زمان مطالعه: 1 دقیقه
آمستردام، شهری زیر سطح دریاست، چطور هنوز ناپدید نشده؟

آمستردام، شهری زیر سطح دریاست، چطور هنوز ناپدید نشده؟

این شهر زیبا باید تابحال زیر آب ناپدید میشد، اما مهندسین شهرسازی با روشی ساده آن را از غرق شدن و به تاریخ پیوستن نجات داده اند!

همه قطعا نام هلند را بارها شنیده اید و میدانید که این کشور اروپایی کنار دریای شمال در کرانه های اقیانوس اطلس واقع شده. آمستردام پایتخت این کشور با ارتفاعی کمی کمتر از دریای شمال شهری همواره زنده و پویاست که پر از کانال آب است. اما با وجود آبها و کانال های فراوان درون‎شهری آمستردام و قرار داشتن این شهر در حدود 7 متر پایین تر از سطح دریا، چطور هنوز به زیر آب فرو نرفته است؟

آمستردام، شهری زیر سطح دریاست، چطور هنوز ناپدید نشده؟
آمستردام، شهری زیر سطح دریاست، چطور هنوز ناپدید نشده؟

اولین کانالهای این شهر برای دفاع از شهر و مدیریت آب شهری کم کم کنده شدند. همانطور که این شهر در آن سالها در حال گسترش یافتن بود، محصولات تجاری نیز از طریق این کانال ها به بنادر سواحل دریای شمال رسانده میشدند تا در سراسر جهان با کشتی منتقل شوند. در قرن هفدهم میلادی، عصر طلایی آمستردام شروع شد. در یک پروژه ی بلندپروازانه که تقریبا 50سال به طول انجامید، سه کانال اصلی شهر و تمام خانه های اطراف این کانال ها شروع به ساخته شدن کردند. نزدیک سال 1660 میلادی بود که ساخت این کانال ها و خانه ها به اتمام رسید. این عمل باعث شد که شهر آمستردام تا 4برابر رشد کند و همین رخدادها همه باعث شد که آمستردام تبدیل به یکی از بهترین سیستم های کشتی رانی و مسیریابی دریایی تبدیل شود. وجود این ماز (مارپیچ) آبی در دل این شهر فرستادن بهترین محصولات تجاری اروپا را به سراسر جهان میسر ساخت. اما وجود آن همه کانال آب، خطر آنکه این شهر کاملاً به زیر آب فرو رود را نیز چندبرابر افزایش داد.

اما چطور امروز آمستردام زیر آب نیست؟

آمستردام هیچ کوهی ندارد و کل شهر تقریبا مسطح است و این امر نیز ممکن است به سیلخیز بودن شهر بیفزاید، اما خوشبختانه آمستردام دارای یکی از بهترین و هنرمندانه ترین طراحی های سیستم ضد سیل شهری است. به تصویر زیر دقت کنید، طراحی خاکریز ها و سدهای کوچک این چنین در تمام سواحل، نزدیک به 400سال است که آمستردام را از غرق و ناپدید شدن نجات داده!

amsterdam-doesnt-flood
amsterdam-doesnt-flood
نظر خود را درباره «آمستردام، شهری زیر سطح دریاست، چطور هنوز ناپدید نشده؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آمستردام، شهری زیر سطح دریاست، چطور هنوز ناپدید نشده؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.