زمان مطالعه: 4 دقیقه
جام ملت های آفریقا ؛ شلیک بونجاح و دومین قهرمانی الجزایر در آفریقا

جام ملت های آفریقا ؛ شلیک بونجاح و دومین قهرمانی الجزایر در آفریقا

فینال جام ملت های آفریقا / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعیشلیک بونجاح و دومین قهرمانی الجزایر در...

قهرمانی الجزایر با گل بونجاح

با تک گلی که بغداد بونجاح در دومین دقیقه دیدار فینال جام ملت های 2019 به ثمر رساند، تیم فوتبال الجزایر برای دومین بار قهرمانی آفریقا را جشن گرفت. دیدار نهایی جام ملتهای آفریقا در حالی بین الجزایر و سنگال برگزار شد که سنگالی ها تاکنون هرگز قهرمان این مسابقات نشده بودند و فرصت مناسبی داشتند تا علاوه بر گرفتن انتقام باخت مقابل الجزایر در مرحله گروهی، برای نخستین بار این افتخار را از آن خود سازند. اما اتفاقات بازی از همان ابتدا به سود الجزایر رخ داد. تنها دو دقیقه از شروع مسابقه گذشته بود که ضربه بغداد بونجاح با برخورد به مدافعین سنگال قوس برداشت و دروازه حریف را باز کرد. همین گل تصادفی سرنوشت مسابقه را تعیین کرد. در ادامه مسابقه اتفاقی رخ نداد و بازی با همین یک گل به سود الجزایر ادامه پیدا کرد.

در نیمه دوم سنگالی ها 3 بار فرصت گلزنی داشتند اما ضربات محکم بازیکنان سنگال با بیشترین شدت و کمترین دقت به بیرون از دروازه زده شد. سنگالی ها یک بار هم صاحب پنالتی شدند اما سیدی آلیوم داور کامرونی مسابقه – که داور مسابقه افتتاحیه جام بود و افتخار قضاوت در فینال نیز به او داده شد- پس از مرور تصاویر ویدئویی تصمیم خود را تغییر داد و پنالتی خود را لغو کرد. در ادامه مسابقات سنگالی ها بدون هدف در تلاش بودند تا دروازه الجزایر را باز کنند. اما آنها در این راه ناکام ماندند تا بازی با نتیجه(1-0) به سود الجزایر خاتمه یابد. به این ترتیب سنگالی ها در طول تورنمنت تنها دو گل دریافت کردند که هر دو گل توسط الجزایری ها وارد دروازه آنها شد.

با این برد الجزایر در حالی صاحب برد شماره 28 خود در تاریخ این مسابقات شد که سنگال هم با دو شکستی که در این دوره مقابل الجزایر داشت صاحب 23 باخت در تاریخ جام ملتهای آفریقا شد. الجزایر همچنین با 13 گلی که در این جام به ثمر رساند، تعداد گلهای خود در ادوار مختلف این رقابت ها را به 93 رساند در حالی که این تیم مجموعا 85 گل نیز دریافت کرده است. سنگالی ها نیز تا قبل از این مسابقه هشت گل در این جام زده بودند که این آمار در برابر الجزایر هم تغییری نکرد تا سنگال با 69 گل زده و 54 گل خورده در تاریخ بازیها به کار خود خاتمه دهد. در پایان این مسابقه جایزه بازی جوانمردانه به تیم سنگال و کویاته کاپیتان این تیم اهدا شد. همچنین اسماعیل بن ناصر هافبک 21 ساله تیم ملی الجزایر و باشگاه امپولی ایتالیا جایزه بهترین بازیکن جوان جام را از آن خود ساخت.

حاشیه هایی از مسابقات 2019

آگوییره و رییس فدراسیون فوتبال مصر، اولین قربانیان جام ملت های آفریقا تنها سه ساعت پس از حذف مصر، میزبان رقابت های جام ملت های آفریقا 2019 توسط آفریقای جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی این بازی ها، خاویر آگیره، سرمربی مکزیکی این تیم اخراج شد تا نخستین قربانی جام ملت های آفریقا لقب بگیرد. کمتر از سه ساعت پس از حذف مصر ،هانی ابو ریده ، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، اخراج مربی مکزیکی و استعفای خود را اعلام کرد. ابو ریده همچنین خواستار استعفای اعضای هیئت مدیره خود شد. وی استعفای خود را تعهدی اخلاقی خواند، با وجود این که فدراسیون فوتبال از تیم ملی حمایت مادی و معنوی را به عمل آورده است.

