زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی آنتونیو کونته

بیوگرافی آنتونیو کونته

آنتونیو کونته ، هافبک بی مویی که یک مربی کم نظیر شد !
نام و نام خانوادگی آنتونیو کونته (Antonio Conte)
تاریخ تولد 31 جولای 1969
محل تولد لچه - ایتالیا
حرفه بازیکن فوتبال / مربی
پست هافبک وسط

آنتونیو کونته ، مردی با موهای کاشته شده

چند سال پیش، اخباری به نقل از آنتونیو کونته، سرمربی وقت چلسی منتشر شد که در آن گفته بود نمی‌خواهد به سرنوشت ژوزه مورینیو و کلودیو رانیری دچار و سومین سرمربی متوالی شود که فصل پس از قهرمانی‌شان در لیگ برتر، اخراج شدند. البته این جمله کونته بدون جواب باقی نماند و مورینیو سرمربی منچستریونایتد به کونته به خاطر کاشت مو برای برطرف کردن کچلی‌اش طعنه‌ زد و درباره اظهارات این مرد ایتالیایی گفت: من می‌توانم به شیوه‌های فراوانی پاسخ بدهم اما نمی‌خواهم با صحبت کردن درباره اظهارات آنتونیو موهایم را از دست بدهم!

antonio-conte
 آنتونیو کونته
آنتونیو کونته ، هافبک بی مویی که یک مربی کم نظیر شد ;  بیوگرافی + عکس
آنتونیو کونته ، هافبک بی مویی که یک مربی کم نظیر شد

آنتونیو کونته و صحبت هایی که به حقیقت پیوست

چند ماه پیش جدا شدن آنتونیو کونته از چلسی، جیان لوکا ویالی هم تیمی سابق کونته گفته بود که این مربی قصد دارد در تابستان از آبی‌ها جدا شود. در آن زمان کونته این مسأله را رد کرد و گفت: این موضوع حقیقت ندارد و درست نیست. جیان لوکا یکی از دوستان من است اما حدود یک سال است که با او در ارتباط نبوده‌ام. این موضوع حقیقت ندارد. شرایط برای من دشوار است ولی از همان ابتدای فصل شایعات زیادی در مورد آینده خود می‌شنوم و می‌بینم که افراد زیادی در حال صحبت کردن در مورد آینده من هستند. گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد آینده من مطرح می‌شوند که از ابتدای فصل وجود داشته‌اند و تازگی ندارند. تنها حقیقت این است که من متعهد به این باشگاه هستم. من با این باشگاه قرارداد دارم و سخت برای آن تلاش می‌کنم. تنها حقیقت همین چیزی است که گفتم. سایر گفته‌ها حقیقت ندارند.

antonio-conte
 آنتونیو کونته

غرامت به آنتونیو کونته برای جانشین شدن ساری

با این حال ظاهراً برای مسوولان چلسی، عملکرد کونته چندان اهمیت نداشت. البته در ابتدا گفته می‌شد که پرداخت غرامت، بزرگترین معضل آبراموویچ برای اخراج کونته است اما کمی بعد اعلام شد که چلسی با پرداخت 10 میلیون یورو غرامت، در نهایت این سرمربی ایتالیایی را برکنار کرده است. البته یک سال دیگر نیز از قرارداد کونته باقی مانده بود اما مشکلات او با برخی ستاره‌های تیم و به خصوص عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان در فصل 18-2017، در نهایت صبر مدیران چلسی را لبریز کرد تا حکم به اخراج کونته دهند. گزینه جانشینی او نیز پیشاپیش مشخص شده بود؛ مائوریتسیو ساری.

آنتونیو کونته ، هافبک بی مویی که یک مربی کم نظیر شد ;  بیوگرافی + عکس
آنتونیو کونته ، هافبک بی مویی که یک مربی کم نظیر شد

آنتونیو کونته ، یک هافبک وفادار

زندگی ورزشی کونته، یک زندگی پر از افتخار بوده است. به خصوص در دوران مربیگری که شخصیت بی‌نظیر و قاطع این مرد، بازیکنان زیردستش را دگرگون می کند تا جایی که بازیکنی چون آندرآ پیرلو در میان تمامی مربیانی که با آن‌ها کار کرده، کونته را یک استثناء و برتر از سایرین می‌دانست. دوران بازی کونته در اوج وفاداری گذشت: شش سال در تیم زادگاه خود و حضور در 71 بازی برای لچه. در این مدت او تنها یک گل برای لچه به ثمر رساند. پس از آن بود که دوران بازی در یوونتوس فرا رسید و کونته طی 19 سال بازی در این تیم 296 بار به میدان رفت و 29 گل به ثمر رساند.

antonio-conte
آنتونیو کونته

آنتونیو کونته و کسب تمامی افتخارات باشگاهی

آنتونیو کونته در دوران بازیگری خود تمامی افتخارات ممکن را با یوونتوس به دست آورد. اولین بار در فصل 93-92 بود که با یوونتوس طعم قهرمانی را چشید؛ دو برد (3-0) و (3-1) در مقابل ترکیه. ضربه‌ای که برد (2-1) ایتالیا را رقم زد. در پایان این مسابقات، کونته و ایتالیا چند ثانیه برای رسیدن به قهرمانی کم آوردند و به نایب قهرمانی مسابقات بسنده کردند.

آنتونیو کونته ، هافبک بی مویی که یک مربی کم نظیر شد ;  بیوگرافی + عکس
آنتونیو کونته ، هافبک بی مویی که یک مربی کم نظیر شد

دوران باشکوه مربیگری آنتونیو کونته

آنتونیو کونته از فصل 07-2006 با تیم ارتزو مربیگری را آغاز کرد و بعدها هدایت باری (09-2007)، آتالانتا (10-2009) و سیه نا (11-2010) را عهده‌دار شد. او طی این سال‌ها موفق شد باری را در فصل دوم مربیگری خود، قهرمان سری ب کرده و به سری آ بیاورد. در همان سال‌ها یوونتوس مدت‌ها بود در لیگ ناکام مانده بود و پس از بازگشت از سری ب با هیچ یک از مربیان خود طعم موفقیت را نچشیده بود. اما ورود کونته همه چیز را دگرگون کرد. سه قهرمانی پیاپی در سال‌های 2012 تا 2014 و دو بار فتح سوپرکاپ ایتالیا طی سال‌های 2012 و 2013. کونته پس از آن مربی تیم ملی ایتالیا شد و آتزوری را که در جام جهانی حتی از گروه خود صعود نکرده بود، به جمع هشت تیم برتر یورو 2016 رساند اما در این مسابقات ایتالیا اسیر ضربات پنالتی شد و با شکست در برابر آلمان، به نیمه‌نهایی راه پیدا نکرد. چلسی مقصد بعدی کونته بود؛ جایی که او آبی‌ها را به فتح لیگ 17-2016 و جام حذفی 18-2017 رهنمون ساخت. اما این عناوین برای ادامه همکاری با چلسی کافی نبود و او در سال 2018 مائوریتسیو ساری را جایگزین او کردند. کونته از 2019 تا 2021 مربی اینتر میلان بود و همچنین از 2021 تا 2023 مربی‌گری تاتنهام را به عهده دارد. حالا باید منتظر ماند و دید که مقصد بعدی این مربی بزرگ ایتالیایی کجا خواهد بود؟

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی آنتونیو کونته» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی آنتونیو کونته فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.