زمان مطالعه: 4 دقیقه
آندره آ پیرلو ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش آتزوری

آندره آ پیرلو ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش آتزوری

یک سال پس از خداحافظی پیرلو از فوتبال / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی آندره آ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش...

یک سال پس از خداحافظی پیرلو از فوتبال / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

آندره آ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش آتزوری

آندره آ پیرلو ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش آتزوری
آندره آ پیرلو ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش آتزوری
اگر دریا عمیق باشد ماهی می تواند نفس بکشد . اگر او را در سطح آب هم قرار دهید همان کار را می کند ولی این دو یکسان نیستند .

( آندره آ پیرلو)
 

لحظه ای که همه چیز معنایش را از دست داد .

یک سال پیش و در روز 7 نوامبر آندره آ پیرلو هم از فوتبال کناره گرفت . هافبک سابق تیم ملی ایتالیا 12 سال قبل از آن و در هنگام فینال لیگ قهرمانان اروپا بین میلان و لیورپول هم تصمیم به خداحافظی گرفته بود . آندره آ که در ضربات پنالتی آن فینال ، یک پنالتی را از دست داده بود ، بعدها درباره آن فینال دراماتیک گفت : در مورد خداحافظی از فوتبال فکر می کردم . چرا که بعد از فینال استانبول دیگر هیچ چیزی معنا نداشت ... حتی بعدها که در این جام هم قهرمان شدیم ، هرگز اتفاقات آن مسابقه را فراموش نکردم ...اما خوشبختانه او ماند تا سال 2017 ...

andrea-pirlo
andrea-pirlo


آندره آ پیرلو از معدود ستاره هایی است که سابقه بازی و درخشش در هر سه تیم اینتر ، میلان و یوونتوس ایتالیا را دارا بود . مروری داریم بر صحبت های مربی سابق پیرلو و البته خاطرت آندره آ از روزهای آغازین فوتبالش ؛ خاطراتی که در کتاب « می اندیشم ؛ پس بازی می کنم » نوشته پیرلو آمده است . این کتاب با ترجمه ماشاالله صفری و طه صفری توسط انتشارات گلگشت به فارسی برگردانده شده است .

کشف استعدادی جوان توسط پراندلی

شاید بهترین گزینه ای که می تواند از پیرلو بگوید چزاره پراندلی مربی سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا باشد . مردی که سالها قبل از مربیگری پیرلو در تیم ملی ، استعداد او را در تیم جوانان برشیا دیده بود و با وجود دشمنی دو تیم برشیا و آتلانتا ، پیرلوی جوان را برای آتلانتا به خدمت گرفته بود . پراندلی هنوز لحظه کشف این جوان را به خاطر دارد : روزی مشغول آماده شدن برای تمرین بودیم که کمک مربی ام نفس نفس زنان وارد رختکن شد .
  • چزاره ! یک به فوق العاده با استعداد دیم . بی نظیره ! اما مشکل اینجاست که برای جوانان برشیا بازی می کنه !
چیزی که باعث تعجب من شد حرفهایش نبود . بلکه انگار خودش هم چیزی را که دیده بود باور نداشت ... انگار خودش هم چیزی را که دیده باور نداشت . او کسی بود که صدها بازیکن در دوران فوتبال خود دیده بود . جالب این بود که یک هفته بعد جوانان آتلانتا باید با جوانان برشیا بازی می کرد . در تیم آنها بچه ای بود دو یا سه سال از هم تیمی های خود جوانتر و در حالی که دست تکان می داد وارد زمین شد . نام آن بچه پیرلو بود . دهانم از تعجب بازمانده بود . هرگز چنین چیزی ندیده بودم . کاملا مشخص بود که همه فقط و فقط او را تماشا می کنند و یک فکر در سر دارند . « این خودشه ؛ استعداد جدید ایتالیا » . او در چشمانشان هرگز یک پسربچه نبود .

آندره آ پیرلو ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش آتزوری
آندره آ پیرلو ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش آتزوری

رهبری خاموش مثل اسکیرئا

یکی از شگفتی های آندره این است که یک « رهبر خاموش » است . چیزی که در دنیای فوتبال به راحتی پیدا نمی شود . در دوران بازی ام قبل از ان که مربی شوم مردی بی نظیر را می شناختم . جائتانو اسکیرئا مدافع تیم ملی ایتالیا و فاتح جام جهانی 1982 . شباهت او به آندره آ باورنکردنی و روش رهبری کردن آنها یکسان بود . لحظاتی که رهبران خاموش تصمیم می گیرند چیزی بگویند تمام رختکن ساکت می شوند و گوش می دهند .

andrea-pirlo
andrea-pirlo

پیرلو و بوفون ، تجسم روح ایتالیایی

هرگز آن تجربیات را فراموش نخواهم کرد . در کنار اسکیرئا سرشار از حیرت بودم و در هنگام مربیگری پیرلو سرشار از ستایش . درس آنها کاملا روشن بود : آنهایی که سرشان را پایین می اندازند بعدها پاداش خود را برداشت می کنند و مهم ترین این پاداش ها جلب احترام اطرافیانشان است . آندره با یک رویا به دنیا آمد و به ما اجازه داد تا رویاپردازی کنیم . هنوز همان پسربچه ای است که سالها پیش دیده بودم . در پیراهن برشیایی که برایش گشاد بود ... مردانی مثل پیرلو و بوفون تجسم روح حقیقی ایتالیا هستند . اگر همه انسانها تعصبی مانند آنها به کشورشان داشتند ، دنیای ما جای بهتری بود . بعد از نبردهای فراوان ، انگیزه آنها دقیقا مانند روزی است که برای اولین بار قدم بر روی چمن فوتبال نهادند .

آندره آ پیرلو ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش آتزوری
آندره آ پیرلو ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش آتزوری

پلی استیشن بازی کردن قبل از فینال جام جهانی

فینال جام جهانی 2006 بزرگ ترین لحظه زندگی پیرلو بود . جایی که اتفاقات قبل و حین بازی ، بیشتر شخصیت او را نمایان ساخت . او می گوید :

رفتم و توپ را صاحب شدم . یک بار ؛ دوبار ؛ صدها بار . من در مقابل دنیا . مانند یک شوالیه شرافتمند بودم . کسی نمی خواهد با من بازی کند ؟ ایرادی نداره من تیم خودم خواهم بود . بدون سلاح نبودم . ده تای آنها جان می کندند تا گل بزنند اما این من بودم که به تنهایی انجامش می دادم . تمامشان را دریبل زدم ، تمام آنها به علاوه بچه هایی که لباسی همرنگ من پوشیده بودند .

فشار و استرس را حس نمی کنم . اگر هم باشد توجهی به آن ندارم . تمام بعد از ظهر یکشنبه 9 جولای 2006 در برلین را خوابیدم و پلی استیشن بازی کردم . شب رفتم توی زمین و قهرمان جهان شدم .
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آندره آ پیرلو ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش آتزوری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آندره آ پیرلو ؛ تجسم روح ایتالیایی و رهبر خاموش آتزوری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.