زمان مطالعه: 1 دقیقه
مورچه های ربات شرکت فستو

مورچه های ربات شرکت فستو

ربات های زیادی بر اساس خصوصیات انسان ها و دیگر جانداران ساخته شنده اند و کم و بیش قابلیت های موجود اصلی را...
در این مطلب می خوانید : [بستن]

مورچه های رباتی

در این ربات های کوچک اصلی ترین خصلت مورچه ها را یعنی اندازه کوچکشان و همکاری و ارتباطشان با یکدیگر به خوبی ایجاد شده حال یک شرکت مهندسی آلمانی بنام فستو بدنبال آن است تا با بهره گیری از جدیدترین فناوری تکنولوژی زیستی قدرت این حشرات را مهار کند. مورچه های رباتیکی که شرکت فستو ساخته نه تنها از لحاظ ظرافت مطابق آناتومی مورچه طبیعی طراحی شده است،بلکه برای اولین بار در دنیای تکنولوژی ، با استفاده از الگوریتم های پیچیده به نحوی برنامه ریزی شده تا از هوش مورچه های طبیعی و رفتار تعاونی این موجودات نیز تقلید کند.از جمله توانمندی این مورچه های رباتیک به اجرا در آوردن وظایف پیچیده همانند تکان دادن اشیاء که بزرگتر از اندازه شان است. اندام این مورچه با استفاده از سرامیک و بدن آن نیز با استفاده از پرینت سه بعدی توسعه یافته است.

قابلیت مورچه های رباتی

Ant Robot(3)
Ant Robot(3)

در محل قرار گیری چشم ها دو دوربین قرار گرفته است . در زیر قفسه سینه ی مورچه ی رباتیک نیز دو سنسور نوری قرار دارد که از آن برای تشخیص محل رو به رو و شناسایی اجسام مقابل اسفاده میکند. مورچه ها نیز از طریق شبکه با هم ارتباط دارند به طوری که مورچه های قرار گرفته در فضایی نزدیک به هم اگر برنامه ریزی شوند میتواند کاری را با همکتری یکدیگر انجام دهند. پیشبینی شده که این مورچه ها برای کار استفاده شود و این ربات ها کارگران آینده هستند. اما چه بسا افرادی که میل به جاسوسی کردن با این مورچه هارا دارند.

نظر خود را درباره «مورچه های ربات شرکت فستو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مورچه های ربات شرکت فستو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.