زمان مطالعه: 1 دقیقه
رایحه‌ ای شگفت ‌انگیز که سن خانم ‌ها را ۷ سال کم می ‌کند

رایحه‌ ای شگفت ‌انگیز که سن خانم ‌ها را ۷ سال کم می ‌کند

زنی که از او رایحه گریپ فروت یا لیمو به مشام می‌رسد در نظر مردان هفت سال کوچکتر از سن حقیقی خود به نظر می‌رسد و افرادی که از عطر‌های وانیلی استفاده می‌کنند مهربانتر به حساب می‌آیند.

آیا شما هم جزء افرادی هستید که با استفاده از عطر بخصوصی، پرانرژی و شاداب می شوید؟ پس حتما این پست «عطر و ادکلن» آسمونی را در همین رابطه ببینید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، آنا سیواچوا کارشناس عفونی تأکید کرده است که عطر‌ها تأثیر زیادی بر انسان دارند، اما ما قدر آن‌ها را نمی‌دانیم. همانطور که برخی از داده‌ها نشان می‌دهد، انسان‌ها می‌توانند بسیاری از بو‌ها را تشخیص دهند که ممکن است تعداد آن‌ها به یک تریلیون برسد.

وی می‌گوید: ما فقط 2 ٪ از اطلاعات را از طریق حس بویایی دریافت می‌کنیم، اما دقیقاً از طریق همین حس بویایی می‌فهمیم که آن چیز برای ما مفید است یا مضر است. در سطح ژنتیک، عطر کاج و عود را طبیعی و خالص می‌دانیم و بوی نان گواه گرما و راحتی است؛ یعنی رائحه‌های مختلف راه احساسات را به روی ما باز می‌کند.

این متخصص عفونی می‌افزاید: با این وجود هر انسانی با بو‌ها و رایحه‌های مختلف رابطه خاص خود را دارد، کمااینکه هر فردی نیز بویی مخصوص به خود دارد. در هر خانه افراد مختلفی زندگی می‌کنند که موجب اختلاط بو‌های بدن، لباس و غذا‌های آنها می‌شود. همچنین ممکن است رایحه‌های خاصی براثر کنش‌های هرمونی احساسات آن‌ها را برانگیزد. افرادی هم که بیمار هستند بوی خاصی از آن‌ها به مشام می‌رسد.

آنا با اشاره به اینکه خستگی، بیماری، افزایش عمر و جنسیت موجب می‌شود تا انسان بو‌های متفاوتی را استشمام کند می‌گوید: حس بویایی در زنان ثبات ندارد، زیرا بیشتر آن‌ها در معرض تغییرات هرمونی و عاطفی قرار دارند، اما برخی موارد عمومی وجود دارد، به عنوان مثال، فروشگاه‌های سطح بالا از رایحه چرم برای ایجاد احساس تجمل استفاده می‌کنند.

رایحه‌ ای شگفت ‌انگیز که سن خانم ‌ها را 7 سال کم می ‌کند
رایحه‌ ای شگفت ‌انگیز که سن خانم ‌ها را 7 سال کم می ‌کند

این کارشناس در پایان می‌گوید:

زنی که از او رایحه گریپ فروت یا لیمو به مشام می‌رسد در نظر مردان هفت سال کوچکتر از سن حقیقی خود به نظر می‌رسد و افرادی که از عطر‌های وانیلی استفاده می‌کنند مهربانتر به حساب می‌آیند.

مردانی هم که از عطر‌های وتیوری استفاده می‌کنند در نزد زنان مورد اعتمادتر و جذابتر هستند.

نظر خود را درباره «رایحه‌ ای شگفت ‌انگیز که سن خانم ‌ها را ۷ سال کم می ‌کند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رایحه‌ ای شگفت ‌انگیز که سن خانم ‌ها را ۷ سال کم می ‌کند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.