زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرودگاه های تهران

فرودگاه های تهران

تهران دو فرودگاه بین‌المللی به نام فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی دارد.

تهران دو فرودگاه بین‌المللی به نام فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی دارد. که فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی استفاده می‌شود، فرودگاه امام خمینی مخصوص پروازهای خارجی می باشد. با آسمونی همراه باشید.

فرودگاه مهرآباد تهران

فرودگاه مهرآباد تهران
فرودگاه مهرآباد تهران

مهرآباد به فرودگاه پروازهای داخلی تهران معروف است؛ اگرچه به واسطه سفرهای هوایی حج، این فرودگاه هم در لیست فرودگاه‌های بین‌المللی تهران قرار می‌گیرد. روزانه پروازهای مختلفی به صورت رفت و برگشت از / به فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شود. پرترددترین مسیرهای پروازی داخلی که به فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شوند عبارتند از: پرواز قشم به تهران - پرواز عسلویه به تهران - پرواز اصفهان به تهران - پرواز بندرعباس به تهران - پرواز تبریز به تهران - پرواز شیراز به تهران - پرواز کیش به تهران - پرواز مشهد به تهران و ده‌ها مسیر پروازی دیگر. در زمان برگزاری مراسم حج هم پروازهایی به جده و سایر شهرهای عربستان، از مبدا فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود.

امکانات فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد
فرودگاه مهرآباد
  • شعبه‌های مختلفی از بانک‌های داخلی
  • انواع رستوران
  • بوفه
  • کافی شاپ
  • غرفه‌های تبلیغ مکان‌های تفریحی
  • سرویس بهداشتی
  • پارکینگ

آدرس و شماره تماس فرودگاه مهرآباد

آدرس میدان آزادی، کیلومتر ۱ اتوبان لشگری (جاده مخصوص)، دوربرگردان فرودگاه، خیابان فرودگاه
شماره تماس 02161021
سایت https://mehrabad.airport.ir
لوکیشن نمایش نقشه در گوگل مپ، نشان، بلد

مسیر دسترسی فرودگاه مهرآباد

مترو

با استفاده از خط ۴ مترو(خط زرد) که به خط کلاهدوز به اکباتان شناخته می‌شود می‌توانید به فرودگاه مهرآباد بروید ، فقط کافی است در ایستگاه بیمه پیاده شوید.

اتوبوس

خط اتوبوس در مسیر فرودگاه مهرآباد در حال حاضر یک خط با شماره‌ی 370 است که از میدان ونک به سمت فرودگاه حرکت می‌کند. این خط اتوبوس در 4 نقطه توقف دارد و از خیابان ملاصدرا عبور کرده و پس از گذشتن از اتوبان شیخ فضل الله و میدان آزادی به ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد می‌رسد.

تاکسی

  1. مسیر اول: خیابان معراج، بزرگراه شهید لشگری به سمت بزرگراه آیت‌الله سعیدی
  2. مسیر دوم : خیابان پرواز، بزرگراه شهید لشگری از سمت غرب به سمت میدان آزادی

فرودگاه بین المللی امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی
  فرودگاه بین المللی امام خمینی

فرودگاه امام خمینی، مهمترین، معروف‌ترین و پرترافیک ترین فرودگاه در لیست فرودگاه‌های بین‌المللی تهران است و روزانه پروازهای بسیاری به مقصدهای متعددی در جهان از این فرودگاه انجام می‌شود. پرواز های ورودی فرودگاه امام، پرواز هایی هستند که روزانه از کشورهای مختلف در تهران به زمین می‌نشینند و پروازهای خروجی، پروازهایی هستند که روزانه تهران را به مقصد کشورهای مختلف ترک می‌کنند.

در بین پروازهای ورودی پرواز استانبول به تهران- پروازنجف به تهران- پرواز بغدادبه تهران- پرواز آنکارا به تهران- پرواز دبی به تهران- پرواز کوالالامپوربه تهران از پرترددترین مسیرهای پروازی است که روزانه از فرودگاه امام انجام می‌شود. همچنین در لیست پروازهای خروجی از فرودگاه امام خمینی، پرواز تهران به نجف، پرواز تهران بغداد و پرواز تهران استانبول جزو مسیرهای پرتردد پروازی محسوب می‌شود.

امکانات فرودگاه امام خمینی

  • بانک و صرافی
  • کافی شاپ و رستوران
  • هتل
  • جایگاه تشریفات اختصاصی
  • اینترنت وای فای رایگان
  • اجاره خودرو
  • فروشگاه
  • سرویس تاکسیرانی
  • اورژانس و خدمات پزشکی
  • خدمات بار و بسته بندی
  • خدمات هواپیمایی و گردشگری
  • صندوق امانت
  • پارکینگ

آدرس و شماره تماس فرودگاه بین المللی امام خمینی

آدرس تهران، بزرگراه خلیج فارس، کیلومتر ۳۰، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
شماره تماس 0215100118
سایت https://www.ikac.ir
لوکیشن نمایش نقشه در گوگل مپ، نشان، بلد

مسیر دسترسی فرودگاه بین المللی امام خمینی

مسیر دسترسی فرودگاه بین المللی امام خمینی
مسیر دسترسی فرودگاه بین المللی امام خمینی

مترو

به‌منظور استفاده از مترو جهت رسیدن به شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) می‌بایست در انتهای خط یک مترو تهران و در ایستگاه "شهرآفتاب" نسبت به تعویض خط اقدام کرده و از قطار اختصاصی شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) استفاده نمود.

تاکسی

تاکسی های اینترنتی یا تاکسی های داخل شهر می توانند تا درب ورودی فرودگاه ، شما را ببرند.

اتوبوس

نزدیک ترین ترمینال به فرودگاه امام خمینی ترمینال چهار فرودگاه مهرآباد است. اتوبوس‌ها در این مسیر هر یک ساعت مسافران فرودگاه امام خمینی را سوار می‌کند و به آن‌جا می‌برد. این وسط دو جا هم متوقف می‌شوند؛ یکی میدان آزادی و دیگری حرم مطهر.

خودرو شخصی

برای رفتن به فرودگاه امام خمینی با استفاده از اتومبیل شخصی بایستی پس از خروج از تهران وارد اتوبان خلیج فارس شده و پس از گذر 30 کیلومتر وارد خروجی مخصوص این شهر فرودگاهی شد. فرودگاه دارای 5 پارکینگ مجزا از هم به صورت روباز و سربسته بوده و قابل استفاده برای مسافران و همراهان آن‌ها است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فرودگاه های تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فرودگاه های تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.