زمان مطالعه: 1 دقیقه
فیلم آهستگی، برنده سیمرغ بهترین کارگردانی

فیلم آهستگی، برنده سیمرغ بهترین کارگردانی

مستند آهستگی هجدهم بهمن ماه به کارگردانی یاسر خیر در برج میلاد تهران به اکران در آمد. مستند آهستگی توانست در...

فیلم آهستگی، برنده سیمرغ بهترین کارگردانی
فیلم آهستگی، برنده سیمرغ بهترین کارگردانی
مستند آهستگی هجدهم بهمن ماه به کارگردانی یاسر خیر در برج میلاد تهران به اکران در آمد. مستند آهستگی توانست در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بهترین کارگردانی را دریافت کند. آسمونی در این بخش به معرفی کوتاه مستند آهستگی می پردازد.

این مستند درباره برخی خانواده های ایرانی ساخته شده و چالش هایی از جمله نقاط ضعف و مشکلات زناشویی برخی از ما را نشان می دهد.

مخاطب اصلی این مستند خانواده ها هستند. برخی بن بست های زندگی افراد و روابط ناسالم زناشویی، ازدواج مجدد، خیانت، طلاق عاطفی، بیماری و چالش های دیگر در این اثر در ارتباط با زندگی چند خانواده به تصویر کشیده شده است.

شاید لازم بود چنین مستنداتی زودتر از اینها به ویژه از رسانه های عمومی مان به نمایش گذاشته شود تا خانواده ها بی پرده بتوانند این معضلات را دیده و راه چاره برای زندگی خود پیدا کنند.

ahestegi
ahestegi
یاسر خیر مستند ساز «آهستگی» در جایی بیان کرده بود که مشغول ساخت فیلمی در زاهدان بوده که به انجمن خیریه ای دعوت می شود و با فردی به نام رضا درانی رییس انجمن آشنا می شود اما در نهایت پشت صحنه زندگی رضا است که در این فیلم مستند به تصویر کشیده شده است.

در این مستند سعی شده چکیده سال ها مشکلات زندگی خانوادگی رضا درانی و عده دیگری در فیلم ساخته شود. در نگاه نخست فیلم درباره بیماری ام اس است لایه های پشت پرده مشکلات افرادی که به چنین بیماری دچار هستند اما در نهایت ابعاد جدیدی از مشکلات زندگی زوجی که یکی از آنها دچار این مشکل است به نمایش در آمده است.

این مستند به گونه ای ساخته شده که انگار همه صحنه ها در لحظه اتفاق افتاده و چیزی برنامه ریزی شده نیست.

مستند ساز این اثر می گوید که برخی سکانس های این مجموعه به دلیل اعتبار و آبروی خانواده حذف شده است.

در نهایت این مستند تلاش کرده تا حدودی برخی بحران های ریز خانوادگی که در نهایت به شکاف های عمیق و از هم پاشیدن خانواده می شود اشاره کند و این اشاره نیز خیلی ظریف از طریق درگیر شدن با عمق مشکلات این خانواده صورت گرفته است.

نظر خود را درباره «فیلم آهستگی، برنده سیمرغ بهترین کارگردانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فیلم آهستگی، برنده سیمرغ بهترین کارگردانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.