زمان مطالعه: 6 دقیقه
تور آنکارا

تور آنکارا

اگر قصد سفر به آنکارا با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور آنکارا ،...
تور آنکارا
تور آنکارا


اگر قصد سفر به آنکارا با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور آنکارا ، اطلاعات تور آنکارا ، جاذبه های تور آنکارا ، مکان های تور آنکارا و ... را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

تور آنکارا

اگر قصد سفر به پایتخت کشور ترکیه را دارید باید به سمت آنکارا بروید. شهری که تلفیقی از مدرنیته و سنت آن را در برگرفته است. این شهر دارای جاذبه های دیدنی بسیاری برای گردشگران خود هست. در سال های اخیر آنکارا پیشرفت های زیادی داشته است. فرهنگ مردمان ترکیه به ایرانیان شباهت های زیادی دارد. لازم به ذکر است که یادگیری زبان ترکی استانبولی که زبان اصلی این منطقه است، کار بسیار سختی نیست اگر شما دارای اصالتی ترک باشید از لحاظ شنیداری می توانید بسیاری از کلمات را درک کنید، اگر هم فارس باشید به قطعیت می توان گفت که یادگیری این زبان مدت زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. حال می خواهیم کمی بیشتر با این کشور و آنچه باید بدانیم از آن آشنا شویم پس آسمونی را در این سفر همراهی نمایید.

زبان آنکارا: ترکی استانبولی

واحد پول آنکارا: لیر یا تله

برق آنکارا: 230 ولت، 50 هرتز

اختلاف ساعت آنکارا با تهران:  1 ساعت و 30 دقیقه از تهران عقب تر است.

تلفن های ضروری آنکارا

پلیس آنکارا: 155

آمبولانس آنکارا: 112

آتش‌نشانی آنکارا: 110

پلیس گردشگری آنکارا: 5274503

فرودگاه های آنکارا: فرودگاه بین‌المللی اسن‌بوغا| Esenboğa Uluslararası Havalimanı

موقعیت جغرافیایی آنکارا

کشور ترکیه در نیم کره شمالی جهان در محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است.  موقعیت جغرافیایی ترکیه به گونه ای است که محلی برای ارتباطات بین دو قاره اروپا و آسیا می باشد. کشورهایی که با ترکیه هم مرز هستند عبارتند از ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سویه، یونان و بلغارستان . این کشور دارای 81 استان است. حال ما در این راهنمای سفر می خواهیم درباره شهر آنکارا صحبت کنیم. شهر آنکارا، از لحاظ موقعیتی دومین شهر بزرگ ترکیه و به عنوان پایتخت این کشور عنوان شده است. موقعیت جغرافیایی شهر آنکارا بین 4 کوه و 3 رودخانه قرار دارد. شهری که مرکز فرهنگ، بازرگانی، و جاذبه های گردشگری بسیاری می شود.

ankara-tour
ankara-tour


مختصری از تاریخ شهر آنکار

آنکارا، جزء شهرهای قدیمی ترکیه محسوب می شود. این شهر دست خوش فراز و نشیب های زیادی در طول تاریخ شده و سلسله های مختلفی بارها بر آن تسلط یافته اند. از همین رو در فرهنگ مردم این شهر نقش هایی از ایرانی ها، رومی ها، سلجوقی ها و عثمانیان دیده می شود. قبل از اینکه جمهوری ترکیه تشکیل شود و آنکارا به عنوان شهری بزرگ در آن شروع به فعالیت نماید، تاریخ این شهر بر می گردد به زمان هیتی ها که در هزاره های دوم پیش از میلاد می زیستند. پس از آنها فریگیه ای ها، لیدیان، ایرانیان، یونانیان، گالات ها، رومیان، بیزانس ها و ترک ها بر این شهر تسلط یافتند.

آب و هوای آنکارا

آنکارا، جزء شهرهایی است که سالانه توریست های زیادی را به سمت خود جذب می کند. آب و هوای این منطقه اکثرا ابری و باران است اما تابستان های آمکارا بسیار گرم بوده و گرمایش کمی شبیه به تهران با آلودگی کمتر است.  زمستان آنکارا کاملا سرد بوده و هوای این شهر اکثرا بارانی و برفی بوده مشاهده شده است. فصل های متعادل این شهر بهار و پاییز هستند در هر دو فصل ما شاهد ثباتی در وضعیت جوی هستیم و شرایط ایده آلی برای گردشگری شامل می شوند.

بهترین زمان سفر به آنکارا

زمان مناسب برای سفر به آنکارا از ماه شهریور تا آخر ماه مهر که هنوز هوا کاملاً سرد نشده آغاز می شود . اما اگر شما می خواهید در اویل تابستان به آنکارا سفر کنید باید بگوییم که اصلا نگران گرما نباشید زیرا تابستان در این کشور همانند تابستان کشور خودمان دارای گرمای طاقت فرسا نیست و شما به راحتی می توانید از امکانات آبی این منطقه استفاده کنید.

