زمان مطالعه: 1 دقیقه
28 مرداد، سالروز آتش سوزی سینما رکس آبادان

28 مرداد، سالروز آتش سوزی سینما رکس آبادان

در آتش‌سوزی سینما رکس آبادان، انقلابیون، ساواک را متهم کردند و سید روح‌الله خمینی واقعه سینما رکس را «شاهکار بزرگ شاه برای بدنام کردن انقلاب» خواند.

یکی از مهمترین حوادث سال 57 به آتش کشیدن سینما رکس آبادان بود. این سینما در حدود ساعت 21:45 شب 28 مرداد به آتش کشیده شد و بر اساس آمار دقیق 630 نفر از کسانی که به تماشای فیلم گوزن ها رفته بودند در آتش سوختند.

آسمونی: برخی گمان می کردند که ساواک در این فاجعه دست داشته است. در حقیقت به آتش کشیدن سینما رکس آبادان نقطه شروعی برای انقلاب 57 بود.

28 مرداد، سالروز آتش سوزی سینما رکس آبادان
28 مرداد، سالروز آتش سوزی سینما رکس آبادان

حسین تکبعلی ‌زاده به عنوان متهم ردیف اول آتش ‌سوزی سینما رکس آبادان شناخته می شد. او به همراه سه نفر دیگر با پاشیدن تینر به دیوار های راهروی سینما، آنجا را به آتش کشیدند و باعث کشته شدن صد ها نفر شدند. در آخر همه این مجرمان در آتشی که خود برپا کرده بوند سوختند.

نظر خود را درباره «28 مرداد، سالروز آتش سوزی سینما رکس آبادان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 28 مرداد، سالروز آتش سوزی سینما رکس آبادان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.