زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی عامر شفیع

بیوگرافی عامر شفیع

نام های ماندگار جام ملت های آسیا، عامر شفیع / اختصاصی آسمونی - نهنگ آسیا و آخرین حضور در جام

نام‌های ماندگار جام ملت‌های آسیا؛ عامر شفیع (نهنگ آسیا) 

نام و نام خانوادگی عامر شفیع
لقب نهنگ آسیا
تاریخ تولد 10 فوریه 1982
محل تولد امان - اُردن
حرفه بازیکن فوتبال
پست دروازه‌بان

تیم ملی اردن بهترین نتایج تاریخ خود را در سال‌های 2004 و 2011 کسب کرد و به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کرد. در این سال‌ها اردن یک سنگربان اسطوره‌ای را درون دروازه خود می‌دید؛ مردی 186 سانتی‌متری متولد 10 فوریه 1982 در امان به نام عامر شفیع.

محمود قواید، هم‌تیمی سابق عامر شفیع، درباره او گفته است:

اگر بخواهیم درباره عامر شفیع حرف بزنیم ، باید درباره سطحی بالاتر از سطح فوتبال اردن صحبت کنیم. حتی بالاتر از سطح فوتبال کلیه کشورهای عربی و قاره آسیا ! باید با استاندارد جهانی درباره عامر صحبت کرد. او اگر کسی را در اروپا داشت که به شکلی مناسب در اروپا برایش بازاریابی می‌کرد بی‌شک در قاره سبز به بازی ادامه می‌داد. در حال حاضر، اطلاع دارم که او مورد توجه چند باشگاه اروپایی قرار گرفته است . این‌گونه خبرها گهگاه به ما می‌رسد.

بشار بنی‌یاسین، دیگر هم‌تیمی عامر شفیع، نیز معتقد است:

او دروازه‌بان بزرگی است. او نه‌تنها در کل دنیای عرب بلکه در سراسر آسیا چهره‌ای درخشان به شمار می‌آید.

وقتی می‌دانستم که او پشت سر من در داخل دروازه ایستاده است، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کردم. هر اتفاقی پیش رویم می‌افتاد یا هر چه قدر که تحت فشار قرار می‌گرفتم، می‌دانستم که یک نهنگ پشت سرم ایستاده و آن نهنگ کسی نبود جز عامر عامر شفیع.

ورود عامر شفیع به دنیای فوتبال

عامر شفیع از سال 2002 انتخاب اول مربیان اردن برای ایستادن درون دروازه این تیم است و به عنوان شخصیتی مهم در اردن شناخته می‌شود. عامر از آغاز بازیگری خود در فوتبال، چنین یاد می‌کند:

قبل از آن که دروازه‌بان شوم ، به عنوان یک هافبک دفاعی در تیم الیرموک شهر امان بازی می‌کردم. فوتبال خود را از این باشگاه شروع کردم اما در یکی از مسابقات تیم، دروازه‌بان مصدوم بود و ما هیچ دروازه‌بان ذخیره‌ای نداشتیم. آن روزها هنوز جوان بودم. پس از آن من درون دروازه ایستادم. اما همیشه دوست داشتم جایی درون زمین داشته باشم نه در داخل دروازه.

 

amer-shafi
عامر شفیع در میان هم تیمی‌هایش

هواداران پرتعداد عامر شفیع او را به لقب نهنگ مفتخر ساخته‌اند. این لقب به دلیل شیرجه‌های عامر به او داده شده است. این دروازه‌بان بلند قامت درباره تمرینات خود چنین گفته است:

برای بهتر کردن پرش‌های یک بازیکن، انواع و اقسام تمرینات وجود دارد و من زمانی که دروازه‌بان شدم توجه خاصی به این تمرینات نشان دادم. مخصوصاً به تمریناتی که برای پرش بهتر طراحی شده‌اند. زیرا داشتن پرش‌های بلند و مطمئن برای یک دروازه‌بان، مسأله خیلی مهمی است. خدا را شاکرم که به من صبر داد تا بتوانم آن تمرینات سخت را تحمل کنم. زیرا تمرینات بسیار سختی بودند. اما در حال حاضر بسیار خوشحال هستم که توانستم از عهده نقشی که به من محول شده است، برآیم.

عامر شفیع یکی از معدود فوتبالیست‌های اردنی است که مدتی را در خارج از کشور خود سپری کرده است. او زمانی دروازه‌بان اسماعیلیه مصر بود. اما او خیلی زود به کشورش بازگشت و در باشگاه الوحده بازی خود را ادامه داد. فوتبال اردن هم مثل اکثر کشورهای دنیا دو قطب بزرگ دارد که رابطه‌ای سرد با یکدیگر دارند. در اردن نیز دو تیم الوحده و الفیصلی این دو قطبی را تشکیل داده‌اند.

عامر شفیع که پس از سال‌ها بازی در تیم‌های مختلف، در رابطه با این دو تیم گفته است:

شکی نیست که الوحده و الفیصلی بزرگ‌ترین تیم‌های اردن هستند. بازیکنان بزرگی در این دو باشگاه توپ می‌زنند و سهم این دو باشگاه در تیم ملی از هر باشگاه دیگری بیشتر است. من از دوران حضور در باشگاه الفیصلی، چیزهای زیادی به دست آورده‌ام. آن‌ اولین تیم بزرگی بود که درون دروازه‌اش ایستادم. با این وجود وقتی به الوحده پیوستم، خیلی خوشحال شدم. زیرا بازی در این تیم، رویای همیشگی من بود. زیرا این تیم هواداران فوق‌العاده‌ای دارد و در سراسر دنیای عرب، تیمی شناخته شده هستند. به نظر من الوحده در 10 سال گذشته قدرتمندترین تیم اردن بوده است و بازیکنان این تیم مهره‌های کلیدی تیم ملی اردن هستند. امیدوارم الوحده و الفیصلی همیشه موفق باشند.

 

amer-shafi
عامر شفیع در میان هم تیمی‌هایش

عوامل موفقیت‌های روز افزون فوتبال اردن از نظر عامر شفیع

عامر شفیع دریاره موفقیت روز افزون تیم اردن چنین گفته است:

موفقیت اردن چیزی نبود که بدون پشتوانه و به شکلی اتفاقی رخ دهد. ما نمایش‌های درخشانی داشتیم. بازی‌هایی که موجب افتخار فوتبال اردن شد. این موفقیت ناشی از تمرینات سخت، فضای صمیمی و رابطه فوق‌العاده ملی‌پوشان و سخت‌کوشی آن‌ها در کنار کادر فنی و فدراسیون به دست آمد. راز پیروزی‌های تیم ملی این نکات بود. رابطه خوب بین تمام سطوح مدیریت و بازیکنان در تیم ملی، البته شکی نیست که بازی‌های بسیار سختی داشتیم.

ان‌شاءالله این روال را در آینده نیز ادامه خواهیم داد.

نظر خود را درباره «بیوگرافی عامر شفیع» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی عامر شفیع فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.