زمان مطالعه: 4 دقیقه
شرکت های طراحی انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

شرکت های طراحی انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

طراحی انیمیشن یکی از مشاغلی است که چند سالی است بسیار رونق گرفته است. انیمیشن را می توان به روش های مختلفی طراحی کرد، مانند دو بعدی، سه بعدی

طراحی انیمیشن یکی از مشاغلی است که چند سالی است بسیار رونق گرفته است. انیمیشن را می توان به روش های مختلفی طراحی کرد، مانند دو بعدی، سه بعدی و ... . آسمونی در این بخش تفاوت انیمیشن دو بعدی و سه بعدی را بیان می کند و برخی از شرکت های طراحی انیمیشن دو بعدی و سه بعدی را معرفی می کند.

تفاوت انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

تفاوت انیمیشن دو بعدی و سه بعدی
تفاوت انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

شاید تا همین چند سال پیش در عرصه حرفه ای سینمای جهانی این بحث بسیار داغ بود، تا جایی که بعد از دومین عصر طلایی دیزنی یعنی از دهه هشتاد تا اواسط دهه نود که چندین شاهکار دو بعدی پی در پی ساخته شد، استودیو های دو بعدی تعطیل شدند و با ورود به سال 2000 آثار نا موفق سه بعدی جایشان را گرفتند، و چندی بعد با در هم آمیختن دو استودیو پیکسار و دیزنی “جان لستر” مدیر استودیو پیکسار که کرسی مدیریت خلاقه استودیو دیزنی را به عهده گرفته بود دوباره باب بازگشایی استودیو های دو بعدی را باز کرد که باز هم با شکست مواجه شد.

اما حقیقت این است که این بحث در دنیای حرفه ای انیمیشن به پایان رسیده و هر کدام از این دو روش که خود می توانند بی نهایت سبک های بصری متنوع را ایجاد کنند جای خود را پیدا کرده اند . حالا جنگ تکنیک جای خود را به نو آوری، هنر و خلاقیت داده است، چنانچه در اسکار اخیر در بین آثاری که کاندید بهترین اثر سینمایی انیمیشن بودند تنها یک انیمیشن سه بعدی حضور داشت. لازم به توضیح است که:

 

پدید آمدن تکنیک سه بعدی کامپیوتری برای بزرگان سینمای انیمیشن در دنیا به هیچ عنوان به منزله آسانتر شدن تولید انیمیشن نیست بلکه در آثار بزرگ سینمای انیمیشن سه بعدی تولید هر انیمیشن سینمایی به مفهوم جلوتر رفتن هنر و تکنولژی انیمیشن است.

 

دو بعدی یا سه بعدی

اما قاعده بازی در کشور ما متفاوت است، انگار هنوز جنگی وجود دارد که دو بعدی یا سه بعدی!! بسیاری از مردم و مسئولین فکر می کنند که سه بعدی بهتر است، چرا که آنها فقط دیزنی و پیکسار را می بینند؛ آن هم فقط آن کارهای سینمایی پر زرق و برق را که بر روی پیشخوان هر مغازه و دستفروشی دیده می شوند و بالای هر وب سایتی چشمک می زنند. که متاسفانه همین آثار اخیر هم بدون در نظر گرفتن چند عنوان خواص خالی از مفهموم و ارزش شده اند.

در ادامه همین روند در کشور ما نیز استودیو های متععدی تاسیس شده اند که همگی در زمینه انیمیشن سه بعدی دیجیتال فعالیت می کنند، تولیدات گسترده ای دارند و می توانند سالی یک انیمیشن سینمایی را روانه بازار کنند، این در حالی است که روند پیش تولید و تولید یک انیمیشن سینمایی در استودیو های بزرگ دنیا کمتر از سه سال نیست. به لطف فیلم های آموزشی متعددی که در اینترنت وجود دارد جواب همه سوالات داده شده و هر روز سیستم های سخت افزاری قوی تر و نرم افزار هایی با امکانات بیشتر و ساده تری وارد بازار می شوند که می توانند سفارش ساخت انیمیشن را برای علاقه مندان شدنی تر کنند.

اما در این بین حلقه مفقوده ای وجود دارد و آن خلاقیت است. گویی ما در تولید هم مصرف کننده شده ایم، چرا که در تولید انبوه چنین آثاری هیچ چیز جلو نمی رود، نه داستانی که ارزش شنیدن داشته باشد، و نه تصویری که روح مخاطب را نوازش دهد و یا خونش را به جوش بیاورد، تنها tutorial های به هم چسبیده که سعی می کنند داستانی داشته باشند.

چرا در ازاء هر استودیوی دو بعدی و یا استاپ موشن در ایران ده ها استودیوی سه بعدی وجود دارد؟ چرا این استودیو ها تولیدات انبوهی دارند ولی اکثر آنها در کار خود موفق نیستند و در فستیوال ها و یا وقایع بزرگ جهانی کوچکترین اعتنایی به آنها نمی شود؟ و همگی در پی جذب سوپسیت های بلا عوض از دولتند؟ جواب سوال ساده است! عدم شناخت هنر انیمیشن، شما برای تولید یک اثر دو بعدی نمی توانید بدون دانش طراحی کوچکترین قدمی بردارید! و طراحی یعنی شناخت! شما برای تولید یک اثر استاپ موشن بدون دانش عمیق انیمیشن و باز هم طراحی و خیلی موارد دیگر نمی توانید مفاصل کاراکتر خود را تکان دهید و با هیچ نرم افزاری نمی توانید مفصل درستی برای شخصیت های خود بسازید.

پس با چالش های واقعی خلق اثر مواجه خواهید شد، برای حل چالش هایتان باید در روند تولید اثر خود سفر کنید و سفر هم یعنی شناخت، اگر نتوانید چیزی را بسازید نمی توانید با خواندن tutorial به آن دست پیدا کنید، باید مطالعه و تمرین و تست کنید و زمان بگذارید تا بشناسید. و از همین روی است که یا نمی توانید به وقوع ایده تان همانطور که دوست داشته اید دست پیدا کنید و یا با شناخت کافی این کار را خواهید کرد و از نتیجه کار راضی خواهید بود.

شرکت های طراحی انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

شرکت های طراحی انیمیشن دو بعدی و سه بعدی
شرکت های طراحی انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

شرکت طراحی ویشکا

آدرس تهران، منطقه 1، نیاوران،  خیابان پورابتهاج (کاشانک)، خیابان خداوردی، پلاک 19
تلفن 02122815524
سایت https://www.vishka.com

شرکت طراحی انیمیشن استودیوی انیمیشن سیمرغ

آدرس بلوار کشاورز، خ. 16 آذر، نبش کوچه عروجی، پردیس فناوران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ط. سوم
تلفن 02166412412
سایت https://simorghstudio.com

شرکت مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری

آدرس تهران، فاطمی، روبروی وزارت کشور، خ. 2، پ. 5، ط. دوم
تلفن 02188963360
سایت http://www.rpeapietures.com

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شرکت های طراحی انیمیشن دو بعدی و سه بعدی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شرکت های طراحی انیمیشن دو بعدی و سه بعدی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.