زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی امیرحسین صادقی

بیوگرافی امیرحسین صادقی

اسم : امیر حسین صادقی تاریخ تولد : 15/9/1360 محل تولد : تهران زادگاه : تهران، ایران، اصلیت: نیشابوری، وضعیت تاهل:...

اسم : امیر حسین صادقی
تاریخ تولد : 15/9/1360
محل تولد : تهران
زادگاه : تهران، ایران
اصلیت: نیشابوری

وضعیت تاهل: متاهل
تاریخ ازدواج : 1/6/1384 / ساعت 19ـ22 / سالن کشتی پارک ارم
فرزندان : 1 پسر به نام امیر مهدی
آخرین کنونی : پیکان 
شمارهٔ پیراهن: 4
پُست : دفاع

امیر حسین صادقی (زادهٔ 15 شهریور سال 1360) بازیکن فوتبال ایرانی است که در پست دفاع بازی می‌کند. صادقی اکنون در عضویت باشگاه استقلال تهران است. وی یک خواهر و برادر بزرگتر از خود و یک خواهر و برادر کوچکتر از خودش دارد. او متاهل و دارای یک فرزند پسر به نام امیر مهدی دارد.

amir-hossein-sadeghi
امیر حسین صادقی و فرزندش امیر مهدی

زندگی ورزشی امیر حسین صادقی

امیر حسین صادقی فوتبال را در تیم تخت جمشید با مربیگری مجید مالمیر در دسته دوم جوانان تهران شروع کرد و به مدت دو سال در این تیم بود. در سال 1375 به تیم جوانان شاهین تهران پیوست و با مربیگری داوود جلیلی و علی یزدانبخش ، به مدت دو سال در این تیم فعالیت داشت و سپس در همان سال، توسط مهدی مناجاتی به تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. در سال 1377 جهت گذراندن خدمت سربازی به تیم مقاومت تهران با مربیگری زنده یاد محسن آقازاده، بابا رضی و نقوی پیوست و تا سال 1379 در تیمهای امید و بزرگسالان مقاومت بازی کرد. امیر حسین صادقی در سال 1379 و با صلاحدید صمد مرفاوی به امیدهای استقلال دعوت شد و در سال 1380 برای تیم بزرگسالان استقلال بازی کرد.

صادقی پس از چندین سال عضویت در باشگاه استقلال تهران، در فصل 87-88 به باشگاه مس کرمان پیوست اما دوباره به تیم استقلال بازگشت. در لیگ یازدهم وی به تیم تراکتور سازی تبریز پیوست و بعد از یک فصل حضور در این تیم در لیگ دوازدهم بار دیگر به استقلال برگشت.

او در جام جهانی 2006 فوتبال آلمان به همراه تیم ملّی ایران حاضر بود. امیر حسین صادقی در هر سه بازی ایران در جام جهانی 2006 فوتبال آلمان، جزو نفرات ذخیره و نیمکت‌نشین تیم ملّی ایران بود.

در جام جهانی 2014 برزیل، امیر حسین صادقی در هر سه بازی تیم ملی ایران حضور کامل نود دقیقه‌ای داشت و نمایش چشم‌گیر وی باعث شد تا پایگاه «بلیچر ریپورت» او را یکی از 25 شگفتی جام جهانی قلمداد کند.

تاریخ تولد امیر حسین صادقی در شناسنامه 15 شهریور سال 1360 ذکر شده است. اما در واقع، او متولد 15 آذر همین سال است. ایشان در بیمارستان مادر تهران به دنیا آمده و خانواده ای هفت نفره دارد. او یک خواهر و برادر بزرگتر از خود و یک خواهر و برادر کوچک تر از خود دارد. به عبارت دیگر، امیر حسین صادقی فرزند وسطی خانواده صادقی است. پدر امیر حسین صادقی اصالتاً نیشابوری است. امیر حسین صادقی تا 13 سالگی در مدرسه راهنمایی شهید قره چلو مقطع دوم راهنمایی درس خوانده و دوران دبیرستان خود را در علامه طباطبایی در خیابان معلم ادامه داده است. خانواده پدری امیر حسین صادقی به خاطر شغل پدر، ابتدا در قرچک ورامین و سپس در منطقه هفت میدان شهید نامجو اقامت داشتند.

amir-hossein-sadeghi(1)
امیر حسین صادقی

ازدواج امیر حسین صادقی

امیر حسین صادقی در اول شهریور ماه سال 1384 ازدواج کرد. نکته قابل توجه این بود که مراسم عروسی دو برادر همزمان با هم و در یک شب برگزار شد. حاصل ازدواج امیر حسین با همسرش، تولد یک فرزند پسر در تاریخ چهارم آذر 1385 به نام امیرمهدی است.

تیم های امیر حسین صادقی

اولین تیم او، تیم پدرش بود. بعد به تیم تخت جمشید با مربیگری مجید مالمیر در دسته دوم جوانان تهران به مدت 2 سال رفت ، در سال1375 به تیم جوانان شاهین تهران پیوست با مربیگری داوود جلیلی و علی یزدانبخش ، 2 سال درتیم شاهین فعالیت داشت و در آن سال توسط مهدی مناجاتی به تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. او در سال 1377 جهت گذراندن خدمت سربازی به تیم مقاومت تهران با مربیگری زنده یاد محسن آقازاده ، بابا رضی و نقوی پیوست و تا سال 1379 در تیم های امید و بزرگسالان مقاومت بازی کرد. در سال 1379 و با دید خوب صمد مرفاوی به امید های استقلال دعوت شد و در سال 1380 برای تیم بزرگسالان استقلال بازی کرد.

ورود به فوتبال از زبان امیر حسین صادقی

 

اهل تهرانم و متاهلم. دو برادر و  دو خواهر دارم و فرزند سوم خانواده هستم. هر دو برادرم هم فوتبالیست بودند که یکی از آنها الان خیاطی کار میکند و دیگری هم فروشگاه ورزشی دارد. من از کودکی عاشق فوتبال بودم.

پدرم هم یک تیم فوتبال داشت که در آن تمرین می‌کردم. البته آن زمان فقط دور زمین می دویدم و من را به داخل زمین راه نمی دادند. ولی بعد از چند سال یک تیم دسته دومی از من دعوت کرد و از آن تیم بود که فوتبال باشگاهی من شروع شد. حدود سه سال در آن باشگاه توپ زدم.

در دوران سربازیم هم در تیم پیام مقاومت توپ زدم و یک روز که در تپه های داودیه می دویدم تیم امید استقلال در آنجا تمرین میکرد که مربی تیم من را دید و دعوتم کرد تا به تیم امید استقلال بروم و از تیم امید هم به بزرگسالان استقلال اومدم.

 

amir-hossein-sadeghi(6)
امیر حسین صادقی
amir-hossein-sadeghi(5)
امیر حسین صادقی
amir-hossein-sadeghi(3)
امیر حسین صادقی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی امیرحسین صادقی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی امیرحسین صادقی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.