زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی رابط کاربری Android 10

معرفی رابط کاربری Android 10

گوگل اعلام کرده که نسخه بعدی Android با نام Android 10 منتشر خواهد شد. همچنین تغییراتی در طراحی لوگوی اندروید رخ داده است.

رابط کاربری Android 10

 با انتشار Android Q یا Android 10 گوگل نام‌گذاری بر اساس دسر ها به ترتیب حروف الفبا را رها کرده است. این تغییر به این دلیل انجام شده که اسامی مورد استفاده گوگل در همه بازار ها آشنا باشد. قبل از این همه با نام هایی که گوگل انتخاب می‌کرد آشنا نبودند. تغییرات دیگری نیز در لوگو و نشان اندروید انجام می‌شود. ربات اندرویدی از ابتدا نشان این سیستم عامل بوده است. طی سالها این ربات تغییر رنگ داده است. ابتدا زرد مایل به سبر بود، بعد سبز لیمویی و حالا در آخر حدوداً رنگ سبز آبی به خود گرفته است.  

تغییرات رنگ ها در رابط کاربری اندروید 10

گوگل می‌گوید این تغییرات در رنگ‌ها زیبایی شناسانه است و در راستای سیاست‌های شرکن است تا اندروید بیشتر در دسترس باشد. رنگ سبز قبلی برای افرادی که دچار کوررنگی بودند قابل مشاهده نبود و همچنین کوررنگی سبز و قرمز شایع ترین نوع کوررنگی می‌باشد. با اضافه کردن رنگ آبی به سبز می‌توان قابلیت دیده شدن آن را برای آن‌هایی که نمی‌توانند به خوبی ببینند را بالا برد. همچنین این شرکت رنگ های دیگری نیز معرفی کرده است که در کنار رنگ سبز جدید اندروید استفاده می‌شوند. 

رنگ های استفاده شده در رابط کاربری اندروید 10

1- سبز اندروید
2- آبی
3- سرمه‌ای تیره
4- نارنجی
5- زرد-سبز روشن
6- آبی آسمونی
این رنگ ها برای قابلیت های دیداری سیستم‌عامل استفاده می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای بیشتر افراد قابل مشاهده باشند. البته این رنگ ها مکمل یکدیگر نیز هستند و رنگ برند های دیگر گوگل نیز هستند.  

تغییرات لوگوی اندروید 10

لوگوی اندروید 10
لوگوی اندروید 10

لوگوی اندروید نیز به تنهایی دچار تغییرات شده. متن لوگو دارای یک فونت متفاوت است که در آن انحنا های موجود با انحاناهای خود ربات مطابقت دارند. این فونت جلوه خاصی به لوگوی اندروید بخشیده است. سر ربات اندروید نیز اکنون بخشی از لوگو را تشکیل می‌دهد. گوگل بقیه بدن این ربات را حذف کرده است و سر ربات اکنون تنها قسمت قابل مشاهده در این برند است. خود سر نیز کمی دچار تغییر شده است  جای‌گیری چشم ها و آنتن عوض شده و ظاهری دوستانه تر به ارمغان می‌آورد.  لوگوی اندروید 10 همانند تغییرات در متن لوگو (انحناهای هماهنگ)، انحنا های خود ربات اندرویدی نیز در طراحی رابط کاربری (UI) سیستم عامل تاثیر داشته.

نظر خود را درباره «معرفی رابط کاربری Android 10» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی رابط کاربری Android 10 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.