انوشه انصاری متولد 21 شهریور 1345 در مشهد، اولین زن گردشگر فضایی است که در سال 2015 میلادی از طرف جامعه ملّی فضایی آمریکا صاحب جایزه "پیشگام فضا" شد. وی به همراه خانواده اش در 18 سالگی و در سال 1363 به آمریکا مهاجرت کرد. در دانشگاه های آمریکایی به تحصیل پرداخت و گواهینامه کارشناسی خود را در رشته ی مهندسی الکترونیک و علوم رایانه ای از دانشگاه جورج میسون و گواهینامه کارشناسی ارشدش را در زمینه مهندسی الکترونیک از دانشگاه جورج واشینگتون دریافت کرد. اما همیشه عاشق هوافضا و فضانوردی و رفتن به فضا بود.

در سال 1385 از طرف سازمان فضایی روسیه دعوت شد تا به عنوان اولین زن گردشگر فضایی در یکی از پرواز های موشک سایوز حضور داشته باشد و به مدار زمین در فضا سفر کند. آرزوی دیرینه ی انوشه انصاری در 40 سالگی در حال به وقوع پیوستن بود!

همچنین سازمان فضایی ایران در آستانه سفر انصاری از وی حمایت کرد و این موضوع را مایه ی افتخار ملّی دانست.

در زیر عکسی از وی در فضا میبینیم:

انوشه انصاری در فضا
انوشه انصاری در فضا

انوشه انصاری نخستین فضانورد ایرانی بود که به فضا سفر میکرد، همچنین نخستین فضانورد زن بود که به فضا سفر میکرد و چهارمین فضانورد تاریخ بود که تمام هزینه های سفرش به فضا را خودش پرداخت. همچنین برای این سفر فضایی، زبان روسی که بسیار دشوار است را در مدتی کوتاه فرا گرفت. وی به 4 زبان فارسی، انگلیسی، فرانسوی و روسی مسلط است.

وی همچنین روی لباس فضانوردی اش هم پرچم ایران و هم پرچم امریکا را نقش کرده بود و افزود که موفقیتش را مدیون هر دو کشور است.

انوشه انصاری بارها از جوامع مختلف مورد تمجید و تقدیر قرار گرفته است و در سال 2000 به عنوان کارآفرین برتر از سوی مجله زن شاغل آمریکا انتخاب شد. به این خاطر که خانم انصاری پس از سفر فضایی اش، دو شرکت بزرگ تاسیس کرد، مؤسسه خیریه "بنیاد اهورا" را همراه برادر همسرش، جمشید انصاری، اداره و حمایت مالی میکند و به همراه حمید انصاری و امیر انصاری نیز در حوزه خانه دیجیتال، شرکت پرودیا سیستمز را تاسیس کرده که در تگزاس و هند نیز دفاتر رسمی دارد. وی کتابی نیز به نام "رویاهای من برای ستارگان" نوشته که برای نوشتن آن از یکی از نویسندگان محبوبش کمک گرفت.

نظر خود را درباره «انوشه انصاری، اولین در جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره انوشه انصاری، اولین در جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.