زمان مطالعه: 1 دقیقه
دلشوره و اضطراب را کنترل کنید!

دلشوره و اضطراب را کنترل کنید!

اگر استرس و دلشوره کنترل نشود منجر به مشکلات بزرگتری خواهد شد. مشکلاتی مانند نگرانی و احساس ترس، اختلال در تمرکز، خشکی دهان، بی قراری و افزایش ضربان قلب!

تقریبا همه افراد در دوره های مختلف زندگی با دلشوره و اضطراب دست و پنجه نرم می کنند. استرس یا اضطراب احساس ناخوشایندی است که در شرایط خاص با آن ها مواجه می شویم. در واقع اضطراب واکنشی است که نسبت به رویداد ها و شرایط در زندگی افراد ایجاد می شود. آسمونی در این بخش راهکار های مقابله با استرس را به شما ارائه می دهد.

دلایل مختلفی باعث اضطراب و دلشوره می شوند:

اضطراب و دلشوره
اضطراب و دلشوره
  • تجربه های تلخ
  • عوامل محیطی
  • ارثی و ژنتیکی
  • حوادث کودکی
  • مشکلات خانوادگی
  • اختلال در سیستم هورمونی

 

راهکارهای رهایی از اضطراب و دلشوره

 

اضطراب
اضطراب

آمادگی روانی

در مرحله اول باید از لحاظ روانی خود را آماده کنید. میان خود و شخصیتتان فاصله ایجاد کنید. همه مشکلات به شخصیت شما مربوط می شود، نه خودتان! شما به تنهایی مشکلی ندارید و این تنها بازی ذهن شماست. هرگاه مضطرب می شوید به یاد داشته باشید که این حس به شخصیت شما تعلق دارد.

شناسایی عوامل استرس 

لیستی از مواردی که باعث استرس شما می شود را در محیط اطراف خود شناسایی کنید. با این کار می توانید بیشتر به ویژگی ها و نکات مثبت خود توجه کنید و سعی کنید به نظر دیگران توجه نکنید.

زیستن در زمان حال

گذشته را فراموش کنید. فقط کافیست برای آینده خود برنامه ریزی کنید اما نه تا جایی که روی زمان حال شما تاثیر بگذارد. برنامه ریزی شما در واقع همان لیست اهداف است. در دفترچه یادداشت خود آن ها را یادداشت کنید. اجازه ندهید دیگران برای شما تصمیم بگیرند.

ورزش کنید!

ورزش، تغذیه و خواب مناسب در برطرف کردن استرس و افسردگی تاثیرگذار خواهد بود. رسیدگی به ظاهر باعث افزایش اعتماد به نفس می شود و احساسات خوشایندی درشما ایجاد خواهد کرد. برنامه منظمی برای ورزش خود داشته باشید و به اندازه کافی استراحت کنید.

 

اگر استرس و دلشوره خود را کنترل نکنید منجر به مشکلات بزرگتری خواهد شد که عواقب خطرناکی دارد.

 

مطالعه

مطالعه تاثیر بسیار زیادی در کاهش اضطراب دارد. خواندن انواع کتاب با موضوعات مختلف به شما کمک می کند تا با لایه های درون خود آشنا شوید و بهتر به خود کمک کنید. از طرفی دیگر در دنیایی که به سرعت رو به پیشرفت است نیاز دارید که اطلاعات خود را بالا ببرید.

تفریح و سرگرمی

سرگرمی و گشت و گذار با خانواده و دوستان را فراموش نکنید. معاشرت با دوستان نزدیک روحیه شما را بهتر می کند و از تحلیل رفتن روح و روان شما جلوگیری می کند.

بی توجهی به قضاوت ها

برای خودتان زندگی کنید. به زبان ساده به قضاوت دیگران اهمیت ندهید. شما زندگی خود را دارید و به بهترین شکل ممکن برای آن برنامه ریزی کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دلشوره و اضطراب را کنترل کنید!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دلشوره و اضطراب را کنترل کنید! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.