زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقشه مسیر پیاده روی اربعین کربلا

نقشه مسیر پیاده روی اربعین کربلا

همه ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی، زائران و عشاق ثارالله مسیر نجف تا کربلا را به عنوان یک سنت حسنه با...
arbaein
arbaein

همه ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی، زائران و عشاق ثارالله مسیر نجف تا کربلا را به عنوان یک سنت حسنه با پای پیاده طی می‌کنند و به این شکل عشقشان به امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) و یاران باوفایشان نشان می دهند. پورتال آسمونی در این بخش برای آن دسته از کسانی که عزم سفر به کربلا در روز اربعین را دارند و می خواهند در پیاده روی اربعین شرکت کنند، نقشه مسیر پیاده روی اربعین کربلا را برای شما عزیزان تهیه کرده است. با ما همراه شوید.

در مسیر زائران موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی برای پذیرایی برپا شده است که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق می‌کنند. اکثر مردم قبایل و عشایر مختلف در این مسیر خیمه و چادر برپا کرده و با تمامی دارایی خود حتی به اندازه قرص نان یا با شستن پای زائران به مردم خدمت می‌کنند و این خدمت را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند.

در طول مسیر علاوه بر موکب‌ها و خیمه‌های کوچک، خیمه‌های بزرگ و درمانگاه‌هایی وجود دارد که برای استراحت و درمان مناسب‌تر هستند.

این مسیر از خروجی شهر نجف تا حرم مطهر حضرت عباس(ع) توسط تیرهای روشنایی، از 1 تا 1452 نشانه‌گذاری شده است، فواصل این تیرها از یکدیگر تقریبا 50 متر است که شاخص بسیار خوبی برای زائران پیاده به شمار می‌رود.

در میانه این مسیر شهر حیدریه (خان نص) واقع شده که کلیدی‌ترین نقطه مسیر و محلی برای تأمین امکانات و لوازم و ... است، همچنین حد فاصل حیدریه تا هندیه و سه راهی طویریج، به علت وجود نخلستان‌ها و مسیر‌های فرعی شاهد بیشترین انفجارات بوده است و نسبت به سایر قسمت‌های مسیر باید محتاط‌تر عمل کرد.

نقشه مسیر پیاده روی و سفر

عکس اول کل مسیر سفرم از مهران به مهران هست! بیضی های قرمز در مسیر رفت و برگشت مشترک هست. به این صورت که از مهران به کوت و شوملی رفته و بعد دیوانیه و نجف. فقط در مسیر رفتن از دیوانیه و شامیه که بیضی سبز رنگ هستن عبور می شود

فلش های نارنجی، مسیر باصفای پیاده روی در طریق (جاده) نجف-کربلا رو نشان میدهد.

از کربلا به حله رفتیم (بیضی بنفش) و بعد هم شوملی. از اینجا به بعد مثل مسیر رفتنم می شه. جاده نجف و کربلا در شوملی از هم جدا می شوند.

arbaein-walking-route-map1
arbaein-walking-route-map1

عکس دوم از شهر دوست داشتنی نجف هست. شش ضلعی های نارنجی حرم امام علی (ع)، مسجد کوفه و قبرستان تاریخی وادی السلام رو نشان میدهد. فلش های آبی، جهت پیاده روی در جاده کربلا رو نشون میده و فلش های سبز، جاده نجف-کوفه رو نمایان می کند.

 

عکس سوم ؛ علامت ضربدر پل ثوره العشرین هست. پلی که زائرا از روی اون وارد جاده ی کربلا می شوند و از زیر ان جاده ی کوفه-نجف رد می شود. تجمع و مراسم های بعد از نماز صبح ایرانی ها زیر این پل برگزار می شد فلش های نارنجی مسیر حرم امام علی (ع)، فلش های سبز مسیر مسجد کوفه و فلش های آبی مسیر پیاده روی رو نشون میده. مسجد آیت الله حکیم هم میزبان خیل عظیمی  از ایرانی ها (جمعیت وحشتناک زیاد) بود. صبحانه، نهار، شام، محل استراحت، حمام و ... . مسجد حنانه محل مراسم بعد از نماز عشای ایرانی ها در نجف بود. (مسجدی که یک شب سر مبارک امام حسین (ع) در ان نگه داری شده بود).

arbaein-walking-route-map3
arbaein-walking-route-map3

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقشه مسیر پیاده روی اربعین کربلا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقشه مسیر پیاده روی اربعین کربلا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.