زمان مطالعه: 5 دقیقه
تست حیوانی ؛ رازی وحشتناک در صنعت زیبایی

تست حیوانی ؛ رازی وحشتناک در صنعت زیبایی

معیار انتخاب لوازم آرایشی شما چیست؟ چگونه می توانید لوازم آرایشی خوب را از بد تشخیص دهید؟

تست حیوانی موضوع جدیدی نیست و همیشه مخالفان اعتراض خود را در این باره بیان کرده اند، اما تا بحال اقدامی علیه آن صورت نگرفته است. بسیاری از  لوازم آرایشی که در بازار موجود است، آزمایشات آن قبل از تولید محصول بر روی هزاران حیوان به بی رحمانه ترین شکل ممکن صورت می گیرد. آسمونی در این بخش هر آنچه که باید در مورد آزمایشات تست حیوانی بدانید را برای شما شرح می دهد.

شاید فکر کنید که این تنها روش تولید لوازم آرایش بی خطراست اما اینطور نیست! روش های جایگزین دیگری نیز وجود دارد اما برندهای بزرگ لوازم آرایشی همچنان از تست حیوانی استفاده می کنند. آزمایشاتی که بر روی حیوانات صورت می گیرد شامل تست مسمومیت حاد، حساسیت چشم، حساسیت پوست و جهش زایی می شود. براساس آمار های جهانی، فرانسه و انگلیس بیشترین سهم را در آزمایشات تست حیوانی دارند. در حالی که این آزمایش در کلمبیا، اروپا ،انگلستان، هند، اسرائیل و نروژ ممنوع است. 

چرا تست حیوانی؟

 

تست حیوانی لوازم آرایشی
تست حیوانی لوازم آرایشی

آزمایش روی حیوانات برای تولید لوازم آرایشی شامل آزمایش یک محصول یا مواد یک محصول آرایشی یا بهداشتی روی حیوانات است. این حیوانات اغلب شامل خرگوش و موش می باشند. تست حیوانی نشان می دهد که این محصول آرایشی کاملا بی خطر است و حساسیتی ایجاد نخواهد کرد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) همچنان آزمایش های تست حیوانی را تأیید می کند.

استفاده مجدد از نتایج یک تست امکان پذیر نیست و ممکن است نتایج معکوس به همراه داشته باشد. پس برای نتیجه گیری بهتر هر بار از حیوانات جدیدی برای انجام آزمایش استفاده می کنند!

روش های آزمایش این مواد آرایشی روی حیوانات ، بسته به مناطقی که از آن محصول استفاده می شود متفاوت است. محصولات آرایشی قبل از تولید روی بینی، چشم، دهان و دستگاه گوارشی حیوانات تست می شوند. هر ماده جدید که در هر محصول آرایشی استفاده می شود می تواند منجر به مرگ حداقل 1400 حیوان شود.

انواع تست حیوانی

 

تست حیوانی ندارد یعنی چه
تست حیوانی ندارد یعنی چه

تست هایی که روی حیوانات آزمایشگاهی استفاده می شود بسیار دردناک بوده و در نهایت منجر به مرگ آن ها می شود. سالانه حدود 25 میلیون حیوان فقط در آمریکا به خاطر این تست ها تلف می شوند! انواع تست حیوانی که در این آزمایش ها استفاده می شوند عبارتند از:

تزریقات پوستی: در این روش بیشتر از موش ها استفاده می شود تا نفوذ مواد شیمیایی را در جریان خون تجزیه و تحلیل کنند. این روش در میزان جذب پوست کاملا تعیین کننده است.

حساسیت پوستی: این روش نشان می دهد که یک ماده شیمیایی باعث واکنش آلرژیک می شود یا خیر. در این روش یک ماده شیمیایی کمکی نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن به حیوان تزریق می شود. در گذشته این آزمایش را بر روی خوکچه هندی انجام می دادند و مواد شیمیایی بر اساس واکنش پوست ارزیابی می شوند.

مسمومیت: این روش نشان می دهد که ماده شیمیایی در دهان و پوست حساسیت ایجاد نمی کند. برای انجام این تست به موش ها  50٪ دوز کشنده (LD50) تزریق می شود. این آزمایش باعث تشنج حیوانات، خونریزی داخلی و فلج شدن اعضای بدن می شود.

تست Draiz یا حساسیت چشم: این تست نشان می دهد که ماده شیمیایی مشخص باعث تحریک یا التهاب چشم، حساسیت پوستی، حساسیت تنفسی و اختلال غدد درون ریز در حیوانات می شود. در این تست بیشتر از خرگوش و سگ استفاده می شود.

التهاب پوستی: در این روش ماده ای که باعث آسیب غیر قابل برگشت به پوست می شود شناسایی می شود. این آزمایش معمولاً بر روی خرگوش ها انجام می شود. مواد شیمیایی روی تکه های تراشیده شده پوست تست می شوند. این روش آسیب هایی به پوست می زند که شامل خارش ، التهاب و تورم است.

روند آزمایشات تست حیوانی

 

تست حیوانی محصولات سینره
تست حیوانی محصولات سینره

در آزمایشگاه های تست حیوانی از استراتژی "کاهش" ، "اصلاح" و "جایگزینی"  استفاده می شود.

جایگزینی: واکنش های سلولی را به طور دقیق نشان می دهد.

کاهش: این رویکرد بر اساس اصول اخلاقی بنا شده است تا از حداقل جمعیت حیوانی برای آزمایش ها استفاده شود.

