زمان مطالعه: 4 دقیقه
نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی نوروز 1401

نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی نوروز 1401

در این بخش از آسمونی با نرخ بلیط های پرواز های داخلی از مقصد تهران به سایر شهر های کشورمان در خدمت شم

تغییرات نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی1400

برخلاف ادعای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره این که هیچ شرکت هواپیمایی برای نوروز حق افزایش نرخ بلیت را ندارد، قیمت بلیت‌های هواپیما‌ها و حتی قطار‌ها برای نیمه دوم اسفند و نوروز سال 1401 با افزایش محسوس روبه‌رو شده است. 

این شرایط در حالی است که از ابتدای خرداد ماه سال جاری نیز ماجرای پاییز سال گذشته دوباره تکرار شد و ایرلاین‌ها این بار با افزایش 40 درصدی و با عبوز از نرخ‌های مصوب سال 99 اقدام به فروش بلیت کردند. بهانه اصلی ایرلاین‌ها نیز ادامه اجرای فاصله‌گذاری اجتماهی در پرواز‌ها است که به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند ایرلاین‌ها را تا مرز ورشکستی پیش براند.

ابتدای تیر ماه سال جاری بود که شرکت‌های هواپیمایی داخلی بدون داشتن مجوز و حتی اطلاع‌رسانی در این زمینه، اقدم به افزایش قیمت بلیت هواپیما کردند.

از سوی دیگر در مرداد ماه سال جاری نیز پس از آن که شرکت‌های هواپیمایی در اقدامی خودسرانه و با هماهنگی کامل قیمت بلیت هواپیما را در مسیر‌های داخلی تا 30 درصد افزایش دادند، انتقادات بسیاری از سوی وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان مجلس نسبت به این اقدام مطرح شد و قرار بود ایرلاین‌ها نرخ‌های افزایش یافته خود را به قیمت‌های مصوب قبلی برگردانند.

airplane-ticket-price
airplane-ticket-price

افزایش قیمت بلیط ها در نوروز 1401

ماجرای افزایش غیرقانونی نرخ بلیط‌های هواپیما‌ها و تخلفات ایرلاین‌ها، اما هر سال در آستانه نوروز وارد فاز تازه‌ای شده است و به نظر می‌رسد این بار نیز این روند با توجه به افزایش قیمت‌ها در دو مرحله تیرماه و مهرماه سال جاری و به بهانه کرونا، حالا حتی با شدت بیشتری جریان دارد.

اواسط بهمن ماه سال جاری و در حالی که بیش از 45 روز تا تعطیلات نوروز بای مانده بود خبر‌ها حکایت از آن داشت که ظرفیت برخی از پرواز‌ها و قطار‌ها پر شده است و در عین حال خبر‌های دیگر نیز حکایت از آن داشت که قیمت بلیت پرواز و قطار نسبت به ماه گذشته یعنی دی ماه سال 1400 با افزایش مواجه شده است.
این در حالی است که در 21 بهمن ماه اسماعیل حسین‌زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفته است که: «اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار را برای نوروز 1401 نمی‌دهیم»

حسین‌زهی در همین رابطه نیز گفته بود که: «قرار بود پس از حذف محدویت مسافر در پروازها، قیمت بلیت هواپیما نیز به نرخ سابق خود بازگردد، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت را نیز افزایش دادند. طی هفته‌های اخیر قیمت بلیت هواپیما 200 تا 300 هزار تومان افزایش یافته که به هیچ عنوان پذیرفته نیست. وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید با جدیت به قیمت بلیط هواپیما ورود کرده و اجازه افزایش قیمت غیرقانونی به ایرلاین‌ها را ندهد».

از سوی دیگر پیش از این برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای خود کف نرخ بلیت تا 600 هزار تومان را تعیین کرده بودند که همین موضوع باعث شکایت برخی از مسافران نیز شده بود و به نظر می‌رسد حالا با افزایش مضاعف قیمت‌ها نیز مواجه خواهیم شد.
از سوی دیگر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان و مدیران ایرلاین‌ها با وجود پیگیری‌های متعدد، حاضر به پاسخگویی به سوالات و ابهامات نیستند که با کدام آنالیز و ارزیابی اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما کرده‌اند یا این که چرا پس از انتقاد‌های بسیار نسبت به این اقدام از نظر قانونی و البته هزینه هر ساعت – صندلی پرواز کسی توضیحی در این زمینه ارائه نمی‌دهد.
شرکت‌های هواپیمایی پیش از این و در سال‌های 96 و 97 نیز بدون توجه به مصوبات و دستورالعمل‌ها برای افزایش پلکانی قیمت‌ها، دست به افزایش قیمت مضاعف زدند و در دوران کرونا با بهانه 60 درصد ظرفیت مسافران نیز قیمت‌ها را افزایش دادند و در نهایت به نظر می‌رسد اکنون و برای بار سوم در سال 1400 برخلاف مصوبات در حال فروش بلیت بالاتر از مصوبات هستند.

نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی در نوروز 1401

همان طور که می دانید قیمت بلیط هواپیما داخلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم ترین این عوامل می توان به کلاس پروازی، شرکت ارائه دهنده بلیط هواپیما، ساعت پرواز و غیره اشاره کرد. به همین جهت هم با تغییر کردن هر یک از مشخصه های بلیط هواپیما داخلی قیمت آن هم تغییر می کند. چیزی که مشخص است این است که قیمت بلیط هواپیما داخلی در کلاس اقتصادی با قیمت بلیط هواپیما بیزنس در همان هواپیما و ایرلاین برابر نیست.

  • بازه قیمت بلیط های پرواز های از مبدا تهران به مقصد تبریز بین 800,000 الی 883,300 تومان می باشد.
  • بازه قیمت بلیط های پرواز های از مبدا تهران به مقصد اصفهان بین 753,913 الی 754,800 تومان می باشد.
  • بازه قیمت بلیط های پرواز های از مبدا تهران به مقصد شیراز بین 880,200 الی 999,000 تومان می باشد.
  • بازه قیمت بلیط های پرواز های از مبدا تهران به مقصد اهواز بین 899,650 الی 935,000 تومان می باشد.

نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی برای مشهد

شرکت های ارائه کننده بلیط هواپیما یکی از عوامل اصلی مشخص شدن قیمت بلیط هواپیما مشهد است که در ارائه برخی خدمات هم باهم تفاوت هایی دارند. این تفاوت ها بیشتر در کلاس های پروازی گوناگون است که باعث به وجود آمدن اختلاف قیمت می شود. به همین سبب هم به شما توصیه می شود هنگام خرید بلیط حتما به مقایسه قیمت بلیط هواپیما مشهد بپردازید تا بتوانید بهترین بلیط را برای خود خریداری نمایید.

  • بازه قیمت بلیط های پرواز های از مبدا تهران به مقصد مشهد بین 860,000 الی 1,885,600 تومان می باشد.

نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی برای کیش و قشم

قیمت بلیط هواپیما کیش با توجه به ایرلاین ارائه دهنده بلیط متفاوت است. البته به سبب آن که خط پروازی تهران کیش یکی از پرطرفدارترین خطوط پروازی کشور محسوب می شود، قیمت های مختلفی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

  • بازه قیمت بلیط های پرواز های از مبدا تهران به مقصد کیش بین 1,158,100 الی 1,359,300 تومان می باشد.
  • بازه قیمت بلیط های پرواز های از مبدا تهران به مقصد قشم بین 1,158,100 الی 1,359,300 تومان می باشد.
نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی
نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی
نظر خود را درباره «نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی نوروز 1401» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی نوروز 1401 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.