زمان مطالعه: 7 دقیقه
خرید آنلاین بلیط هواپیما

خرید آنلاین بلیط هواپیما

در زمان خرید آنلاین بلیط هواپیما یک سری نکات را باید رعایت کرد و یک سری مراحل را برای صدور بلیط باید طی کرد....

در زمان خرید آنلاین بلیط هواپیما یک سری نکات را باید رعایت کرد و یک سری مراحل را برای صدور بلیط باید طی کرد. در جامعه امروز سفر کردن با هواپیما بخشی از هزینه های سفر را در بر میگیرد که ما می توانیم با برنامه ریزی دقیق و حساب شده آن را سازمان دهی نماییم. برای اینکار باید اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهیم تا بتوانیم سفری مفید و به دور از هزینه های اضافی داشته باشیم. ما در این مقاله از آسمونی مراحل خرید آنلاین بلیط هواپیما را برای شما عزیزان شرح می دهیم. دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

مراحل خرید بلیط هواپیما

جستجوی پرواز: در بخش جستجوی پرواز، مبدا، مقصد، تاریخ سفر، تعداد مسافران و … را تعیین نمایید.

انتخاب پرواز موردنظر: براساس شرایط انتخابی شما لیست پروازها نمایش داده می شود و شما می توانید اطلاعات دقیق هر پرواز شامل ایرلاین، تاریخ، ساعت حرکت و ورود، مدت پرواز، کلاس پروازی و قیمت را مشاهده نمایید.

ثبت مشخصات خریدار و مسافران:  در این مرحله ابتدا مشخصات خریدار و سپس مشخصات مسافران از شما پرسیده می­شود. پس از ورود اطلاعات و تایید به گام بعدی می روید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما انتخاب سرویس­ها: در این مرحله شما می­توانید خدمات دلخواه سفر را مانند ویزا ، ترانسفر فرودگاهی، گشت های مقصد و حتی بیمه مسافرتی انتخاب و تایید نمایید.

صدور پیش فاکتور: پس از تایید سرویس­های دلخواه، پیش فاکتور شما صادر می­شود. پس از مطالعه و قبول قوانین قرارداد «ثبت نهایی رزرو هواپیما » را انتخاب نمایید تا برای پرداخت آنلاین به درگاه بانک متصل شوید.

پرداخت آنلاین و دریافت مدارک: پس از پرداخت مبلغ قرارداد مدارک شما آماده دانلود می­شود. رزرو بلیط هواپیما خارجی

عوامل تاثیرگذار بر نرخ بلیت شرکت های هواپیمایی

نرخ بلیط هواپیما معمولا بر اساس روز پرواز و ایرلاین ها متفاوت است. گاهی اوقات این قیمت ها به قدری تغییرمی کند که مسافران از اینکه نمی توانستند در یک هواپیما دو صندلی با قیمت یکسان بخرند، شکایت می کنند. اما نا امید نشوید شما می توانید با دانستن نکات ضروری در خرید بلیط هواپیما و داشتن برنامه ای درست در سفر به راحتی، بلیطی با قیمت مناسب تهیه نمایید.

این بلیط ها را اگر از سایت های فروش آنلاین بلیط تهیه می نمایید یا از دفاتر فروش بلیط هواپیما تفاوتی در قیمتشان وجود ندارد. زیرا بلیط های سیستمی طبق قیمت مصوب شرکت های هواپیمایی به فروش می رسند و نوسان قیمت زیادی ندارند؛ زیرا طبق برنامه ای از پیش تعیین شده و برای دوره های طولانی مدت برگزار می شوند. هزینهی ناشی از پر نشدن پروازهای سیستمی و باقی ماندن صندلیهای خالی در پرواز، متوجه ایرلاین هایی است که برگزار کننده این گونه پرواز ها هستند.

نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی

مزیت بزرگی که این بلیط ها نسبت به بلیط های چارتری دارند این است که قابلیت استرداد، لغو یا کنسلی را دارند. یعنی شما در هر زمانی که بخواهید میتوانید بلیط خود را لغو کنید و فروشنده بلیط هم با کسر درصدی از مبلغ بلیط پول شما را بازمی گرداند. با این شرایط ضرر و زیان کمتری نصیب شما می شود؛ درست برعکس بلیط های چارتری!

