زمان مطالعه: 1 دقیقه
خشم چیست و چطور با آن کنار بیاییم؟

خشم چیست و چطور با آن کنار بیاییم؟

به نام یگانه عالم خشم یک احساس طبیعی است و همه ی افراد آن را به نوعی تجربه کرده اند. هر وضعیتی که باعث و مانع...
خشم
خشم

به نام یگانه عالم

 خشم یک احساس طبیعی است و همه ی افراد آن را به نوعی تجربه کرده اند. هر وضعیتی که باعث و مانع رسیدن به هدف و مقصود ما گردد خشم را ایجاد می کند. در واقع خشم در برابر یک ناکامی ایجاد می گردد و یک نوع ابزار دفاعی در مقابل مانع محسوب می شود. و می تواند گاهی بسیار مضر و بسیار آسیب زا باشد.

 پس چطور با خشم خود کنار بیاییم ؟

ما قرار نیست عصبانیتمان را تبدیل به جیغ و داد و ناسزا و قهر و هر عملی که آسیب رساندن و یا آزرده خاطر کردن دیگران می شود تبدیل کنیم. بلکه باید در این لحظه کمی صبر کنید و محیطی که در آن باعث عصبانیت شده را ترک نمائیم. و با خود خلوت کنیم و قدم بزنیم. بعد از فروکش کردن عصبانیت شفاف و کوتاه مشکل و انتظاراتمان را به طرف مقابل بازگو کنیم و به یاد داشته باشیم که قرار نیست همه به حرفهای ما گوش دهند و ما را دوست داشته باشند و باید بپزیریم که انسانها با یکدیگر متفاوت هستند پس عقاید و نظرات آنها نیز متفاوت است پس باید فقط به یک راه حل منطقی برسیم. 

اختصاصی پورتال آسمونی

نوشته از خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خشم چیست و چطور با آن کنار بیاییم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خشم چیست و چطور با آن کنار بیاییم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.