زمان مطالعه: 4 دقیقه
روش بررسی رتبه سایت من در الکسا

روش بررسی رتبه سایت من در الکسا

ما در این بخش آسمونی برای شما توضیح خواهیم داد که رتبه سایت در الکسا بر چه اساس محاسبه می شود

روش بررسی رتبه سایت من در الکسا

هر یک از موتور های جستجوگر (مانند گوگل و یاهو) به صفحات سایت ها بر حسب الگوریتم های خاص خودشان امتیاز می دهند. هر قدر سایتی امتیاز بالاتری داشته باشد، در هنگام نمایش نتایج search، در خط بالاتری قرار میگیرد. و این به معنای ورود بیننده بیشتر از سایت های جستجوگر است.

رتبه سایت و روش بررسی آن

اولین چیزی که این روزها بعنوان رتبه سایت ها مطرح است Pagerank گوگل است. گوگل امتیازی را بین 0 تا 10 به سایت ها و صفحات داخلی آنها می دهد که هر قدر این امتیاز بالاتر باشد نشان از مهم تر بودن سایت دارد. این امتیاز بندی تقریبا هر ماه یکبار یا دو بار توسط گوگل باز بینی شده و تغییر میکند. برای اینکه امتیاز پیج رنک سایت های مختلف را در حین باز کردن آن سایت مشاهده کنید میتوانید تولبار گوگل را روی IE نصب کنید ( این تولبار شامل یک بخش کوچک است که امتیاز صفحه ای را که در IE باز است نشان میدهد) و یا به آدرس www.pagerank.net مراجعه کنید و آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کنید تا امتیاز آن را به شما اعلام کند.

محاسبه PageRank گوگل کار بسیار زمان بری است و بار محاسباتی زیادی به گوگل وارد می کند، در تاریخ 28 فروردین 1395 نمایش پیج رنک را برای عموم غیرفعال کرد. گوگل طی اطلاعیه ای اعلام کرد که به دلیل سوء استفاده بعضی وب مستر ها از پیج رنک و استفاده از آن به عنوان معیاری برای ارزش گذاری سایت و فروش بک لینک به سایرین گوگل اعلام کرد که دیگر پیج رنک را به صورت عمومی نمایش نمیدهد و فقط از آن به عنوان یک مقدار سنجش برای الگوریتم های خودش استفاده میکند و وب مستر ها امروزه از اتوریتی autorithy به عنوان معیار سنجش اعتبار سایت استفاده میکنند که یک مقدار عددی بین 0 تا 100 است و هرچه این عدد به 100 نزدیک تر باشد, اعتبار و قدرت سایت بالاتر است. این معیار توسط شرکت MOZ ایجاد شده و با سنجش مجموعه ای از عوامل مختلف در مورد یک سایت سنجیده میشود.

برای نمایش اتوریتی سایت میتوانید به  http://opensiteexplorer.com مراجعه کنید و آدرس سایت خود را در کادر مربوطه وارد کنید.

این سایت بدون ثبت نام و در حالت رایگان روزانه اجازه بررسی 3 سایت مختلف را به شما میدهد و اگر به عنوان یک مدیر سایت قصد دارید به سایتی سفارش رپورتاژ یا بک لینک بدهید بهتر است ابتدا اتوریتی آن را بررسی کنید و ترجیحا از سایت هایی با اتوریتی زیر 20 لینک نگیرید. زیرا لینک های بی کیفیت ممکن است به رتبه بندی سایت شما آسیب برسانند. در نظر داشته باشید که معیار اصلی امتیاز صفحات اینترنتی کماکان پیج رنک گوگل است و PA و DA تنها تخمینی برای رتبه صفحات اینترنتی هستند و ممکن است با مقادیر گوگل انطباق نداشته باشند.
در نظر داشته باشید که معیار پیج رنک گوگل بر این اساس تعریف میشود که لینک های صفحات اینترنتی به یکدیگر امتیاز یکسانی ندارند و هر صفحه ای که پیچ رنک بالاتری داشته باشد امتیاز بیشتری خواهد داشت و این امتیاز را به صفحاتی که به آنها لینک داده است منتقل می کند (بدون آنکه از امتیاز خود کاسته شود) به همین جهت برای یک سایت اینترنتی بسیار مهم است که از وب سایت هایی لینک ورودی دریافت کند که امتیاز بالاتری دارند. هر چه امتیاز ورودی سایت شما بیشتر باشد، گوگل نیز امتیاز بیشتری به سایت شما ارائه می دهد.

رنکینگ سایت بر چه اساسی مشخص می شود؟
در نظر داشته باشید که وب سایت هایی مانند الکسا معیارهای خاص خود را برای امتیازدهی به سایت های اینترنتی دارند، به عنوان مثال الکسا بر اساس تعداد بازدیدکننده یکتا در روز و تعداد صفحات مشاهده شده به سایت های مختلف امتیاز می دهد. اما گوگل رنکینگ خود را بر اساس مجموعه از فاکتورها که در داخل و خارج از سایت محاسبه می شوند بدست می آورد. امتیاز صفحه گوگل یا Page Rank بر اساس لینک های با کیفیت که به یک صفحه اینترنتی داده می شود محاسبه می شود، اما فاکتورهای زیاد دیگری نیز هستند که نهایتا در رتبه بندی سایت در گوگل موثر هستند. در تصویر زیر برخی از مراحل بهینه سازی سایت را که برای بهبود رتبه بندی موثر هستند مشاهده می کنید که عبارتند از:
1- تحقیق و تحلیل مخاطب و رقبا
2- بهینه سازی و سئو داخلی سایت
3- سئو خارجی
4- مشاهده نتایج و گزارشات

انجام موارد فوق نهایتا باعث میشود که رتبه سایت بهبود یابد. در نظر داشته باشید که برای بهبود رتبه سایت در گوگل و بهبود رتبه سایت در الکسا روش های مختلفی وجود دارد که شامل روش های صحیح و اصولی و روش های فریب آمیز و متقلبانه می شوند. روش های اصولی برای بهبود بازدید سایت و نهایتا امتیازی که سایت بدست می آورد، اهمیت دادن به تولید محتوای مفید برای کاربر و ایجاد تجربه کاربری مناسب بر روی سایت است. این کار باعث می شود که کاربران سایت شما را به دیگران معرفی کرده و لینک های ورودی بیشتری دریافت کنید و بازدید سایت شما نیز افزایش پیدا کند.

چگونه رتبه سایت خود در گوگل را دنبال کنیم؟
در نظر داشته باشید که رتبه های گوگل به صورت لحظه ای در حال جابجایی هستند و برای دنبال کردن رتبه های گوگل و کلمات کلیدی که برای وب سایت شما اهمیت دارند می توانید از نرم افزارهایی که این کار را برای شما انجام می دهند استفاده کنید، دلیل اینکه نتایج گوگل همواره در حال تغییر هستندو اصطلاحا نتایج گوگل یا SERP که مخفف Search Engine result pages است همواره تغییر می کند، این است که الگوریتم های گوگل همواره تغییر میکنند و رقبای شما نیز همینطور. به همین دلیل است که ما به ابزاری نیاز داریم تا این تغییرات را رصد کند و اتفاقات ناگهانی را به ما اطلاع دهد. زیرا اگر خودمان بخواهیم بر روی تک تک کلمات کلیدی سایت، رتبه سایت را چک کنیم زمان بسیار زیادی از وقت روزانه خود را باید برای این کار قرار دهیم.

نظر خود را درباره «روش بررسی رتبه سایت من در الکسا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روش بررسی رتبه سایت من در الکسا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.