زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله امیربهادر

محله امیربهادر

امیربهادر از محله های اصیل و قدیمی جنوب تهران است ، بافت تاریخی این محله جذابیت خاصی به محله می دهد ، در ادامه با اطلاعات شهری آسمونی همراه باشید تا اطلاعات بی
نمای کلی امیربهادر
نمای کلی امیربهادر

نمای کلی امیربهادر نام محله : امیربهادر موقعیت جغرافیایی : جنوب تهران منطقه شهرداری : منطقه 11 شهرداری تهران ، ناحیه 2 بافت : اکثرا قدیمی و تاریخی محدودیت ترافیکی : دارد ( طرح ترافیک ) محله های همسایه : امیریه ، مختاری ، قلمستان ، سنگلچ ایستگاه های مترو : ایستگاه مهدیه ( خط 3 ) ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه چهار راه گمرک ( خط 7 ) قیمت هر متر مربع : 8 تا 15میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله امیربهادر

بافت محله امیر بهادر
بافت محله امیر بهادر

بافت محله امیر بهادر بافت محله : این محله مانند محله های همسایه اش دارای بافتی قدیمی و نو ساز در کنار یکدیگر است و خانه هایی با قدمت بالا 60 سال در این محله به راحتی پیدا می شود . تراکم جمعیتی : تراکم جمعین در این محله در حدود 18 هزار نفر است . قیمت ملک : قیمت ملک در محله امیربهادر از 8 میلیون تومان شروع شده و به 20 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 )

اطلاعات جغرافیایی محله امیربهادر

خیابان وحدت اسلامی - امیر بهادر
خیابان وحدت اسلامی - امیر بهادر

خیابان وحدت اسلامی - امیر بهادر همسایه های امیربهادر : این محله از شمال به امیریه راه دارد ، در جنوب این محله ، محله ی مختاری قرار دارد ، محله سنگلچ در شرق این محله و محله قلمستان نیز در غرب این محله قرار دارند. میادین و خیابان های اصلی : خیابان مولوی ، ولیعصر و وحدت اسلامی از خیابان های مهم این محله هستند.

اماکن مهم محله امیربهادر

بوستان ها و فضای سبز : مانند بقیه محله های همسایه نزدیک ترین پارک به این محله پارک شهر است. حمل و نقل عمومی : ایستگاه مترو مهدیه و ایستگاه های اتوبوس چهراه گمرک و مدرس از موارد حمل و نقل عمومی در این محله به شمار می آیند. پمپ بنزین ها : نزدیک پمپ بنزین به این محله بالاتر از میدان حر قرار دارد.

پاساژ ولیعصر - امیربهادر
پاساژ ولیعصر - امیربهادر

پاساژ ولیعصر - امیربهادر مراکز خرید و تجاری : بزرگ ترین مرکز خرید این محله پاساژ ولیعصر است و مراکز خریدبیمارستان رازی و درمانگاه اصحاب الحسین مراکزی اند که اهالی برای مداوا می توانند به آن ها مراجعه کنند.

مسجد الاقصی - امیربهادر
مسجد الاقصی - امیربهادر

مسجد مشیر السلطنه - امیربهادر مساجد : مسجد مشیر السلطنه که پیشینه تاریخی زیادی نیز دارد تنها مسجد این محله است.

تاریخچه و نام گزاری

مهدیه تهران - امیر بهادر
مهدیه تهران - امیر بهادر

مهدیه تهران - امیر بهادر نام محله امیربهادر از حسین پاشا خان ملقب به امیربهادر گرفته شده که از رجال دوره قاجار بوده و خانه اش در این محله قرار داشته. حسین پاشا خان چند دوره وزیر جنگ شاه های قاجار بوده و مردی اهل فرهنگ و علاقه مند به شاهنامه بوده طوری که اکثر شعر های شاهنامه را حفظ بوده و همچنین دستور چاپ شاهنامه ای به نام شاهنامه امیر بهادر را نیز می دهد.     شما نیز اگر در این محله زندگی می کنید از دقدقه های خود برایمان بگویید و چه نکات مثبت یا منفی درمورد محله امیربهادر وجود دارد .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محله امیربهادر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محله امیربهادر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.