زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی

بیوگرافی امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی

امیر سرکرده یکی از کارشناسان هواشناسی است که چندی پیش به دلیل گفتن ضرب المثل عجیبی روی آنتن زنده بسیار...

امیر سرکرده یکی از کارشناسان هواشناسی است که چندی پیش به دلیل گفتن ضرب المثل عجیبی روی آنتن زنده بسیار خبرساز شد و شایعه ممنوع التصویری او در رسانه ها منتشر شد که بعد از آن خودش این موضوع را تکذیب کرد. آسمونی در این مقاله بیوگرافی امیر سرکرده را برای شما عزیزان منتشر می کند.

امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی که بعد از گرفتن لیسانس، تصمیم گرفت در رشته کارشناسی ارشد هواشناسی نیز تحصیل کند. این کارشناس هواشناسی، آن قدر چهره شناخته شده ای نیست و نهایتاً او را در بخش های مختلف خبری دیده و شناخته ایم. از سال 86 به عنوان کارشناس هواشناسی در برنامه های تلویزیونی حضور دارد و اجرایش با صدایی گیرا باعث محبوبیت او شده است.

بیوگرافی امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی
بیوگرافی امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی

مصاحبه با امیر سرکرده

ابتدا خودتان را معرفی کنید و از چگونگی ورودتان به عرصه کارشناسی هواشناسی بگویید.

بعد از اتمام دانشگاه در سال 1376 جذب سازمان هواشناسی شدم و در سال 1386 از طرف سازمان هواشناسی به سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان مجری پیش بینی هوا معرفی شدم که بعد از تست های مختلف صدا و تصویر پذیرفته شدم.

در چه رشته ای تحصیل کردید؟

لیسانس فیزیک و فوق لیسانس هواشناسی.

به نظر شما کار در این عرصه حتماً باید با تحصیلات مرتبط باشد؟

صد در صد.

نهایت کار برای هواشناس ها فقط اجرا در تلویزیون است؟

خیر. ما در مرکز پیش بینی، پیش‌بینی های تخصصی دیگری نیز در چند نوبت در روز صادر می کنیم. مثلاً برای هوانوردی و کشتیرانی و…. به عنوان مثال اگر خلبان، پیش بینی هواشناسی را نداشته باشه نمی تواند پرواز کند که این نمونه ای از اهمیت کار هواشناسی و پیش بینی هواست.

شایعه ممنوع التصویری امیر سرکرده

کارشناس هواشناسی، اخبار نیمروزی در پاسخ به چگونگی وضع هوا گفت: « ما هواشناسان و بسیاری از مردم ضرب‌المثلی داریم که می‌گوییم به دو چیز نمی‌توان اعتماد کرد؛ یکی هوا و دیگری آمریکا.»

amir-sarkardeh
amir-sarkardeh

ظهر جمعه 12 آذر ماه 95 هنگامی که مجری اخبار ساعت 14 شبکه یک سیما فضه‌السادات حسینی از امیر سرکرده کارشناس هواشناسی پرسید: «سامانه بارشی تا کی در کشور فعال است و چه استان‌هایی با خطر وقوع سیلاب مواجه‌اند؟» با پاسخ غیرمتعارف این کارشناس هواشناسی رو به رو شد.

امیر سرکرده در پاسخ گفت: «چند گزارش قبل در مورد نقض برجام بود و این نکته به ذهن من آمد که ما هواشناسان و بسیاری از مردم ضرب‌المثلی داریم که می‌گوییم به دو چیز نمی‌توان اعتماد کرد که یکی هوا است و دیگری با توجه به گزارش‌های امروز شما شاید آمریکا باشد که اصلا نمی‌توان به آن اطمینان کرد. حال بگذریم…

نظر خود را درباره «بیوگرافی امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.