زمان مطالعه: 6 دقیقه
شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

کشاورزی و دامپروری کارهایی هستند که در همه کشورها و در همه زمان ها رونق داشته و دارد. آسمونی در این بخش به...
شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری
شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری


کشاورزی و دامپروری کارهایی هستند که در همه کشورها و در همه زمان ها رونق داشته و دارد. آسمونی در این بخش به معرفی شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری می پردازد و همچنین در پایان این مقاله به تعریف کشاورزی و دامپروری می پردازیم.

شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

مرمر سامه یکی از بهترین شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

ارائه خدمات سم‌پاشی و دفع آفات

نشانی : ایران، تهران، تهران، خیابان شریعتی ـ کوچه ودادیان ـ پلاک 4

تلفن : 021 - 88438773 – 88404514

مجتمع کشت و صنعت سبزدشت یکی از بهترین شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

کشاورزی

نشانی : ایران، تهران، تهران، خیابان توحید ـ خیابان نیایش شرقی ـ نبش کوچه آرمان ـ پلاک 87

تلفن : 021 - 66935675 - 66939908 -66934958

مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال یکی از بهترین شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

تحقیقات در مورد اصلاح گیاهان

نشانی : ایران، تهران، کرج، جاده مردآباد ـ بعد از میدان شهید فهمیده

تلفن : 0261 - 2700042 – 3

سبزآرا یکی از بهترین شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

فروشنده، خدمات کشاورزی و موتورهای کشاورزی

نشانی : ایران، تهران، تهران، خیابان انقلاب ـ دروازه دولت ـ خیابان خاقانی ـ پلاک 13

تلفن : 021 - 88820763

رکین گستر یکی از بهترین شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

کشاورزی و آبیاری

نشانی : ایران، تهران، تهران، بلوار آفریقا ـ ساختمان مرکز تجارت ایران ـ طبقه یازدهم ـ واحد 4

تلفن : 021 - 22011485 - 22012231 - 22021134

توسعه کشت دانه‌های روغنی (سهامی‌ خاص) یکی از بهترین شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

توسعه کشت دانه‌های روغنی (فروش انواع دانه‌های روغنی)

نشانی : ایران، تهران، تهران، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست) ـ کوچه چهارم ـ پلاک 20

تلفن : 021 - 88500066 - 70

مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری‌های گیاهی یکی از بهترین شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

حفظ و صیانت محصولات کشاورزی از طریق بررسی و بیولوژیکی، اکولوژی و ... و تعیین مناسب‌ترین و باصرفه‌ترین روش جلوگیری از خسارت آنها به‌منظور اثرات تولید و نیز افزایش درآمد کشاورزان با توجه به مسائل زیست محیطی و کشاورزی پایدار

نشانی : ایران، تهران، تهران، اوین ـ خیابان تابناک ـ پلاک 1 و 2

تلفن : 021 - 22401242 - 22402570

لاله‌های خرداد یکی از بهترین شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

کشاورزی و دامداری

نشانی : ایران، تهران، تهران، میدان ولی‌عصر ـ خیابان ولی‌عصر ـ کوچه هراز ـ پلاک 17

تلفن : 021 - 88805554

خدمات حمایتی کشاورزی یکی از بهترین شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری

تهیه و تدارک و توزیع کود، سموم، بذر، نهال

نشانی : ایران، تهران، تهران، خیابان گاندی ـ کوچه چهارم ـ پلاک 4

تلفن : 021 - 88780429 - 32 - 88780434 – 6

agricultural-and-animal-husbandry-service-companies
agricultural-and-animal-husbandry-service-companies


کشاورزی چیست؟

کشاورزی فرایند تولید مواد غذایی، علوفه، الیاف و دیگر محصولات مورد نیاز انسان از راه کاشت گیاهان معین و پرورش حیوانات اهلی(چهارپایان) است.کشاورزی مرحله مهمی از تاریخ بشر است که منجر به ظهور تمدن شد. مطالعهٔ کشاورزی به نام علم کشاورزی شناخته می‌شود.

کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص‌ها و فنون، از جمله راه‌هایی برای گسترش زمین‌های مناسب برای زراعت گیاه، حفر کانال ها و فرم‌های مختلف آبیاری می‌باشد.

در دنیای امروز با نگرانی‌های موجود و کمبود منابع، نیاز است تا کشاورزی را به سوی کشاورزی پایدار (مثلاً کشاورزی زیستی) یا کشاورزی فشرده (مثلاً صنعتی) پیش ببریم تا بتوانیم نیازها را در آینده برطرف نماییم.

زراعت مدرن، اصلاح نباتات، سموم، دفع آفات و کود و پیشرفت‌های تکنولوژیک به شدت باعث افزایش بازده محصول می‌شوند ولی باید در نظر داشت که این محاسن در کنار عیوبی چون آسیب گسترده زیست‌محیطی و اثرات منفی سلامت انسان حاصل می‌شوند.

شیوه‌های مدرن در دامپروی نیز به همین گونه‌است یعنی با افزایش تولید گوشت ما مشکلاتی چون ستم به حیوانات و تبعات بهداشتی ناشی از آنتی بیوتیک ها، هورمون رشد، و سایر مواد شیمیایی که معمولاً در تولید گوشت‌های صنعتی استفاده می‌شود را داریم.

محصولات کشاورزی را می‌توان به صورت عمده به غذاها، الیاف، سوخت، مواد اولیه، دارو و زینت آلات تقسیم نمود.

غذاها عبارتند از غلات، سبزیجات، میوه ها، و گوشت. الیاف عبارتند از پنبه، پشم، کنف، ابریشم و کتان. مواد خام مانند چوب.

مخدره عبارتند از تنباکو، الکل، تریاک، کوکائین. از دیگر مواد مفید توسط گیاهان، از رزین می‌توان نام برد. سوخت‌های زیستی شامل متان از زیست توده‌ها، اتانول و بیودیزل.

در سال 2007، حدود یک سوم از کارگران جهان در بخش کشاورزی شاغل بودند. اگرچه در سال 2003 تعداد کمتری در بخش کشاورزی مشغول بودند اما به دلیل آگاهی کشاورزی در سال 2008 این آمار به سرعت افزایش یافته.

همچنین در بخش‌های دیگر کشاورزی مانند اقتصاد کشاورزی هم تعداد قابل ملاحظه‌ای مشغول به کار اند.

با این که بیش از یک سوم جمعیت جهان در این بخش مشغول می‌باشند، ولی این بخش تنها 5٪ از سود خالص جهانی را به خود اختصاص داده‌است.

شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری
شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری


دامپروری چیست؟

دامپروری به دانش و فن نگه‌داری و پرورش جانوران اهلی مانند گوسفند، بز، گاو، اسب و شتر اطلاق می‌شود.

حیوانات اهلی

حیوانات اهلی عبارت اند از حیواناتی است که تولیدمثل آن‌ها تحت کنترل بشر بوده یا می‌تواند در کنترل بشر باشد. در اهلی کردن حیوانات عواملی که درنظر گرفته می‌شد عبارتند از: تعلیم‌پذیری، اندازهٔ حیوان، شاخ، رنگ، کیفیت پوشش حیوان، تولید گوشت و شیر.

دست‌آموز و اهلی کردن حیوانات به‌طور اتفاقی صورت گرفته‌است؛ بدون این‌که بشر متوجه بشود که چه حادثه‌ای در شرف وقوع است.

اهلی کردن حیوانات

گردآورندگان و شکارچیان، اولین اهلی‌کنندگان حیوانات، هیچ پیش‌بینی در مورد نحوهٔ استفادهٔ آتی از حیواناتی که اهلی می‌کردند و حالا به‌صورت‌های مختلف مورد استفادهٔ بشر قرار می‌گیرند، نکرده بودند. بشر پس از ساکن شدن در یک محل و کسب تجارت طولانی، به نحوهٔ استفاده از حیوانات برای تولید شیر، پشم، نیروی کار، جنگ و ورزش پی برد و دامپروری هم از این زمان که بشر جهت تهیهٔ غذا و تأمین پوشش برای خود از حیوانات اهلی‌شده حمایت و از آن‌ها نگه‌داری کرد، شروع شده‌است.