اخراج سیدروف

تیم ملی فوتبال کامرون در یک هشتم نهایی جام ملت‌های آفریقا به مصاف نیجریه رفت و با نتیجه 3 بر 2 تن به شکست داد تا از این رقابت‌ها حذف شود. فدراسیون فوتبال کامرون بعد از این اتفاق، کلارنس سیدورف سرمربی هلندی تیم ملی فوتبال کامرون و پاتریک کلایورت دستیار او را از سمت خود برکنار کردند. سیدورف کم‌تر از یک سال بود که عهده‌دار سمت سرمربیگری در تیم ملی فوتبال کامرون بود ولی نتوانست انتظارات را در این تیم برآورده کند و بعد از انتقادهایی که وزیر ورزش کامرون از تیم ملی این کشور و نحوه بازی این تیم در جام ملت‌های آفریقا داشت، رئیس فدراسیون فوتبال کامرون دست به کار شد و سیدورف را از تیم اخراج کرد.

هافبک پیشین رئال مادرید و میلان با قراردادی 4 ساله عهده‌دار هدایت تیم ملی کامرون شده بود تا بتواند این تیم را به جام جهانی قطر برساند. تکذیب اخراج یا استعفای هروه رنار از سوی فدراسیون فوتبال مراکش هرچند روزنامه‌های مصری خبر دادند که جلسه فوری بین اعضای فدراسیون فوتبال مراکش در هتل تیم در قاهره برگزار شده است و قرار است این مربی از هدایت تیم ملی فوتبال مراکش برکنار شود.

اما فدراسیون فوتبال مراکش این مساله را تکذیب کرد رنار، سرمربی تیم ملی مراکش بعد از حذف زودهنگام از جام ملت‌های آفریقا گفت: وقتی مربی هستید باید یاد بگیرید در تمامی شرایط خونسردی و اعتماد به نفستان را حفظ کنید. سه سال و نیم است که هدایت این تیم را بر عهده دارم و در روزهای سختی کنار هم بودیم. الان باید چمدان‌ها را ببندیم و با ناراحتی به کشور برگردیم. هر تصمیم ممکن است گرفته شود و باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد. اما فعلا مراکشی ها تصمیم دارند که با او ادامه بدهند. رنار بعد از جام جهانی قرارداد خود را تا سال 2022 با مراکش تمدید کرد.

الجزایر- ساحل عاج: در پاریس، در جشن الجزایری‌ها شیشه چند فروشگاه شکسته‌شد و یک مورد سرقت از فروشگاه موتورسیکلت گزارش شد. پلیس فرانسه نیز وارد عمل شد و سی الجزایری را دستگیر کرد که بیست تن از آن‌ها طی آشوب‌ها زخمی شده‌بودند. همچنین یک زن کشته شد و دو تن نیز مجروح شدند. الجزایر- نیجریه( نیمه نهایی): پس از صعود الجزایر به فینال جام ملت‌های آفریقا؛ 282 الجزایری در فرانسه به دلیل ایجاد ناآرامی دستگیر شدند وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که پنجاه الجزایری به دلیل درگیری با پلیس فرانسه در خیابان شانزه‌لیزه، دستگیر شدند. در شهر مارسی نیز آشوب‌ها بالا گرفت و در شهر لیون نیز چندین دستگاه خودرو در نیمه‌های شب به آتش کشیده شدند. در مجموع، 282 الجزایری به دلیل ایجاد آشوب و ناآرامی دستگیر شدند.  

نظر خود را درباره «جام ملت های آفریقا ؛ شلیک بونجاح و دومین قهرمانی الجزایر در آفریقا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جام ملت های آفریقا ؛ شلیک بونجاح و دومین قهرمانی الجزایر در آفریقا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.