زمان مطالعه: 6 دقیقه
بیوگرافی الکسیس سانچز

بیوگرافی الکسیس سانچز

نگاهی به تغییر مسیر وینگر شیلیایی آرسنال؛ از سیتی به من یو ! /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیارمغان آلکسیس...

نگاهی به تغییر مسیر وینگر شیلیایی آرسنال؛ از سیتی به من یو ! /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

ارمغان آلکسیس سانچز : بلوغ و کلاس کاری برای شیاطین سرخ

 

به گزارش آسمونی ، کمتر از یک ماه پیش بود که جانلوکا دی مارتزیو اعلام کرد الکسیس سانچز با منچسترسیتی بر سر دستمزد سالانه 13 میلیون پوند به توافق رسید. همچنین در صورتی که سانچز در همین ماه ژانویه به سیتی برود، در هنگام امضای قرارداد، 15 میلیون پوند به عنوان پاداش دریافت می کند.

سانچز در مسیر من سیتی!

به گزارش آسمونی ، البته این تنها مزایای این نقل و انتقال نبود. قرار شد که اگر آرسنال رضایت ندهد که چنین اتفاقی بیافتد، در تابستان 2018، سانچز با دریافت 30 میلیون پوند پاداش به منچسترسیتی برود. آرسن ونگر مجبور بود در همان روزها در مورد پیشنهاد 20 میلیون پوندی منچسترسیتی فکر کند. او می توانست 20 میلیون پوند(22 میلیون یورو) دریافت و با فروش سانچز موافقت کند. اما در عین حال می توانست سانچز را نگه داشته و در تابستان به صورت رایگان، او را تقدیم به تیم پپ گواردیولا بکند! به نظر می رسید همه چیز تمام شده و آلکسیس از آرسنال جدا خواهد شد. آن هم به مقصد من سیتی!

پیشنهادی که مسیر سانچز را تغییر داد

اما کمتر از دو هفته بعد از این پیشنهاد و توافق اولیه، آلکسیس با ورود منچستریونایتد تغییر مسیر داد و به سرمربی مورد علاقه اش و دستمزد نجومی سیتی نه گفت. توافق نهایی منچستریونایتد با الکسیس سانچز در حدی بود که منچسترسیتی را از ادامه دادن به رقابت منصرف کرد. بر این اساس الکسیس سانچز می تواند سالانه 27 میلیون پوند یا 30 میلیون یورو از منچستریونایتد حقوق بگیرد که این عدد بعد از کسر مالیات به دستمزد خالص 14 میلیون پوند در سال یا 15.8 میلیون یورو می رسد. در حقیقت ارزش سانچز 30 میلیون پوند در نظر گرفته شد و آرسنال منتظر ماند که مخیتاریان کوتاه آمده و هافبک ارمنستانی راهی لندن شود.

قراردادی با 180 میلیون هزینه

مت لاو درباره پرداختی های منچستریونایتد به بازیکن شیلیایی چنین توضیح داد: همچنین 20 میلیون پوند(22.6 میلیون یورو) در زمان امضای قرارداد به خود سانچز می رسد. به علاوه، بیش از 10 میلیون پوند(11.3 میلیون یورو) باید به نماینده های سانچز پرداخت شود. بدین ترتیب این قرارداد چهار سال و نیمه، می تواند تا 180 میلیون پوند(204 میلیون یورو)، برای منچستریونایتد هزینه داشته باشد.

به گزارش آسمونی ، گواردیولا پس از قطعی شدن قرارداد آلکسیس با تیم همشهری در این باره به اسکای اسپورت گفت:« وقتی قرار است که در چهار جام حضور داشته باشید، باید بعضی مواقع نسبت به مصدومیت ها خوش شانس باشید، در غیراینصورت نیاز به 22 بازیکن طراز اول برای همه پست ها نیاز خواهید داشت. مردم برخی این مسئله را باور نمی‌کنند، امّا امروزه خریدن 22 بازیکن تاپ، خیلی هزینه بر خواهد بود، حتی برای باشگاهی مانند منچسترسیتی. برخی حقوق‌های آن ها را ما نمی توانیم پرداخت کنیم، بودجه های نقل و انتقالات آن ها را ما نمی توانیم داشته باشیم. در آینده، شاید این مسئله تغییر کند، ما بیش از 80 تا 100 میلیون پوند برای یک بازیکن هزینه نکرده ایم و در حال حاضر نمی توانیم چنین هزینه ای کنیم، این یک حقیقت است. به همین خاطر است که ما نیاز به یک آکادمی برای جنگیدن در این شرایط داریم. البته که ما هزینه زیادی کرده ایم، امّا این هزینه در حد و اندازه سایر تیم ها بوده است. »

مورینیو: انتقال سانچز ارزان بود

ژوزه مورینیو، سرمربی باشگاه منچستریونایتد انتقال الکسیس سانچز را ارزان می داند. سرمربی پرتغالی در خصوص این مسئله به اسکای اسپورتس گفت: انتقال او ارزان بود نه؟ در واقع این انتقالی آزاد بود. فکر می کنم همه در این کشور نیز به همین شکل فکر می کنند. همه موافقند که الکسیس یک بازیکن فوق العاده بود و چیز زیادی برای تیم به ارمغان می آورد. ما تیم خوبی داریم و شما می بینید بازیکنان کاملی در خط حمله داریم. برای مثال مقابل یوویل تاون ما بدون لینگارد، لوکاکو، ابراهیموویچ و مارسیال بازی کردیم و بردیم. کیفیت سانچز برای منچستریونایتد یک امتیاز بوده و تجربه او امتیاز دیگری است.

