زمان مطالعه: 6 دقیقه
هر آنچه لازم است درباره REDSTONE 5 بدانید

هر آنچه لازم است درباره REDSTONE 5 بدانید

خبرهایی در مورد ویندوز 10 نسخه REDSTON ، شایعات پیرامون آن و اطلاعاتی که در مورد بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 10 داریم .

ویندوز 10 نسخه REDSTONE 5

این سوال مطرح میشود که چه زمانی ویندوز 10 نسخه REDSTONE 5 پا به رایانه های ما خواهد گذاشت ؟ شرکت مایکروسافت تا کنون تاریخ مشخصی برای آن منتشر نکرده است ولی بسیار محتمل است که تا اخر سال 2018 میلادی حوالی ماه های سپتابر یا اکتوبر منتشر شود . این احتمال بدلیل عرضه شدن نسخه های مختلف ویندوز در آن ماه ها و سپس عرضه نسخه ی بعدی REDSTONE در ماه های مارس یا اپریل است . اپدیت ماه اپریل ویندوز 10(همان طور که از اسمش پیداست ) در ماه اپریل (با اشکال ) منتشر شد .بنابراین با اطمینان کامل میتوان گفت که اپدیت بعدی تا پایان سال منتشر خواهد شد .اگر چه میتوان اطمینان داشت که عرضه ی نسخه ی REDSTONE 5 به راحتی و بدون مشکلات اپدیت ماه اپریل منتشر شود چراکه مایکروسافت در حال کنترل کردن قدرت هوش مصنوعی برای بهبود عرضه نسخه های اینده است . اگر طاقت ایستادگی برای عرضه ی نسخه ی عمومی و از بین بردن مشکلات و باگ های ان توسط مایکروسافت را ندارید میتوانید آن را امروز دانلود و نصب کنید .حتی اگر به اشتباه باعث خرابی ویندوز خود شدید میتوانید از فایل نصبی ان (فرمت ISO ) برای تعمیر ویندوز خود استفاده کنید . از آنجایی که مایکروسافت نسخه ی زودهنگام REDSTONE5 را برای توسعه دهندگان و کادر اجرایی ویندوز عرضه کرده است ما میتوانیم با نصب ان نگاهی به عملکرد برنامه ها و سیستم عامل ویندوز با این اپدیت داشته باشیم و به نظر میرسد همه چیز برای عرضه در اخر 2018 اماده است . اگرچه شرکت مایکروسافت برای عرضه ی به موقع اپدیت ماه اپریل با مشکلاتی روبرو شد امیدواریم که نسخه ی REDSTONE 5 به موقع و بدون هیچ گونه مشکل به روز عرضه نزدیک شود .  

قابلیت های نسخه ی REDSTONE 5 ویندوز 10

1- بهبود طراحی روان ویندوز 10
مایکروسافت با انتشار اپدیت ماه اپریل 2018 اساس طراحی روان رابط کاربری را معرفی کرد و در رویداد BUILD 2018 نتایج و قابلیت هایی که با نسخه ی REDSTONE 5 میاید را در معرض عموم قرار داد . بنابراین میتوان نرم افزارهای بیشتر بهمراه برنامه های موجود در خود ویندوز با استفاده از طراحی روان و همچنین چند جلوه ی سه بعدی چشم نواز برای واقعیت افزوده را انتظار داشت .  

2- بهبود حالت بازی و نوار بازی
حالت بازی موجود در ویندوز10 با این که کمتر مورد توجه قرار میگیرد یک نفع بزرگ برای بازی بازان است . با نسخه ی جدید ویندوز 10 یعنی REDSTONE5 شرکت مایکروسافت شروع به اضافه کردن قابلیتها و تنظیمات جدیدی برای بخش گیمینگ و بهینه سازی عملکرد در حین بازی ، کرده است که البته زیاد وارد جزئیات نشده است . البته بهبودهای موجود در نوار بازی بیشتر به چشم خواهد امد و در واقع برای علاقه مندان به رایانه و کاربرانی که میخواهد از حداکثر قدرت رایانه ی خود استفاده کنند مفید است . بجای استفاده از نرم افزار های شرکت های ثالث مانند MSI AFTERBURNER کاربر میتواند تصورات خود را نسبت به بکارگیری از قدرت سیستم استفاده کند بدین منظور که میتواند مقدار استفاده شده از کارت گرافیک ، CPU و رم خود و البته فریم ریت را ملاحظه کند . این یک افزونه ی بسیار عالی و کارامد است و میتواند به کاربران دلیل کند اجرا شدن بازی را توضیح دهد .  

3- مولتی تسکینگ و طبقه بندی هوشمند
یکی از بیشترین پیش بینی های انجام شده درباره ی قابلیت هایی که قرار است با REDSTONE 5 ارائه شود طبقه بندی است که باعث میشود مولتی تسکینگ در ویندوز 10 عملکردی بهتر از قبل داشته باشد. این بدین معنی است که میتوانید صفحات مرورگر ، نرم افزارها پوشه های خود را یکجا در کنار هم داشته باشید . در رویداد BUILD مایکروسافت بیشتر در مورد قابلیت های طبقه بندی در ویندوز 10 سخن به میان اورد که چگونه میتوانید در حال مشاهده ی یک سند باشید و با کلیک بر روی یک لینک مرورگر شما در کنار صفحه ی سند شما باز شود و هر برنامه ای که بازکنید به طور طبقه بندی شده و سازمان یافته در کنار هم باز شود و همچنین هنگام کار با برنامه های طبقه بندی شده به شما با دادن دستورالعمل هایی یاداوری میکند و شما را به طور هوشمندانه در میان صفحات اینترنت و سند ها و برنامه ها راهنمایی میکند درحالی که طبقه بندی کردن برنامه ها یکی از مورد انتظار ترین قابلیت های جدید است، شرکت مایکروسافت آن را از نسخه ی ابتدایی و بتای REDSTONE 5 حذف کرده است .