وابستگی

با پیشرفت تمدن، افزایش جمعیت و اطلاعات و دانش انسانی، بشر به حیوانات و تولید آن‌ها وابسته‌تر شده‌است؛ به‌طوری که امروزه دامپروری یکی از مهم‌ترین رشته‌های کشاورزی و تولیدات دامی یکی از عمده‌ترین و باارزش‌ترین فراورده‌های کشاورزی است و مردم به فراورده‌های دامی جهت تغذیه و تولید پوشاک بسیار نیازمند هستند. اهلی کردن حیوانات یکی از گام‌های عمده در پیشرفت زندگی از حالت بدوی به تمدن در بسیاری از طایفه‌های بشر اولیه‌است که سبب تبدیل زندگی ایلی و قبیله‌ای به زندگی شهری و شهرنشینی شده‌است. قبل از اهلی کردن حیوانات، بشر بدوی حیوانات را جهت استفاده از گوشت و پوست آن شکار می‌کرده‌است؛ پس از اهلی کردن سگ، از این حیوان جهت نگه‌بانی در شب و شکار استفاده نمود.

کشت دانه

رفته‌رفته بشر بیشتر به ساکن شدن در یک منطقه عادت کرد و در خلال این مدت، تقاضا برای نگه‌داری و حمایت از حیوانات در موقعی که شکار کم می‌شد و دسترسی به غذا محدود می‌گردید بیش‌تر و محسوس‌تر گردید. در همین دوران بعضی از دانه‌ها به‌طور محدود در اطراف محل زندگی کاشته می‌شد و مازاد این محصولات جهت آذوقهٔ زمستانی انبار می‌گردید و بعد از این زمان اکثر حیواناتی که امروز در خدمت بشر هستند، اهلی شدند. علاوه بر استفاده از حیوانات اهلی در امر تغذیه و پوشش، بعضی از افراد باهوش از آن‌ها در امر باربری، شخم‌زنی و... شروع به استفاده کردند.

پیشرفت مدنی

آغاز دامپروری نشانگر اولین گام‌های پیشرفت مدنی بسیاری از گروه‌های بشر اولیه‌است؛ گله‌داری شاخص برتری یک طایفه یا گروه نسبت به گروه یا طایفهٔ دیگر بوده‌است. طایفه یا گروهی که دارای گلهٔ زیادی بودند، خیلی پیشرفته‌تر و قدرتمندتر از طایفه یا گروه‌های دیگر به‌حساب می‌آمدند. با پیشرفت تمدن، افراد بشر به حیوانات و تولیدات آن‌ها وابستگی بیشتری احساس می‌کرد و با شروع زندگی شهرنشینی و شناخت بیشتر از حیوانات و نیازهای روزافزونی که به‌وجود می‌آمد، بشر توانست در اثر انتخاب و جفت‌گیری‌های کنترل‌شده، ریخت و شکل ظاهری حیوانات را بهتر بکند و در جهت رفع احتیاجات، تیپ‌های دلخواه خود را به‌وجود آورد.

طبق تحقیقات سازمان ملل متحد در سال 2006، صنعت دامداری یکی از بیشترین نقش‌ها را در زوال زیست محیطی در سطح جهانی ایفا می‌کند و فعالیت‌های نوین پرورش حیوانات برای مصارف غذایی آن هم در مقیاس عظیم به آلودگی هوا و آب‌ها، فرسایش زمین‌ها، تغییرات آب و هوایی، و از دست رفتن تنوع زیستی منجر می‌شود. این تحقیقات نشان داد که بخش دامداری یکی از دو یا سه بخشی ست که بیشترین سهم را در ایجاد مشکلات زیست محیطی جدی-چه در مقیاس منطقه‌ای و چه در مقیاس جهانی – ایفا می‌کند.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شرکت های خدمات کشاورزی و دامپروری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.