زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی آلیسون بکر

بیوگرافی آلیسون بکر

نگاهی به زندگی آلیسون بکر ، گران ترین دروازه‌ بان تاریخ فوتبال 
نام و نام خانوادگی آلیسون رامسیس بکر (Alisson Ramses Becker)
تاریخ تولد 2 اکتبر 1992
محل تولد نووو هومبورگو - برزیل
حرفه بازیکن فوتبال
پست دروازه‌بان

 

مدت‌ها بود که شایعه جدایی آلیسون رامسیس بکر (Alisson Ramses Becker) دروازه‌بان آ.اس.رم از این تیم به گوش می‌رسید. دروازه‌بان تیم ملی برزیل در جام جهانی روسیه، طی دو فصل و حضور در 37 بازی لیگ برای آ.اس.رم آن‌قدر خوب کار کرده بود که مشخص شود او هم مثل محمد صلاح مدت بیشتری در رم نخواهد ماند و به زودی جمع گرگ‌ها را ترک خواهد کرد.

آلیسون بکر ، گران ترین دروازه‌ بان تاریخ فوتبال ; بیوگرافی + عکس
آلیسون بکر ، گران ترین دروازه‌ بان تاریخ فوتبال 

تأثیر اشتباهات کاریوس در تمایل لیورپول به جذب آلیسون بکر

پیش از شروع جام جهانی باشگاه رئال مادرید و چلسی انگلیس اقداماتی را برای جذب آلیسون بکر انجام داده بودند اما ناگهان سرو کله لیورپول پیدا شد. تیمی که فصل گذشته حتی تا فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پیش رفت اما با اشتباهات مرگبار کاریوس، نتیجه این دیدار را به تیم رئال مادرید واگذار کرد. بعد از این اتفاق سرمربی آلمانی لیورپول حمایت ظاهری خود را از دروازه‌بان تیمش اعلام کرد اما در بازی تدارکاتی لک‌لک‌ها مقابل یک تیم آماتور انگلیسی، باز هم کاریوس یک اشتباه دیگر را انجام داد و این امر بهانه‌ای شد که لیورپول به دنبال جذب یک سنگربان مطمئن برود. چیزی که قابل پیش‌بینی بود.  

انتقال آلیسون بکر به لیورپول

در همان روزها بود که سایت گل خبر داد که ایجنت این آلیسون بکر، اخبار مربوط به انتقال آلیسون از رم به لیورپول را لایک کرده است. از طرف دیگر، آلیسون بکر اسم رم را از بیوی خود در اینستاگرام حذف کرد. همچنین جیمز پیرس، خبرنگار نزدیک به لیورپول در توییتر خود اعلام کرده بود که سران باشگاه لیورپول پیشنهاد 62 میلیون پوندی خود را برای جذب آلیسون بکر به رم ارسال کرده‌اند. همه چیز آماده انتقال دومین رمی به لیورپول بعد از محمد صلاح بود.

alisson-becker
آلیسون بکر

شکستن رکورد 17 ساله بوفون توسط آلیسون بکر

از سال 2001 که جیان لوییجی بوفون با 33 میلیون پوند ( حدود 51.5 میلیون یورو) راهی یوونتوس شد و نام خود را به عنوان گران قیمت‌ترین دروازه‌بان جهان ثبت کرد، هرگز قیمت دروازه‌بانی به مبلغ پرداختی برای این دروازه‌بان نزدیک هم نشده بود. البته سال پیش از آن ادرسون مورائس دروازه‌بان بنفیکا راهی منچسترسیتی شده و مبلغ قرارداد او 35 میلیون پوند اعلام شده بود. اما این عدد با توجه به نرخ تورم و شرایط جاری یورو، تنها معادل 40 میلیون یورو می‌شد و فاصله زیادی با قیمت بوفون داشت.

نخستین پیشنهاد لیورپول برای آلیسون بکر

اولین پیشنهاد لیورپول برای به خدمت‌گیری این دروازه‌بان برزیلی، 62 میلیون پوند بود (53 میلیون پوند به صورت قطعی+ 9 میلیون پوند به صورت بندهایی مندرج تحت عنوان پاداش) که توسط رم رد شد. به همین خاطر مایکل ادواردز، مدیر ورزشی لیورپول تصمیم گرفت رقم درخواستی رم را بپذیرد تا این انتقال هرچه زودتر نهایی شود.  

جرئیات قرارداد لیورپول با آلیسون بکر

سرانجام فابریتزیو رومانو جزییات دقیق قرارداد را منتشر کرد. او اعلام کرد لیورپول برای آلیسون بکر مجموعاً 73 میلیون یورو به رم می‌پردازد. 63 میلیون یورو به صورت قطعی و 10 میلیون یورو به عنوان پاداش. این درحالی است که برخی منابع معتقد بودند رقم پایه و قطعی این انتقال بین 65 تا 70 میلیون یورو است که با پاداش ها به 75 میلیون یورو می‌رسد. اما ظاهراً مونچی به 63+10 میلیون یورو راضی شد. هر چه بود، آلیسون بکر با این قرارداد گران قیمت‌ترین سنگربان تاریخ فوتبال شد.

آلیسون بکر ، گران ترین دروازه‌ بان تاریخ فوتبال ; بیوگرافی + عکس
آلیسون بکر ، گران ترین دروازه‌ بان تاریخ فوتبال 

آلیسون بکر در تیم ملی 

آلیسون بکر در سال 2013 پنج بار برای تیم زیر 21 سال برزیل بازی کرده بود و از سال 2015 پیراهن تیم ملی بزرگسالان برزیل را هم به تن کرد. روز 13 اکتبر بود و دونگا مربی وقت برزیل اولین کسی بود که به او اعتماد کرد. پس از آن هم آلیسون بکر در کوپا آمه ریکا 2016 به میدان رفت و در 3 بازی تنها دو بار دروازه او گشوده شد. آلیسون در جام جهانی 2018 هم شماره یک تیم ملی برزیل بود. او تا امروز 31 بازی برای برزیل انجام داده است. وی همچنین در فصل گذشته یکی از بازیکنانی بود که در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا برگزیده شد.

نظر خود را درباره «بیوگرافی آلیسون بکر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی آلیسون بکر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.