زمان مطالعه: 3 دقیقه
آرارات ؛ خاطره ای رو به فراموشی ...

آرارات ؛ خاطره ای رو به فراموشی ...

آرارات ؛ خاطره ای رو به فراموشی .../ اختصاصی آسمونی - مهدی زارعیفرا رسیدن سال نوی میلادی بهانه ای است تا...

آرارات ؛ خاطره ای رو به فراموشی .../ اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

آرارات ؛ خاطره ای رو به فراموشی ...
آرارات ؛ خاطره ای رو به فراموشی ...

فرا رسیدن سال نوی میلادی بهانه ای است تا یادی از فوتبال ارامنه کنیم و نماد این فوتبال ، مسلما تیم آرارات است . برای چند دهه فوتبال تهران تیمی را در مسابقات خود می دید که همواره بازیکنان زیادی را به سایر تیم ها صادر می کرد اما خود هرگز بازیکنی غیر ارمنی به خدمت نمی گرفت . با وجود این سیستم یک طرفه ، آرارات تا مدتها بدون مشکل به کار خود ادامه داد تا این که از دو دهه قبل ، به مرور همه چیز راه زوال را در پیش گرفت ...

سایه - روشن آرارات

1341- در روز 24 اسفند ، آرارات در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی تهران ، مسابقات را با عنوان ششم خاتمه داد . در این رقابت ها تاج ، شاهین ، دارایی ، شعاع و تهران جوان اول تا پنجم شدند . 1344 - در روز 24 فروردین ، آرارات باز هم در مسابقات قهرمانی باشگاههای تهران به عنوان ششم رسید . 1344 - در 25 تیر ، آرارات با برد 5 بر یک مقابل پولاد بهترین نتیجه خود تا آن زمان را کسب کرد . 1344 - کسب اولین برد از بردهای چهارگانه آرارات مقابل تاج . در روز 2 مهر ، گارنیک مهرابیان در دقیقه 54 تک گل آرارات را وارد دروازه تاج کرد . 1348 - آرارات عنوان پنجم تهران را کسب کرد . در روز 12 شهریور و با پایان مسابقات قهرمانی تهران ، آرارات پس از پیکان ، تاج ، پاس و عقاب پنجم شد . این تیم بالاتر از بانک ملی ، راه آهن ، پرسپولیس و گارد قرار گرفت . 1350 - یک مقام ششم دیگر برای آرارات در روز 25 تیر و با پایان مسابقات قهرمانی تهران . 1351 - در روز 5 دی ماه ، آرارات 6 بر یک تهران را شکست داد و بهترین نتیجه تاریخ خود را کسب کرد . 1353 - اولین تجربه آرارات در لیگ سراسری. در سومین دوره جام تخت جمشید و در روز 19 اسفند ، تاج با تک گل علی جباری موفق شد آرارات را شکست دهد . آرارات در پایان لیگ دوازدهم شد .

ararat-team
ararat-team

1355 - برد یک بر صفر مقابل تاج با تک گل زاول عنبرچیان . 1356 - مازندران در جام آزادگان بهترین نتیجه تاریخ خود را کسب کرد . 1374 - در روز 23 تیر آرارات با گل ادموند بزیک استقلال را در لیگ آزادگان شکست داد . 1375 - در بیست و هفتم مهر، ادموندبزیک باز هم با تک گل خود باخت استقلال را رقم زد . این بار با پیراهن پرسپولیس . 1383 - زمین فوتبال آرارات به هنگام حضور تیم ملی آلمان در ایران ، میزبان این تیم بود و محل تمرین آلمانی ها . 1389 - مدتی پس از انحلال تیم فوتبال باشگاه ، بسکتبال آرارات هم به درخواست مسوولین باشگاه ، از لیگ برتر راهی لیگ یک شد .

آرارات ؛ خاطره ای رو به فراموشی ...
آرارات ؛ خاطره ای رو به فراموشی ...

بزرگان گذشته در آرزوی کمک به آرارات

مارکار آقاجانیان در دهه 80 گفت : آرارات تیم ندارد وگرنه چندبار اعلام کردم هر کمکی از دستم برآید حاضرم به این تیم بکنم . ادموند اختر که این سالها مدیربرنامه های هرایر مگویان مدافع ارمنستانی استقلال است ، نیز دیدگاه مشابهی دارد . او در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است به آرارات برگشته و امثال ادموند اختر را تربیت کند ، چنین بیان می کند : چرا که نه ؟ بیایند صحبت کنیم و قرارداد ببندیم چه باشگاهی بهتر از آرارات . این شغل من است ... آندرانیک تیموریان هم مشکل این تیم را مالی نمی داند . او می گوید : فکر نمی کنم مشکل آرارات با کمک من یا 2 نفر دیگر حل شود . اگر مشکل هزینه های یک فصل است من می دهم . اما برای فصول بعد چه کار کنند ؟

مشکل ها و راه حل ها

مارکار آقاجانیان معتقد است : زمانی که فوتبال حرفه ای شد، این باشگاه به دلیل اقلیت بودن نتوانست با باشگاههای دولتی و خصوصی رقابت کند . محدودیت در گرفتن بازیکنان غیر ارامنه و مسایل مالی از عمده ترین مشکلات در منحل شدن فوتبال آرارات است . بزیک هم چنین توضیح می دهد: قدیم تقاضا برای فوتبال بیشتر بود و ارامنه زیادی بودند که می خواستند در این باشگاه فعالیت کنند . ولی الان مثل گذشته نیست . با کم شدن بودجه باشگاه ، کم کم فعالیت های آرارات هم کم شد و تا جایی پیش رفت که تیم منحل شد . اما راه چاره چیست ؟ بزیک معتقد است : باید هر چه زودتر فعالیت های باشگاه را از رده های پایه شروع کنیم . از باشگاههای تهران ؛ زیر گروه یا هر جایی که می شود باید شروع کنیم تا بتوانیم نسلی مانند نسل قدیم درست کنیم . آقاجانیان نیز می افزاید : اگر برنامه ریزی و مدیریت باشد، پول هم می آید . در آرارات پیشکسوت زیاد است و باید مدیر مجموعه آرارات آن ها را در کنار هم جمع کند . اختر هم موافق است . او می گوید :« آرارات از نظر امکانات چیزی کم ندارد ؛ استادیوم اختصاصی ، استخر ، چمن مصنوعی و ... تنها لازم است که متخصصان بیایند و کار را در دست بگیرند . » اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «آرارات ؛ خاطره ای رو به فراموشی ...» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آرارات ؛ خاطره ای رو به فراموشی ... فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.