مراکز خرید در تور آنکارا

اگر قصد خرید دارید در شهر آنکارا می توانید از مراکز خرید سنتی و مدرن این شهر استفاده کنید. یکی از پرفروش ترین و مقرون به صرفه ترین مراکز خرید شهر آنکارا نامش |چیکریکپیلار یوکوشو| هست، که در خیابان آنکار قرار دارد. اما به غیر این مرکز خرید، شما می توانید از دیگر فروشگاه های شهر که مدرن هم هستند استفاده کنید. اگر بخواهیم تعدادی از آنها را نام ببریم می توان به مرکز خرید فروم، آنکارا، آرمادا و همینطور گالریا اشاره کرد.

تور آنکارا
تور آنکارا


غذا در تور آنکارا

فرهنگ غذایی مردم ترکیه کمی شبیه به ایرانیان است و به همین دلیل مشکلی برای تهیه غذا در آنکارا نخواهید داشت. اکثر غذاهای این شهر از ترکیبی از گوشت هست که اگر از طرفداران قهوه به عنوان مهم ترین سوغاتی این شهر هم بشمار می رود.

هزینه حمل و نقل در تور آنکارا

حال میخواهیم درباره نحوه حمل و نقل در شهر آنکارای ترکیه بپردازیم. سیستم حمل و نقل در شهر آنکار معمولی بوده و نباید انتظار وسایل پیشرفته و حرفه ای را داشته باشید. 3 نوع وسیله نقیله عمومی در سطح شهر آنکارا اقدام به مسافربری می کند.

اتوبوس در تور آنکارا

اتوبوس هایی که در این شهر قرار دارند دو نوع است. یک سری از آنها دارای لوگو دولتی EGO هستند که شما می توانید بلیط مربوط به آنها را بگیرید و از این اتوبوس ها استفاده کنید، رنگ اتوبوس های اِگو|EGO سفید و آبی هست. بلیت اتوبوس های آنکارا الکترونیکی هستند و باید آنها را از مراکز فروش بلیط اگو تهیه فرمایید. اتوبوس های دولتی این شهر به رنگ سفید بوده و شما می توانید با استفاده از پول نقد یا بلیط که چیزی حدود 2٫75 لیر (3 هزار تومان ) هستند استفاده کنید.

مترو در تور آنکارا

برای این که به سرعت به مقصد مورد نظرتان برسید و در ترافیک خیابان های آنکارا نمانید می توانید از مترو این شهر استفاده کنید. نحوه پرداخت هزینه مترو از طریق کارت الکترونیکی هست که می توانید را از باجه مربوطه در ایستگاه مترو تهیه فرمایید و قیمت برای حداقل میزان شارژ در کارت حدود 1٫65 لیتر ( 2 هزار تومان) می شود.

تاکسی در تور آنکارا

در شهر آنکارا تاکسی های زرد رنگ به راحتی در دسترس هستند. کرایه تاکسی با استفاده از تاکسی متر محاسبه می شود و هزینه ورودی آن 2٫20 لیتر (2 هزار تومان) است. بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا هزینه تاکسی در شب و روز برای تاکسی های این شهر یکسان است.

ankara-tour
ankara-tour


برخی از جاذبه های گردشگری در تور آنکارا

مسجد قوجاتپه در تور آنکارا

یکی از بناهای معاصر شهر آنکارا مسجد قوجاتپه است. مدت زمان ساخت این مسجد تاریخی 20 سال طول کشید. طراحی این مسجد مربوط به زمان کلاسیک عثمانی است.

آرامگاه آتاتورک در تور آنکارا

این بنا مربوط به یکی از قهرمانان کشور ترکیه است که در شهر آنکارا قرار دارد. مصطفی کمال آتاتورک اولین رئیس جمهور کشور ترکیه و رهبر جنگ استقلال ترکیه بوده است.

موزه تمدن آناتولی در تور آنکارا

در این موزه می توانید آثاری از گذشته های بسیار دور را مشاهده کنید. به گفته برخی آناتولی محل سکونت انسان های اولیه بوده است.

برج آتاکوله در تور آنکارا

برجی که بر فراز آن تمام آنکارا را می توانید زیر نظر داشته باشید. ساخت این برج در سال 1989 به پایان رسید و به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر آنکار شناخته شد.

جشنواره های آنکارا

موسیقی آنکارا : این جشنواره که به مدت 3 هفته برگزار می شود مربوط به برنامه های موسیقی کلاسیک بوده و در ماه آوریل برگزار می شود.

آنکی راک : به مدت 3 روز برگزار می شود و در ماه ژوئن است.

جاروی پرنده : این جشنواره با موضوعیت زنان بوده و در ماه مه آنکارا محل برگزاری آن است.

بایدها و نبایدها در شهر  آنکارا

هرگز بدون اینکه پول نقد داشته باشید از سرویس های بهداشتی استفاده نکنید. هزینه سرویس بهداشتی در آنکارا 0٫5 لیر است.

پول نقد در مراکز شلوغ همراه خودتان نداشته باشید.

هزینه تاکسی در ترکیه بالاست حدالامکان از تاکسی در این شهر استفاده نکنید.

زمانی که مردم ترکیه به رسم آداب و رسوم خودشان شما را دعوت به چای یا غذا کردند با گذاشتن دست راست بر روی سینه خود به نشان احترام می توانید دعوت آنها را رد کنید.
نظر خود را درباره «تور آنکارا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تور آنکارا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.