زمان مطالعه: 2 دقیقه
موزه و مردابهای زیبای انزلی

موزه و مردابهای زیبای انزلی

بندر انزلی یکی از بنادر استان گیلان است که جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. در این مقاله از...
موزه و مردابهای زیبای انزلی
موزه و مردابهای زیبای انزلی

 

بندر انزلی یکی از بنادر استان گیلان است که جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. در این مقاله از آسمونی می خواهیم موزه و مردابهای زیبای انزلی را به شما عزیزان معرفی کنیم. دعوت می کنیم تا انتهای این بخش ما را همراهی کنید. معرفی موزه و مردابهای زیبای انزلی موزه و مردابهای زیبای انزلی : موزه نظامی بندر انزلی (کاخ میان پشته بندرانزلی) کاخ میان پشته یا موزه نظامی انزلی در زمان پهلوی اول، در وسط باغ وسیعی که یک طرف آن مشرف به دریاست، در جای کاخ سوخته چوبی خوشتاریا ساخته شد. بدنه آن از سنگ قواره بلوک و به صورت دوجداره ساخته شده است. این کاخ دارای 11 اتاق و یک سالن پذیرایی است، سقف کلیه اتاق‌ها از بتن آرمه بوده و سقف داخلی دارای گچبریهای زیبا و برجسته استاد محمود همدانی و پدرش می‌باشد.

نجاری این کاخ را استاد مینوئی و استاد باقر قزوینی انجام داده‌اند، دو ردیف پلکان بدون پایه یادگار هنر حاج سلیمان شاروتی می‌باشد که به سرسرای طبقه دوم منتهی می‌شود. این کاخ در سال 1348 به نیروی دریایی واگذار و در سال 1357 تبدیل به موزه شد. بعد از انقلاب اسلامی در سال 1364 این موزه بازگشایی گردید. انواع اسلحه‌های جنگلی، شکاری، امنیتی و انواع سلاح‌های سرد و انواع ماکت ناوها وکشتی‌های جنگی و تفریحی و صنعتی و ابزار کشتیرانی و دریایی، همچنین لوازم شخصی متعلق به رضا پهلوی و تابلوهای نقاشی و هدایا در این موزه نگهداری می‌شود. این بنا با شماره 1511 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و همه روزه پذیرایی بازدیدکنندگان می‌باشد. موزه و مردابهای زیبای انزلی : مرداب انزلی شهر انزلی مرداب انزلی بزرگترین تالاب جهان، واقع در استان گیلان و در کنار بندرانزلی قرار گرفته که در این تالاب گونه‌های مختلفی از آبزیان و پرندگان زندگی می‌کنند. در این مرداب نیلوفرهای آبی معروفی وجود دارد که مهمترین عامل جذب توریست در این تالاب است. وسعت این تالاب در تابستان و پاییز به حدود 80 کیلومتر تقلیل می‌یابد.

تالاب انزلی که یک تالاب بین‌المللی است، زیستگاه مناسبی برای آبزیان و پرندگان مهاجر به شمار می‌آید. علاوه بر این، تالاب انزلی محلی تخم ریزی ماهیان به ویژه ماهیان سفید می‌باشد. در مجموع این تالاب با توجه به زیبایی‌های چشمگیر خود می‌تواند به عنوان اکوسیستم آبی - طبیعی، گردشگران زیادی را به خود جلب کند. این گل زیبا همه ساله گردشگران بسیاری را به دلی تالاب انزلی می‌کشاند. نیلوفر آبی یا لاله تالابی گیاهی است پایا دارای برگهای مدور و قلبی شکل بسیار بزرگ (به قطر حدود 60 سانتیمتر) برآمده از آب، به رنگ سبز متمایل به آبی با کناره کامل و گل‌های جالب توجه و درشت با گلبرگهای صورتی رنگ ضخیم و متعدد. آغاز دوره گل دهی نیلوفر آبی بسته به شرایط آب و هوایی از اوایل تیر تا اواخر شهریور ماه است که بهترین زمان گل دهی نیلوفر در مرداد ماه می‌باشد. برای رفتن به تالاب در داخل شهر انزلی ایستگاه‌های متعدد قایق برای گردشگران مهیا می‌باشد.

نظر خود را درباره «موزه و مردابهای زیبای انزلی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره موزه و مردابهای زیبای انزلی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.