زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقشه قاره آمریکا

نقشه قاره آمریکا

قاره آمریکا یکی از قاره‌های کرهٔ زمین است. این قاره 8٫3٪ از مساحت زمین و 28٫4٪ از مساحت خشکی‌ها را...

قاره آمریکا یکی از قاره‌های کرهٔ زمین است. این قاره 8٫3٪ از مساحت زمین و 28٫4٪ از مساحت خشکی‌ها را دربرمی‌گیرد. آسمونی در این بخش به معرفی قاره آمریکا می پردازد و نقشه قاره آمریکا را منتشر می کند.

نقشه قاره آمریکا
نقشه قاره آمریکا

معرفی قاره آمریکا 14٪ از جمعیت جهان (برابر با 900 میلیون نفر) در قاره آمریکا زندگی می‌کنند. این قاره به سه بخش آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی بخش می‌شود. در روزگار قدیم آمریکای شمالی به وسیله یک باریکه خشکی به قاره آسیا متصل بود. این باریکه خشک، آلاسکا را از باختر به قاره آسیا وصل می‌کرد؛ بنابراین در آن روزگار رفت و آمد بین قاره آسیا و قاره آمریکای شمالی میسر بود. نیاکان سرخپوستان قاره آمریکا نیز در آن زمان از همین باریکه از آسیا به قاره آمریکا کوچیده بودند. قاره آمریکا در نیم‌کره غربی قرار دارد. طول قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی از شمال به جنوب تقریباً 14500 کیلومتر است. کانال پاناما آن‌ها را به یکدیگر وصل کرده‌است. تمام قاره آمریکای شمالی در شمال خط استوا قرار دارد. اما قسمت بزرگی از قاره آمریکای جنوبی در جنوب خط استوا واقع شده‌است. به همین جهت، هنگامی که قاره آمریکای شمالی فصل تابستان را می‌گذراند در قسمت بزرگی از آمریکای جنوبی فصل زمستان است و به عکس. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که آمریکای جنوبی، به دنبال آمریکای شمالی، درست در جنوب قاره قرار دارد؛ ولی چنین نیست، زیرا آمریکای جنوبی نسبت به آمریکای شمالی خیلی بیشتر رو به مشرق پیش رفته‌است. کانال پاناما تقریباً در جهت غربی و شرقی قرار گرفته‌است. بخش اعظم قاره آمریکا شمالی متعلق به کشور کانادا و ایالات متحده آمریکا و مکزیک است. در جنوب کشور مکزیک، هفت کشور کوچک قرار دارد. گاهی مجموعه خاک این کشورهای کوچک را آمریکای مرکزی می‌نامند. اما آمریکای مرکزی یک قاره جداگانه نیست، بلکه در واقع قسمتی از قاره آمریکای شمالی است. قاره آمریکای جنوبی 13 کشور دارد. گاه نام آمریکای لاتین را هم می‌شنویم. آمریکای لاتین به آن قسمت از دو قاره آمریکای شمالی و جنوبی می‌گویند که زبان مردم آن اسپانیایی یا پرتغالی است، که هر دو در زبان قدیم لاتین ریشه دارند. آمریکای لاتین شامل کشور مکزیک و کشورهای آمریکای مرکزی و کشورهای آمریکای جنوبی می‌شود. زبان قسمت عمده مردم کانادا و ایالات متحده آمریکا انگلیسی است. اقیانوس اطلس قاره آمریکا را از قاره اروپا جدا کرده‌است. این اقیانوس چندان پهناور است که تا چند سده ساکنان بر قدیم هیچ تصور نمی‌کردند که قاره دیگری هم آن سوی اقیانوس وجود داشته باشد. در همین حال اقیانوس بسیار پهناورتری به نام اقیانوس آرام بین قاره‌های آمریکا و آسیا قرار دارد. پس از آنکه اروپاییان قاره‌های آمریکا را کشف کردند نام آن را بر جدید نهادند. کشورهایی که در قاره‌های آمریکا قرار دارند معمولاً نسبت به کشورهای بَرّ قدیم جوان‌تر هستند

نظر خود را درباره «نقشه قاره آمریکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقشه قاره آمریکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.