زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با پرچم کشورهای حاضر در جام ملت های آفریقا ( بخش دوم )

آشنایی با پرچم کشورهای حاضر در جام ملت های آفریقا ( بخش دوم )

پرچم هرکشور گویای بسیاری از واقعیت ها درباره آن کشور است. در میادین فوتبال هم رنگ پیراهن بسیاری از تیمهای ملی از رنگ پرچم آن کشور تاثیر گرفته است.

در ادامه بخش آشنایی با پرچم کشورهای حاضر در جام ملتهای آفریقا، از پرچم آنگولا آغاز می کنیم. پرچم پوست مردم این کشور است. در وسط این پرچم یک چرخ دنده و یک کارد سنگین وجود دارد که مثل داس و چکش پرچم شوروری سابق، یکدیگر را قطع کردند. علامتهایی که یادآور نوع حکومت و اسم کامل این کشور بعد از استقلال در سال 1975 است یعنی جمهوری خلق آنگولا.

africa-cup-of-nations-envolved-teams-flags-part-2
پرچم آنگولا

اما یکی از قدیمی ترین پرچم های آفریقا متعلق به اتیوپی است. اتیوپی در ابتدا سه نوار جداگانه را به عنوان پرچم استفاده می کرد که هر یک از نوارها در بالای نوار پایینی در اهتزاز بود. از سال 1897 پرچم سه رنگ کنونی رایج شد. البته در ابتدا رنگ قرمز در بالای پرچم بود تا این که در سال 1941 این رنگ به بخش پایین پرچم منتقل شد.

File:Flag of Ethiopia (1897–1974).svg - Wikimedia Commons
پرچم اتیوپی با شیر جودا

زمانی که اتیوپی حکومت امپراتوری داشت، یک شیر در میان پرچم قرار داشت که نام آن « شیر جودا » بود. سه رنگ قرمز، زرد و سبز موجود در پرچم این کشور نماد ایمان، امید و نیکوکاری نامیده شده اند.

File:Flag of Ethiopia.svg - Wikipedia
پرچم کنونی اتیوپی

بعد از اتیوپی، پرچم الجزایر هم از پرچم های قدیمی قاره آفریقاست. البته الجزایر در سال 1968 به استقلال رسید اما از چهل سال قبل از این تاریخ، یعنی در سال 1928 پرچم کنونی الجزایر مورد استفاده مبارزان الجزایری قرار گرفته بود. پرچم الجزایر دو نوار عمودی سبز و سفید دارد و مثل خیلی از کشورهای مسلمان، هلال ماه و ستاره قرمزی هم در وسط پرچم وجود دارد. قدمت این پرچم را حتی می توان به سال ها قبل از 1928 عقب برد زیرا مدتها قبل از آن هم میهن پرستان قدیمی الجزایر چنین پرچمی داشتند.

آشنایی با پرچم کشورهای حاضر در جام ملت های آفریقا ( بخش دوم )
پرچم الجزایر

کشور اوگاندا هم مثل خیلی از کشورهای آفریقایی تا قبل از استقلال در سال 1962 از پرچم بریتانیا استفاده می کرد. اما بعد از استقلال، پرچمی به عنوان نماد اوگاندا انتخاب شد که قبلاً در کنگره خلق اوگاندا برافراشته شده بود. در این پرچم دو نوار سیاه، دو نوار زرد و دو نوار قرمز مشاهده می شوند که قرمز نماد برادری، زرد علامت خورشید و سیاه نماد مردم سیاهپوست اوگانداست. در میان این پرچم یک مرغ ماهیخوار هم وجود دارد که پرنده محلی اوگاندا محسوب می شود.

africa-cup-of-nations-envolved-teams-flags-part-2
پرچم اوگاندا

تانزانیا هم پرچم خود را از دو پرچم تهیه کرد. دو سرزمین زنگبار و تانگانیکا تا قبل از اتحاد، دو پرچم مستقل داشتند و بعد از اتحاد این دو سرزمین، پرچم آنها هم ترکیب شد و پرچجم فعلی تانزانیا به وجود آمد.

Zanzibar - Wikipedia
پرچم زنگبار

دو رنگ سبز و آبی در پرچم به شکل دو مثلث قرار کرفتند. سبز نماد سرزمین های کشاورزی و رنگ آبی هم نشانه دریاچه های داخلی و مجاور تانزانیاست. این دو رنگ با خط مایل مشکی رنگی از هم جدا شدند که رنگ مشکی نماد مردم سیاهپوست این کشور است. در دو طرف نوار مشکی هم دو نوار باریک طلایی هم دیده می شود که علامت ثروت معدنی سرزمین تانزانیاست.

Tanzania flag color codes
پرچم تانزانیا

بالاخره به تشابه پرچمهای ترکیه و تونس می رسیم. نباید تعجب کنیم و باید این تشابه را به دوران عثمانی ها مربوط بدانیم.

آشنایی با پرچم کشورهای حاضر در جام ملت های آفریقا ( بخش دوم )
پرچم کشور تونس

 

نظر خود را درباره «آشنایی با پرچم کشورهای حاضر در جام ملت های آفریقا ( بخش دوم )» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با پرچم کشورهای حاضر در جام ملت های آفریقا ( بخش دوم ) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.