زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیوگرافی الکساندر کارلین

بیوگرافی الکساندر کارلین

الکساندر کارلین یکی از قوی ترین کشتی گیر های فرنگی کار است و به «کینگ کونگ روس» و «الکساندر بزرگ» ملقب است.
الکساندر کارلین
الکساندر کارلین

الکساندر کارلین یکی از پر مدال ترین کشتی گیر های فرنگی کار است. اگر می خواهید با الکساندر کارلین بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که بیوگرافی الکساندر کارلین را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

الکساندر کارلین ورزشکار مرد رشتهٔ کشتی اهل کشور روسیه و متولد 1967 است. وی در بین سال‌های ‎1988 تا 2000 میلادی در مسابقات بازی‌های المپیک تابستانی در مجموع 4 مدال، شامل 3 مدال طلا و 1 نقره را کسب کرد. در تاریخچهٔ ورزش کشتی فرنگی، الکساندر کارلین بزرگ‌ترین و پُر افتخارترین کشتی‌ گیر تاریخ این رشتهٔ ورزشی، شناخته شده است.

بدست امدن قهرمانی های کارلین بسیار است، اما آنهایی که او و مسابقاتش را از نزدیک تماشا کرده اند و یا حتی فیلم ویدئویی مبارزات وی را دیده اند مطمئنا پی برده اند که رسیدن به ان حجم قدرت بدنی و صد البته روحیه مبارزه مسلما با تلاش و پشتکار بسیاری بدست امده است.

روایت بسیار است که اکثر رقبای این کشتی گیر روس در زمان رویارویی با وی حتی توان نگاه چشم در چشم را نیز در حین مبارزه با او نداشتند و این ها همگی بیانگر قدرت دست نیافتنی او در کشتی است.

در سن 13 سالگی از پدرش که مربی بوکس بود هم درشت تر بود. این افسانه بی بدیل روس تبار روزانه 3 جلسه تمرین حرفه ای در برنامه داشت. الوار را از آبهای یخ زده دریاچه های پر برف روسیه می کنده و تمام حریفان تمرینی را از پای در می آورد و پس از نبرد با پولاد سرد وتمرینات پرفشار بدنسازی با صرف یک نوشیدنی در توصیف کشتی می گوید:

 

کشتی گرفتن برای من به لطافت شعر گفتن است.

 

گفته می شود او با شیر خرس بزرگ شده و در میدان نبرد بسیار خشن بوده و به هیچ حریفی هم رحم نکرده است. کارلین در تمام دوران ورزشی اش تنها یک بار و آن هم در صحنه نبرد فینال المپیک سیدنی در مصاف با رولاند گاردنر آمریکایی پذیرای شکست شد. این تنها نشان نقره ای بود که در کنار 12 نشان طلای تالار افتخارات وی درخشید. او اکنون عضو مجلس دومای روسیه و مشاور ولادمیر پوتین می باشد.

جالب است بدانید کارلین یک حریف ایرانی الاصل آمریکایی بنام سیامک غفاری هم داشته که یکی از سرسخت ترین حریفان وی بوده است (سیامک غفاری بعد از المپیک سئول تابعیت ایالات متحده آمریکا را پذیرفته است). در خصوص کارلین مطرح است که روزی 13 کیلومتر در برف می دویده ، در حالی که مربی و یا یکی از دوستانش را روی دوش خود حمل می کرده است. بی شک الکساندر کارلین معجزه جهان کشتی و اسطوره بی بدیل دنیای سوپر حرفه ای ها است.

در میان تمام مدال های طلا تنها یک مدال نقره داشت

 الکساندر کارلین فرنگی کار روسی
الکساندر کارلین فرنگی کار روسی

مردی خارق العاده که در وصف اندام تنومند وی گفته می شود که در اوج آمادگی فقط صورت وی فاقد عضله بوده و هیچ حریفی (غیر از گاردنر) هم از چشیدن طعم کنده فرنگی های او در امان نبوده است. او هنگام اجرای این فن دستانش را چون مار دور کمر حریف حلقه می زد و همچون یک سبک وزن حریف فوق سنگین را (قابل تاکید اینکه هنگام اجرای این فن علاوه بر جاذبه زمین و نرمی تشک، وزن و مقاومت حریف هم بر دشواری های اجرای این فن می افزاید و اساسا اجرای کنده فرنگی برای اوزان اول و دوم هم بسیار دشوار می باشد چه رسد به دسته فوق سنگین با وزنی بالغ بر 130 کیلو گرم) تا سینه لیفت و با سوبلسی حیرت انگیز با پشت بر زمین می زده است. از همان ایام نوجوانی تا کنون رویای تکرار مبارزات الکساندر کارلین برای نگارنده ناتمام ماند.

کارلین معتقد است، یک مربی با استعداد و فنی نقش انکار ناپذیری در رشد و پرورش کشتی گیران دارد بطوری که اگر این رابطه به خوبی برقرارشده و مربی وظایف خود، از جمله دادن اعتماد به نفس لازم را بخوبی به کشتی گیر خود منتقل کند، بدست آوردن موفقیت برای ورزشکار دور از دسترس نیست.

وی ادامه می دهد: یک کشتی گیر باید برای موفقیت از تجارب مربیان و کشتی گیران در سال‌های گذشته به خوبی درس بگیرد، اعتماد به نفس و خوباوری خود را بالا ببرد، دوره‌های آموزشی را از دست ندهد و از همه مهمتر در کشتی فرنگی کار با دست‌ها را به خوبی فرا گیرد.کارلین می گوید:

 آمادگی روانی یک اصل بسیار مهم در راه موفقیت یک کشتی گیر است، بطوریکه اگر تمایل به کسب بهترین نتیجه وجود داشته باشد دست یافتن به آن غیر ممکن نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرده است: یکی از راه‌های رشد کشتی در یک کشور ایجاد مدارس کشتی در مناطق کشتی خیز است و می توان با اختصاص جوایز و مشوق‌های خاص برای اینگونه مدارس استعدادهای شگرفی را تحویل کشتی داد.

در پایان این یاداشت باید بگویم، صحبت های این قهرمان نامی در هر خط درس بزرگی می تواند برای ملی پوشان ما باشد و البته تاکید کارلین بر داشتن روحیه جنگندگی مشخص می کند که با داشتن این فاکتور حداقل می توان نیم بیشتر راه رسیدن به قهرمانی را پیمود، به امید روزی که کشتی ایران هم چنین مردانی را به دنیا معرفی کند.

افتخارات الکساندر کارلین

افتخارات الکساندر کارلین
افتخارات الکساندر کارلین
  • المپیک

مدال طلا ـ  سئول 1988 / 130 ک‌گ
مدال طلا – بارسلونا 1992  /  130 ک‌گ
مدال طلا – آتلانتا 1996  / 130 ک‌گ
مدال نقره – سیدنی 2000  / 130 ک‌گ

  • قهرمانی جهان

مدال طلا – مارتینی 1989 /  130 ک‌گ
مدال طلا – اوستیا 1990 /  130 ک‌گ
مدال طلا – وارنا 1991  /  130 ک‌گ
مدال طلا – استکهلم 1993  / 130 ک‌گ
مدال طلا – تامپره 1994 /  130 ک‌گ
مدال طلا – پراگ 1995  /  130 ک‌گ
مدال طلا – وروتسواف 1997  / 130 ک‌گ
مدال طلا – یوله 1998  / 130 ک‌گ
مدال طلا – آتن 1999  / 130 ک‌گ

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی الکساندر کارلین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی الکساندر کارلین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.