یک تفاوت دیگر بلیط های سیستمی با چارتری در این است قیمت بلیط سیستمی برای کودکان 2 تا 12 سال کمتر است. در حالی که درپروازهای چارتری بلیط هواپیما برای افراد مختلف قیمت یکسانی دارد. اگر شما کودکانی در سنین مختلف دارید بهتر است از بلیط های سیستمی استفاده کنید، زیرا این گونه توانسته اید در هزینه هایتان صرفه جویی نمایید.

اگر در مقطع زمانی خاصی قرار داشتید که قیمت بلیط سیستمی و چارتری با هم برابر بود سعی کنید انتخاب شما بلیط سیستمی باشد تا بتوانید ازامکانات کنسلی بلیط و همچنین بلیت ارزان تر برای کودک بهره مند شوید.

قطعا شما به این موضوع آگاهید که در اغلب موارد قیمت بلیط های چارتری ارزان تر از بلیط های سیستمی است. دلیل آن هم این است که این بلیط ها متعلق به برخی از آژانس های مسافرتی هستند که بخشی از صندلی های یک هواپیما یا همه آنها را خریداری میکنند و مسئولیت فروش آن هم به عهده خود آنهاست. چون ضرر و زیان حاصل از فروش نرفتن بلیط بر دوش آژانس خریدار آن است پس آن ها به هر طریق سعی می کنند بلیط های خود را بفروشند حتی اگر قیمت آن ها بسیار پایین باشد. این شرایط به نفع خریداران بلیط هواپیماست تا بتوانند آن را با نرخ بسیار پایین برای مسافرت های خود خریداری نمایند.

قیمت بلیط های چارتر متغیر است و بستگی به تقاضای مسافران دارد. مثلا در مواقعی مانند عید نوروز که بازار مسافرت ها بسیار داغ است قیمت بلیط های چارتری هم افزایش پیدا می کند. زیرا لزومی برای کاهش قیمت ها وجود ندارد و آژانس های هواپیمایی می توانند با قیمت معمول هم بلیط های خود را به فروش برسانند. اما آنچه که مشخص است این است که هر چه به زمان پرواز نزدیک تر می شویم نرخ بلیط هواپیما در پروازهای چارتری کاهش پیدا می کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که امکان کنسلی یا استرداد یا لغو در بلیط های چارتری وجود ندارد و اگر هم این امکان وجود داشته باشد مبلغی که بابت کنسلی آن پرداخت می کنید بسیار زیاد است ؛ گاهی ممکن است برابر با قیمت خود بلیط باشد. همچنین قیمت بلیط برای کلیه افراد در تمامی سنین یکسان است و بلط نیم بها وجود ندارد. تنها نوزادان زیر دو سال هستند که در پروازهای چارتری برایشان تخفیف در نظر گرفته می شود.

با توجه به این که شرکت های چارتر کننده متعدی در کشور ما فعالیت می کنند بازار رقابت برای فروش بلیط های چارتری هم در میان آن ها بسیار داغ است و بسته به شرایط موجود قیمت ها دچار نوسان می شود. با نگاهی کلی به مطالب بالا به طور دقیق نمی توان گفت که چه زمانی قیمت بلیط ها کاهش یا افزایش می یابد اما با به دست آوردن اندکی تجربه و مشورت با افراد آگاه و در نظر داشتن زمان های مختلف می توان پایین ترین قیمت بلیط های چارتری را پیش بینی نمود و بلیط پروازی را که مطابق با معیار های ماست با کمترین قیمت خریداری کنیم.

سازمان حمل و نقل بین المللی هوایی (یاتا) صندلی های هواپیما را به سه دسته تقسیم کرده است که مسافران بسته به نیاز خود بلیط یکی از آن ها را تهیه می کنند:

1- درجه یک یا first class که گران ترین و راحت ترین صندلی های موجود در هواپیما هستند. این صندلی ها به تعداد محدودی درجلوی هواپیما ها قرار دارد و فضای بیشتر و راحت تری در اختیار مسافر قرار می دهد. ضمن اینکه حریم خصوصی این صندلی ها بیشتر است.

2- درجه تجاری یا bisinusse class که از کیفیت بالای برخوردار هستند و معمولا توسط مسافرهای تجاری خریداری می شوند. این صندلی ها در مقایسه با فرست کلاس از کیفیت پایین تری برخوردار هستند.

3- درجه اقتصادی یا economy class که بیشتر صندلی های هواپیما از این نوع هستند و توسط مسافرهایی که به سفرهای تفریحی و گردشی می روند خریداری می شود.

