زمان مطالعه: 2 دقیقه
علی انصاری ، تاجر موفق ایرانی

علی انصاری ، تاجر موفق ایرانی

مالک بزرگ‌ترین بازار مبل خاورمیانه، عضو هیأت مدیره و حامی مالی باشگاه استقلال در سال‌های گذشته، نایب‌رئیس و رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، رئیس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون استان تهران، رئیس شورای ملی مبلمان، رئیس کنفدراسیون بین‌الملل مبلمان و دکوراسیون، مالک بازارهای موبایل ایران، بنیان‌گذار بانک تات، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری تات، سازنده یکی از بزرگ‌ترین مال‌های جهان و .. همه اینها سمت و کار های علی انصاری است ، به راستی علی انصاری کیست و این همه ثروت از کجا آورده ؟
در این مطلب می خوانید : [بستن]
علی انصاری
علی انصاری
علی انصاری

زندگینامه 

20 سال پیش خانواده انصاری یکی از خانواده های معمولی ساکن در محله ای نسبتا فقیرنشین در منطقه مهرآباد جنوبی، 20 متری زاهدی بودند که متمولترین عضو خانواده، علی انصاری صاحب یک مغازه مبل فروشی معمولی بود.

رشد مالی او در طول این 20 سال، اگر نگوییم در جهان بی سابقه بوده، دست کم، کم سابقه بوده است . او در سال 66 و با حمایت پدر، از اداره کل صنایع سنگین استان زنجان موافقت اصولی ایجاد کارخانه تولید لوله و پروفیل گرفت. این کارخانه در زمینی به مساحت 64 هزار متر مربع در ماه‌دشت کرج احداث شد و در سال 1371 به بهره‌برداری رسید .

خلاصه ای از فعالیت ها

شروع کار : در سال 1372 یکی بزرگ‌ترین مراکز توزیعی آهن‌آلات به نام مجتمع تجاری بهاران در شادآباد تهران را ساخت. مجتمعی که همچنان یکی از قطب‌ها و مراکز توزیع انواع آهن‌آلات در کشور است. بازار آهن بهاران 2 نیز در زمینی به مساحت 100 هزار مترمربع در بزرگراه آیت‌الله سعیدی و در مجاورت بازار آهن شادآباد، یکی دیگر از تجربه‌های اولیه او برای ایجاد مراکز مدرن توزیع بود.

علی انصاری - بازار موبایل
علی انصاری - بازار موبایل
علی انصاری - بازار موبایل

بازار موبایل : یکی دیگر از اقدامات علی انصاری ورود به عرصه موبایل بود با ساختن بازار موبایل ایران که اندکی بعد از رونمایی از اولین آیفون اتفاق افتاد . با رشد خریدوفروش تلفن همراه از سال 2007، موبایل به یکی از بازارهای جذاب کشور تبدیل شد.

علی انصاری - بازار مبل
علی انصاری - بازار مبل
علی انصاری - بازار مبل

بازار مبل یافت آباد : یکی دیگر از فعالیت های علی انصاری تاسیس بازار مبل در یافت آباد بود که باعث شد اکوسیستم جدیدی در این منطقه شکل بگیرد و کسب‌وکارهای مختلف این ناحیه رونق بگیرند.

بانک تات : یکی از مهم ترین کارهایی که شاید علی انصاری را شناخته تر کرد تاسیس بانک تات بود ، کلمه تات ترکیب سرواژه های ، «تجربه، اعتماد و توسعه» می باشد ولی شاید جالب باشد که بدانید تات نام قومی در گذشته بود که در زمان ماد ها نقش مهمی در اداره قدرت داشتند و پیشه علی انصاری نیز به همین قوم بر می گردد. این بانک در سال 1391 با مؤسسه مالی و اعتباری صالحین و مؤسسه مالی و اعتباری آتی ادغام شد و بانک آینده را به وجود آورد .

علی انصاری - ایران مال
علی انصاری - ایران مال
علی انصاری - ایران مال

ایران مال : این روزها در انتهای بزرگراه همت، بنایی عظیم در حال ساخت است که خیلی‌ها آن را بزرگ‌ترین فروشگاه متمرکز جهان می‌دانند. ابتدا قرار بود در مرکز بازار بزرگ تهران، فروشگاهی مدرن ساخته شود. اما به دلیل مخالفت‌های پیش آمده، پروژه به محل فعلی آمد و البته ابعادش نیز چند برابر شد. در وصف بزرگی ایران مال گفته‌اند که برای بازدید از تمامی مغازه‌های این فروشگاه، 3 روز وقت لازم خواهید داشت.

حوزه ورزشی : او همچنین مدتی به هئت رئیسه باشگاه استقلال نیز در آمد و توانست این باشگاه را قهران لیگ برتر کند ، او مدتی نایب رئیس و رئیس فدراسیون دوچرخه سواری هم بود.

علی انصاری
علی انصاری
علی انصاری

تحصیلات 

علی انصاری دارای لیسانس مهندسی راه و ساختمان است و دارای دیپلم اقتصاد از دبیرستان می باشد .
نظر خود را درباره «علی انصاری ، تاجر موفق ایرانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره علی انصاری ، تاجر موفق ایرانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.