لوک شاو، مدافع چپ و انگلیسی منچستریونایتد هم از جمله بازیکنانی بود که اصلا انتظار این انتقال را نداشت. به گزارش آسمونی ، او پس از انتقال آلکسیس و دیدن اولین تمرینات وی گفت« در ابتدا کاملا جای شگفتی داشت زیرا اصلا حرف انتقال او به تیم ما نبود و همه چیز خیلی سریع رخ داد. ولی خیلی خوشحال هستیم چون مشخصا او بازیکن خارق العاده ای است. او یکی از بهترین ها در دنیا است و کیفیتی که برای تیم به ارمغان می آورد، توانایی هجومی مان را افزایش خواهد داد. » شاو درباره توانایی سانچز نیز چنین توضیح داد:« او توانایی هایش را در تمرینات به ما نشان داده و برخی از کارهایی که او کرده است، حکم جوک را دارند! در پایان یک جلسه تمرینی، چهار نفری بودیم که تمرین ضربه ایستگاهی می کردیم و او پنج ضربه پیاپی را توپ را به کنج دروازه فرستاد و ما همه هاج و واج مانده بودیم. »

بلوغ و کلاس کاری برای تیم

اما پس از پاس گلی که سانچز در اولین بازی خود برای یونایتد انجام داد، مورینیو یک بار دیگر به تمجید او پرداخت و گفت: « الکسیس سانچز عنصر فوق العاده ای برای تیم است و همه از آمدن او خوشحال هستند. بازیکنان خوب، خواستار بازی کردن کنار بازیکنان خوب هستند. پرسش اینجاست که چه کسی بیرون خواهد ماند و در مورد ما، این گونه نیست. ما گروه فوق العاده ای از بازیکنان تهاجمی در اختیار داریم و او هم یکی از آن هاست که دارای بلوغ و تجربه است. تصمیم گیری او روی گل دوم به گونه ای بود که بازیکنی همانند مارکوس رشفورد برای گرفتن چنان تصمیمی، زیادی دلشوره دارد. او بلوغ و کلاس کاری را برای تیم به ارمغان می آورد. »

به گزارش آسمونی ، آندر هررا، هافبک اسپانیایی منچستریونایتد و شماره 21 تیم که هفته گذشته موفق شد تا در دیدار برابر یوویل تاون در دور چهارم جام حذفی گلزنی کند، پس از این بازی مصاحبه ای با ) سایت رسمی منچستریونایتد(MUTV داشت و در آن چنین گفت الکسیس خیلی خوب بازی کرد ولی چیزی که در مورد او خیلی دوست دارم این است که وقتی خودش یا تیم توپ را از دست می دهد، برای باز پس گیری آن تلاش می کند. او آماده است تا نخستین مدافع تیم باشد و این برای ما خیلی مهم خواهد بود. البته که می دانیم توانایی او برای مان شگفت انگیز خواهد بود اما من واقعا نحوه کوشش و دفاع کردنش را دوست دارم.

طعنه محمد الننی به سانچز

البته در سوی دیگر و در لندن، شرایط متفاوت است. البته آرسنال در غیاب آلکسیس دو مسابقه خوب داشته است با این حال محمد الننی هافبک مصری باشگاه آرسنال در پستی در توئیتر، به الکسیس طعنه زد. در حالی که توپچی ها چهارشنبه هفته گذشته در دیداری نزدیک در لیگ کاپ، چلسی را حذف کردند و راهی فینال مسابقات شدند، بازیکن مصری با به اشتراک گذاشتن عکسی از شادی بعد از گل تیم نوشت: حالا آرسنال بازیکنانی دارد که در هر دقیقه از بازی برای لوگوی باشگاه و هواداران می جنگند!

به گزارش آسمونی ، آرسن ونگر هم بعد از بازی با چلسی نظر مشابهی داشت. او پس از برد مقابل چلسی گفت:« ما با فروش سانچز، بازیکن فوق العاده ای را از دست دادیم، امّا باید از هم اکنون با این مسئله کنار بیاییم. فرصت خوبی برای آماده سازی برای فینال داریم و خوشحالم که می توانیم هوادارانمان را در ویمبلی در کنارمان داشته باشیم. چندین فینال را در ویمبلی بوده ایم و دوباره به آن جا خواهیم رفت. » 

آمار و ارقام سانچز

به گزارش آسمونی ، وینگر جدید منچستر با زدن 11گل در45 بازی درآرسنال و ثبت میانگین0.244 گل دربازی های مهم آماری برتر از هم تیمی سابق خود اولیویه ژیرو بر جای گذاشته است اما در عوض پایین تر از مردانی چون روملو لوکاکو(19گل در 69بازی)، کوتینیو( 14 گل در 48 بازی)، وین رونی(54گل در 159بازی)، ادن هازارد( 24گل در 70بازی)، سادیومانه(16 گل در 38 مسابقه)، هری کین( 17 گل در 35 مسابقه)، جیمی واردی(24گل در48 بازی) و سرخیوآگوئرو(41گل در 68 بازی) قرار گرفته است. آمار گلهای سانچز را در بازیهای بزرگ فصل آرسنال مشاهده می کنید.

سیتی ( 3گل) چلسی ( 2گل) یونایتد ( 2گل) تاتنهام ( 2گل) لیورپول (2گل)

نظر خود را درباره «بیوگرافی الکسیس سانچز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی الکسیس سانچز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.