4- بهبود و پیشرفت نرم افزار های اینترنتی
نرم افزار های پیشرفته ی اینترنتی (PWA) ، سایت ها یا بعضا نرم افزار هایی همانند نرم افزار های اصلی ویندوز هستند و دقیقا همانگونه عمل میکنند. به کاربر اطلاع رسانی میکند و شامل کاشی های متحرکند (LIVE TILES ))همانند نرم افزار هایی که اگر بر روی استارت ویندوز 10 کلیک کنید میبینید و متحرک هستند ) و حتی به صورت افلاین نیز قابل استفاده هستند . در رویداد BUILD شرکت مایکروسافت سعی در نشان دادن تعامل بهتر این نرم افزار ها در ویندوز 10 نسخه ی REDSTONE 5 داشته است . در اپدیت جدید با توجه به بهبود رابط کاربری قرار است این نرم افزارها دقیقا مشابه نرم افزار های اصلی ویندوز رفتار کنند و همچنین مایکروسافت فاش کرد که دانلود این نرم افزار ها مستقیما از طریق مرورگر اج امکان پذیر خواهد بود .  

5- بهبود نرم افزار "YOUR PHONE"
مایکروسافت در حال انجام یک پروژه ی بزرگ است که ان تعامل و کارکردن ویندوز 10 با همگی دستگاه ها است و با اپدیت REDSTONE 5 شاهد بهبود های چشمگیری در نرم افزار YOUR PHONE خواهیم بود که باعث تعامل بهتر و راحت تر تلفن هوشمند شما با ویندوز 10 میشود که از طریق ان میتوانید پیامک ها و متن های دریافتی را توسط دستگاه دارای ویندوز 10 بخوانید و پاسخ دهید . همچنین به راحتی میتوانید فایل ها ، عکس ها و خیلی از موارد دیگر را بین تلفن هوشمند و رایانه ی خود رد و بدل کنید . 

6- نرم افزار خبری ویندوز 10
با منتشر شدن ویندوز 10 نسخه ی REDSTONE 5 شاهذ اضافه شدن نرم افزار خبری پیشرفته تر هستیم که به کاربران اجازه میدهد که تمامی اخبار مورد نیاز انها را در یک جا جمع اوری کنند .بهمراه کمک های طراحی روان مایکروسافت ، این نرم افزار نیز نسبت به دیگر نرم افزار های انقلابی ویندوز 10 کاملا سازگار عمل میکند . مایکروسافت امیدوارست که این نرم افزار کار خود را مانند APPLE NEWS , GOOGLE NEWS و با تمرکز بر روی راحتی و اسانی کار با ان و با تجربه ی انتقال مستقیم خبرها به کاربر اغاز کند .  

7- فضای ابری
قابلیت جدید دیده شده توسط افرادی که نسخه ی اولیه ی REDSTONE 5 را امتحان کردند فضای ابری موجود در این نسخه از ویندوز 10 میباشد . که با توجه به فضای ابری تقویت شده ی جدید به کاربر امکان فرستادن فایل ها ، عکس ها و موسیقی ها را به دیگر گوشی های هوشمند میدهد . کاربر میتواند با زدن دکمه های ترکیبی ویندوز و C این قابلیت را فعال کند هم اکنون فایل فرستاده شده تنها در دستگاه های مبتنی بر ویندوز 10 قابل استفاده خواهد بود ولی در اینده ای نه چندان دور امکان استفاده ی ان در گوشی های اندرویدی و IOS بوجود خواهد امد .  

8- بهبود واقعیت آمیخته ی مایکروسافت
اگر بهبود هایی در زمینه ی واقعیت امیخته در آپدیت جدید وجود نداشت نمیتوانستیم آن را آپدیت ویندوز 10 بنامیم . و ویندوز 10 نسخه ی REDSTONE 5 از این قاعده مستثنا نیست .در یکی از اپدیت ها اولیه REDSTONE 5 مایکروسافت بهبود های فراوانی در زمینه ی واقعیت امیخته انجام داده است که متشکل است از گرفتن اسکرین شات های یکپارچه و تبدیل بدون وقفه ی ان به یک ایمیل .و اگر در حال استفاده از رایانه ی کیفی (لپ تاپ) هستید و میخواهید از واقعیت امیخته نهایت لذت را ببرید نگران هیچ چیز نباشید زیرا مایکروسافت در اپدیت جدید لزوم اتصال به مانیتور برای استفاده از واقعیت امیخته را از بین برده است .  

9- بهبود شیوه ی جست و جو
قابلیت دیگر اضافه شده در هنگام عرضه ی REDSTONE 5 ، بهبود شیوه ی جست و جو است که قابلیت پشتیبانی از برنامه ها ، اطلاعات و دیگر فایل ها را خواهد داشت و جست و جو را در ویندوز 10 ساده تر میکند . اگر تا کنون اپدیت اپریل ویندوز 10 را انجام ندادید حتما این کار را انجام دهید . منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «هر آنچه لازم است درباره REDSTONE 5 بدانید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره هر آنچه لازم است درباره REDSTONE 5 بدانید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.