زمان مطالعه: 1 دقیقه
7 مهر ، روز بزرگداشت شمس

7 مهر ، روز بزرگداشت شمس

هفت مهرماه به عنوان روز بزرگداشت شمس در تقویم ایرانی نامگذاری شده است.

 

روز بزرگداشت شمس ایرانی

تاریخ:

۱۴۰۲/۰۷/۰۷

 پیوند فرهنگی مفاخری با مردم

 

علی محبوبی مسئول هماهنگی و اجرایی ثبت روز شمس در تقویم کشوری اظهار کرد: ایده کار و درج روز شمس در تقویم رسمی کشوری را از چندین سال پیش که مسئولیت پیوند فرهنگی مفاخری چون مقبره شمس تبریزی در خوی با مولانا (قونیه)، حافظ (شیراز) و عطار (نیشابور) را بر عهده داشتم در ذهنم بود؛ مفاخری مانند حافظ، عطار، مولانا، سعدی، فردوسی چون دارای یک روزبنام خودشان در تقویم کشوری بودند، از این لحاظ احساس می کردم که باید روز شمس نیز در تقویم کشوری درج شود.

محبوبی با بیان اینکه ایده انجام کار را چندین سال پیش با مسئولین کشوری مطرح کردم اظهار کرد: به علت نبود فضای فرهنگی مناسب از اجرایی کردن آن صرف نظر کردم؛ پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و بوجود آمدن فضای فرهنگی مناسب در کشور دوباره این پروژه را پیگیری کردم و نامه ای در خصوص اهمیت درج روز شمس در تقویم کشوری خطاب به شورای فرهنگی عمومی کشور نوشتم که با موافقت دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور فرمهای مخصوص برای این مهم را تحویل گرفته و به همراه درخواست نماینده مردم خوی تحویل مسئولان مربوطه دادم.

وی افزود: حجت الااسلام شکوری امام جمعه و رییس شورای فرهنگی شهرستان خوی کمال همکاری و حسن نیت را در این پروژه مهم فرهنگی انجام دادند. محبوبی ادامه داد: فرماندار خوی نیز مصوبه شورای عمومی فرهنگی خوی را سریعا به مسئولان مربوطه در تهران ارسال کردند؛ مجموعه اسناد و مدارک مبنی بر اهمیت درج روز شمس در تقویم کشور به پیوست مدارک تحویل معاونت فرهنگی شورای فرهنگی عمومی کشور داده شد.

محبوبی با بیان اینکه رایزنی های خوب و مفیدی با اعضای شورای فرهنگی عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام گرفت تصریح کرد: اعضای شورای فرهنگی عمومی کشور پس از مطالعه اسناد و مدارک ثبت 7 مهرماه به نام روز بزرگداشت شمس در تقویم کشوری را تأیید و مدارک به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد و در آنجا نیز اعضای شورای انقلاب فرهنگی پس از مطالعه و بررسی مساعدت موضوع را تأیید کردند تا اینکه دکتر روحانی به عنوان ریاست شواری انقلاب فرهنگی 7 مهرماه را به عنوان روز بزرگداشت شمس برای درج در تقویم سال 94 را امضا کرد. وی افزود: بعلت اینکه هشتم مهرماه بعنوان روز مولانا در تقویم نامگذاری شده بود هفتم مهر ماه نیز بهنوان روز بزگداشت شمس در تقویم نامگذاری شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «7 مهر ، روز بزرگداشت شمس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 7 مهر ، روز بزرگداشت شمس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.