اصلاح: این روش جوری برنامه ریزی شده که باعث می شود حیوان درد کمتری حس کند. ناراحتی حیوانات باعث عدم تعادل در سطح هورمونی می شود که نتایج نا معلومی را نشان می دهد.

اثرات مخرب این آزمایش بر روی حیوانات

 

تست حیوانی محصولات بهداشتی
تست حیوانی محصولات بهداشتی

♦ اعتیاد میمون ها

♦ تغییر شکل صورت گربه ها و سگ ها

♦ نابینایی خرگوش ها

♦ ایجاد تومور در بدن موش

روش های جایگزین تست حیوانی

 

کرولتی فری چیست
کرولتی فری چیست

لابراتور های in virto: تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی که از تست حیوانی استفاده نمی کنند، لابراتورهای in vitro را برای آزمایش به کار می برند که می تواند خطرات بالقوه این مواد شیمیایی برای انسان را با حساسیت بالا نشان دهد. شرکت هایی مانند CeeTox در ایالات متحده آمریکا ، که اخیراً توسط Cyptotex خریداری شده است ، در in vitro تخصص دارند. این شرکت ها محصولات خود را با استفاده از مواد شیمیایی از قبل تایید شده می سازند.

اپیدمیولوژی: روش جایگزین دیگری برای تست حیوانی استفاده از پوست مصنوعی انسان است (EpiSkin، EpiDerm، SkinEthic). پوست مصنوعی می تواند واکنش واقعی پوست انسان نسبت به یک ماده شیمیایی را نشان دهد و برای انواع پوست در سنین مختلف کاربرد دارد. به عنوان مثال ، استفاده از نور ماورا بنفش بر روی پوست EpiSkin می تواند باعث شباهت آن به پوست پیر شود و افزودن ملانوسیت ها، رنگ پوست را تیره می کند. این آزمایش طیف های مختلفی از رنگ های پوست ایجاد می کند که برای مقایسه نتایج ضد آفتاب در افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

جسد حیوانات مرده: برای شناسایی مشکلات احتمالی سایر بخش های بدن انسان، شرکت های تحقیقاتی مانند NOTOX از یک کبد مصنوعی استفاده می کنند. کبد یکی از ارگان های سم زدایی بدن است. این شرکت ها از اعضای بدن حیوانات ذبح شده استفاده می کنند تا آزمایشاتی مانند تست تیرگی و نفوذ پذیری قرنیه انجام دهند.

کشتهای سلولی و بافتی در ازمایشگاه: بافت های آزمایشگاهی روشی مناسب برای آزمایش مواد شیمیایی است. MatTek یکی از شرکت هایی است که این کار را انجام می دهد. مقادیر کمی از سلول های پوستی را به شرکت ها می فروشد تا محصولات شیمیایی خود را بر روی آن آزمایش کند. برخی از این شرکت ها تولید کنندگان مواد شوینده، محصولات آرایشی، پاک کننده سطوح ، کرم های ضد پیری و لوسیون هستند. بافت های آزمایشگاهی جایگزینی عالی برای تست محصولات مضر روی حیوانات هستند.

سایر روش های جایگزین تست حیوانی را در این لیست می بینید:

محصولات کرولتی فری ایرانی
محصولات کرولتی فری ایرانی
  • فیلمهای ویدئویی
  • شبیه ساز های کامپیوتری
  • مانکن حیوان
  • اتوپسی و بیوپسی
  • کار در کلینیک روی بیمار
  • روش Microdosing
  • ازمایش و تجربه روی خود دانشجو
  • آزمایش روی گیاهان
  • مطالعات و مشاهدات حیوان در محیط طبیعی زندگی او
  • Microfluidic circuit (چیپ)

 

برند های آرایشی بدون تست حیوانی (کرولتی فری)

 

محصولات کرولتی فری
محصولات کرولتی فری

سازمان حمایت از حیوانات (Cruelty Free International) برای مقابله با آزمایش‌ های حیوانی تشکیل شده است. محصولات آرایشی و بهداشتی کرولتی فری یا بدون خشونت به حقوق حیوانات احترام می‌ گذارند و و از روش های جایگزین تست حیوانی استفاده می کنند. محصولات کرولتی فری تست حیوانی ندارند و امروزه بسیاری از برندهای آرایشی بزرگ دنیا از این روش استفاده می‌کنند. برند های معروف کرولتی فری را در لیست زیر می بینید:

Covergirl  Anastasia beverly hills
Charlotte tilbury Huda beauty
Tarte Fenty beauty
Becca Essence
Gosh Deborah Milano
Farmacy Golden Rose
Lavera Kylie Cosmetics
Flormar Too Faced

 

برند های آرایشی با تست حیوانی

 

شامپو کرولتی فری
شامپو کرولتی فری

برخی برند های محبوب جهان از تست حیوانی استفاده می کنند و این امر منجر به نقص عضو و مرگ حیوانات می شود. همانطور که در آسمونی به آن اشاره کرده ایم، مدافعان حقوق حیوانات نسبت به این امر بسیار معترض هستند و این برند ها را تحریم می کنند.

Benefit Mac
Estée Lauder DOLCE & GABBANA
Maybelline Makeup Forever
Victoria’s Secret DIOR 
Rimmel CHANEL 
BOURJOIS  LANCÔME 
BURBERRY  GIORGIO ARMANI
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تست حیوانی ؛ رازی وحشتناک در صنعت زیبایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تست حیوانی ؛ رازی وحشتناک در صنعت زیبایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.