زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله امیریه

محله امیریه

امیریه از محله های اصیل و قدیمی جنوب تهران است ، بافت تاریخی این محله جذابیت خاصی به محله می دهد ، در ادامه با اطلاعات شهری آسمونی همراه باشید تا اطلاعات بیش ت
نمای کلی امیریه
نمای کلی امیریه

نمای کلی امیریه نام محله : امیریه موقعیت جغرافیایی : جنوب تهران منطقه شهرداری : منطقه 11 شهرداری تهران ، ناحیه 3 بافت : اکثرا قدیمی و تاریخی محدودیت ترافیکی : دارد ( طرح ترافیک ) محله های همسایه : منیریه ، امیر بهادر ، مخصوص ، سنگلج ایستگاه های مترو : ایستگاه مترو منیریه ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه میدان میدان منیریه ، فرهنگ و میدان قزوین قیمت هر متر مربع : 9 تا 15 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله امیریه

بافت محله امیریه
بافت محله امیریه

بافت محله امیریه بافت محله : محله امیریه یکی از قدیمی ترین مناطق تهران به شمار می آید طوری که اگر شما در کوچه های این محله قدم زده باشید حتما متوجه خانه های قدیمی در این محله طی سال های گذشته به دلیل افزایش جمعیت آپارتمان سازی صورت گرفته است و هم اکنون بافت قدیمی و نوساز در این محله در کنار یکدیگر فضای جالبی به خیابان ها و کوچه ها می دهند. تراکم جمعیتی : تراکم جمعین در این محله در حدود 24 هزار نفر است . قیمت ملک : قیمت ملک در محله منیریه از 9 میلیون تومان شروع شده و به 15 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ).

اطلاعات جغرافیایی محله امیریه

خیابان وحدت اسلامی - امیره
خیابان وحدت اسلامی - امیره

خیابان وحدت اسلامی - امیریه همسایه های امیریه : شمال این محله منیریه قرار دارد ، از جنوب به محله امیربهادر می رسد ، محله سنگلج در شرق این محله قرار دارد ، و در شرق نیز محله مخصوص قرار دارد.

محله امیریه
محله امیریه

میدان منیریه میادین و خیابان های اصلی : خیابان های کارگر ، ولیعصر و وحدت اسلامی از مهم ترین خیابان های این محله و میدان های منیریه تنها میدان این محله است.

اماکن مهم محله امیریه

بوستان ها و فضای سبز : نزدیک پارک موجود به امیریه پارک شهر است که تمام نیاز شهروندان را به فضای سبز بر طرف می کند. حمل و نقل عمومی : ایستگاه مترو منیریه وایستگا های اتوبوس میدان قزوین ، فرهنگ و میدان منیریه دسترسی این محله را به باقی نقاط تهران را فراهم می کنند. پمپ بنزین ها : نزدیک پمپ بنزین به این محله بالاتر از میدان حر قرار دارد.

پاساژ ولیعصر - امیریه
پاساژ ولیعصر - امیریه

پاساژ ولیعصر - امیریه مراکز خرید و تجاری : بزرگ ترین مرکز خرید این محله پاساژ ولیعصر است و مراکز خرید منیریه نیز به این محله نزدیک هستند و نیاز های مختلف اهالی محل را بر طرف می کنند. فروشگاه های زنجیره ای : یک فروشگاه جانبو و یک فروشگاه افق کوروش در خیابان فرهنگ قرار دارند. سینما : نزدیک ترین سینما به این محله سینما فلسطین و سینما قدس هستند.   اماکن اداری : کارگزاری بیمه تامین اجتماعی شعبه 23 در خیابان وحدت اسلامی ، یک دفتر پیشخوان دولت در خیابان فردوسی و اداره آموزش و پرورش منطقه 11 نیز در خیابان معیری از مراکز دولتی مهم این محله هستند. مراکز درمانی : بیمارستان نجات و بیمارستان اخوان از مهم ترین بیمارستان های این محله هستند. مساجد : مسجد فخریه در خیابان ولیعصر و مسجد امام حسین در خیابان بشیری از مهم ترین مساجد این محله به شمار می روند.

تاریخچه و نام گزاری

خیابان ابوسعید - امیریه
خیابان ابوسعید - امیریه

خیابان ابوسعید - امیریه این محله نامش را از باغ امیریه که متعلق به کامران میرزا ، پسر سوم ناصرالدین شاه ، بوده گرفته است . دیگر ردی از آن باغ بر جا نمانده است ، میگویند این باغ آن قدر زیبا بوده است که از اروپا برای عکس برداری از آن می آمدند.     شما نیز اگر در این محله زندگی می کنید از دقدقه های خود برایمان بگویید و چه نکات مثبت یا منفی درمورد محله امیریه وجود دارد .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محله امیریه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محله امیریه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.