بعضی از خطوط اقدام به معرفی کلاس جدید تحت عنوان Business economy نموده اند که خدمات ارائه شده در حد متوسط بوده و برای کسانی مفید می باشد که می خواهند سفر بیزنسی داشته باشند، اما هزینه کلاس بیزینس را پرداخت ننمایند.

هر کلاس پروازی بسته به امکانات و قابلیت هایی که ارائه می دهد قیمت های متفاوتی دارد. هنگام خرید بلیط هواپیما به کلاس پروازی آن توجه کنید چرا که ممکن است در همان هواپیما بلیطی ارزان تر با کلاسی پروازی بهتری وجود داشته باشد. پس در این زمینه دقت بیشتری به خرج دهید تا همه چیز آن گونه که شما می خواهید پیش برود و اجباری در کار نباشد. البته این بستگی به شما دارد که هدفتان از مسافرت رفاه و آسایش است یا صرفه جویی در هزینه ؟!

پس ازآنکه «آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما» تصویب شد، شرکت های هواپیمایی با در نظر گرفتن دو عامل کیفیت و زمان و همچنین نوع هواپیماهایی که در اختیار دارند قیمت های مختلفی برای بلیط تعیین کردند. البته این تعرفه ها بگونه ای است که دفاتر فروش بلیط باید ضوابط و دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشور را رعایت نماید و مجاز به ارائه هر قیمتی نیستند. شرکت های هواپیمایی در رقابت با یکدیگر در تلاشند ضمن افزایش کیفیت پروازهای خود و کاهش قیمت بلیط هواپیما، مسافران بیشتری را به خود جذب نمایند.

نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی چارتر

یک نکته مهم که در رابطه با قیمت بلیط چارتر باید بدانید این است که قیمت این نوع بلیط ها توسط شرکت های چارتر کننده تعیین می شود و شرکت های هواپیمایی هیچ گونه دخالتی در تعیین قیمت بلیط چارتر ندارند. همین موضوع هم سبب شده است تا قیمت بلیط چارتر در مقایسه با بلیط های سیستمی دچار نوسانات باشد و نرخ های مختلفی به خود بگیرد.

نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی داخلی

همان طور که می دانید قیمت بلیط هواپیما داخلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم ترین این عوامل می توان به کلاس پروازی، شرکت ارائه دهنده بلیط هواپیما، ساعت پرواز و غیره اشاره کرد. به همین جهت هم با تغییر کردن هر یک از مشخصه های بلیط هواپیما داخلی قیمت آن هم تغییر می کند. چیزی که مشخص است این است که قیمت بلیط هواپیما داخلی در کلاس اقتصادی با قیمت بلیط هواپیما بیزنس در همان هواپیما و ایرلاین برابر نیست.

  • نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی برای مشهد

شرکت های ارائه کننده بلیط هواپیما یکی از عوامل اصلی مشخص شدن قیمت بلیط هواپیما مشهد است که در ارائه برخی خدمات هم باهم تفاوت هایی دارند. این تفاوت ها بیشتر در کلاس های پروازی گوناگون است که باعث به وجود آمدن اختلاف قیمت می شود. به همین سبب هم به شما توصیه می شود هنگام خرید بلیط حتما به مقایسه قیمت بلیط هواپیما مشهد بپردازید تا بتوانید بهترین بلیط را برای خود خریداری نمایید.

  • نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی برای کیش

قیمت بلیط هواپیما کیش یکی از پرطرفدارترین خطوط پروازی کشور محسوب می شود، قیمت های مختلفی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

عوامل استقبال از خرید اینترنتی بلیت شرکتهای هواپیمایی

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی در زمینه های مختلف و با توجه به اهمیت مقوله زمان توجه مردم به خرید اینترنتی بلیط هواپیما بیشتر شده است. سایت های آنلاین فروش بلیط فراوانی هم در این زمینه وجود دارد. این سایت ها مجموعه کاملی از بلیط های سیستمی و چارتری در کلاس های پروازی مختلف را در اختیار شما قرار می دهند که همین امر باعث می شود قیمت هیچ بلیطی از چشمان شما دور نماند تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

این کار علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی در زمان می شود این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید با جستجو در این سایت و با درنظر گرفتن قیمت بلیط های موجود بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خرید آنلاین بلیط هواپیما» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خرید آنلاین بلیط هواپیما فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.