زمان مطالعه: 1 دقیقه
زندگینامه علی مطهری، نماینده تهران در مجلس

زندگینامه علی مطهری، نماینده تهران در مجلس

علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است که اکثرا با حواشی زیادی روبه رو می شود. از جمله سخنرانی...

ali-motahari4
ali-motahari4

علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است که اکثرا با حواشی زیادی روبه رو می شود. از جمله سخنرانی اخیرش در مشهد که انعکاس های زیادی در پی داشت. اگر می خواهید در مورد علی مطهری بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا آخر مطالعه کنید چرا که زندگینامه کامل علی مطهری را برای شما خوبان تهیه کرده ایم.

علی مطهری (زادهٔ بهمن 1336، تهران) استاد دانشگاه، سیاستمدار، نایب رئیس دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی است. او فرزند مرتضی مطهری و برادر همسر علی لاریجانی (رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی) است. نزدیکی نظرات سیاسی وی به اصلاح طلبان و نظرات فرهنگی و اجتماعیش به اصولگرایان باعث شده او را اصلاح طلبی اصولگرا بنامند.علی مطهری همچنین عهده‌دار مسئولیت نشر و نظارت بر نشر تالیفات مرتضی مطهری است.

ali-motahari1
ali-motahari1

علی مطهری، فرزند سوم آیت الله مرتضی مطهری در بهمن 1336 درخیابان ری تهران متولد شد. مطهری در سال 1355 تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان علوی در رشته ریاضی به پایان رساند و در رشته مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تبریز پذیرفته شد.

پس از شهادت پدر در اردیبهشت 1358 خود را به دانشگاه علم و صنعت ایران منتقل کرد و نزدیک به یک ترم به تحصیل خود ادامه داد و پس از آن ادامه تحصیلش با مطرح شدن انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها مواجه شد.

ali-motahari2
ali-motahari2

مطهری در سال 1359، به نویسندگی در صدای جمهوری اسلامی پرداخت و تا سال 1362 با سازمان صداوسیما همکاری داشت.

پس از انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه ها رشته تحصیلی خود را در رشته مکانیک و گذراندن 81 واحد درسی، تغییر داد و خود را به دانشکده الهیات دانشگاه تهران یعنی یکی از پایگاه‌های استاد مطهری منتقل نمود و تحصیلات خود را تا اخذ درجه دکترا در رشته فلسفه و کلام اسلامی ادامه داد و از سال 1375 در همین دانشکده به تدریس پرداخت و عضو هیئت علمی گروه فلسفه این دانشکده شد.

ali-motahari3
ali-motahari3

علی مطهری از سال 1358 تدوین و انتشار بیش از 63 کتاب جدید از استاد شهید مطهری را به ثمر رساند و توانسته است نمایندگی مردم تهران در مجلس هشتم و نهم در پرونده کاری خود ثبت کرده است.

مطهری در سال 1360 با نوه شیخ جواد انصاری از هم عصرهای آیت الله خمینی عقد کرده و در سال 1362 زندگی مشترک را با وی آغاز کرد.

حاصل این ازدواج 4 فرزند به نام‌های مرتضی، رضا، زهرا و لیلا است، همچنین خواهر وی، به نام فریده مطهری همسر علی لاریجانی است.

ali-motahari5
ali-motahari5

نظر خود را درباره «زندگینامه علی مطهری، نماینده تهران در مجلس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه علی مطهری، نماینده تهران در مجلس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.