زمان مطالعه: 1 دقیقه
تصاویر ماندگار لیگ قهرمانان آسیا (بخش اول)

تصاویر ماندگار لیگ قهرمانان آسیا (بخش اول)

برد 9 گله سپاهان آخرین تصویر ماندگار از لحظات ماندگار تیمهای ایرانی در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا به شمار می آید.

1950655

با بردی که سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان به دست آورد، رکورد بردهای پرگل نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا توسط طلایی پوشان اصفهانی شکسته شد. اما لیگ قهرمانان مملو از لحظات به یاد ماندنی بوده است. این لحظات را با هم مرور می کنیم.

afc-memorable-photos

داستان فاتحان لیگ قهرمانان آسیا با این مرد آغاز شد . برونو متسو مربی سنگال در جام جهانی 2002 یک سال بعد مربی العین امارات بود و باز هم بهترین عملکرد ممکن را برجای نهاد . شاگردان او در اولین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل 03-2002 با برتری مقابل تروساسانای تایلند قهرمان آسیا شدند .

  •  
تصاویر ماندگار لیگ قهرمانان آسیا ( بخش اول )

جئونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی نخستین تیم از شرق آسیا بود که قهرمان این مسابقات شد . این تیم در فینال سال 2006 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت ( 3 - 2 ) الکرامه سوریه را شکست داد و قهرمان آسیا شد .

 

afc-memorable-photos

لحظات بیم و امید در نبرد دو تیم کاوازاکی فرونتاله ژاپن و سپاهان ایران . دو مسابقه رفت و برگشت این تیم ها گلی در بر نداشت تا سپاهان با برتری ( 5 - 4 ) در ژاپن را در استادیوم تودوروکی حذف کند .

 

تصاویر ماندگار لیگ قهرمانان آسیا ( بخش اول )

سپاهان در سال 2007 نخستین تیم ایرانی بود که به فینال این مسابقات رسید . اما تساوی ( 1 - 1 ) در فولادشهر مقابل اوراواردز ژاپن کار سپاهان را برای بازی برگشت مشکل کرد .

 

afc-memorable-photos

پایان بازی برگشت اوراوا ردز ژاپن و سپاهان با برتری ( 2 - 0 ) نماینده ژاپن خاتمه یافت تا آنها پادشاهان جدید فوتبال آسیا در سال 2007 لقب گیرند . این نخستین قهرمانی تیم های ژاپنی در لیگ قهرمانان آسیا بود .

 

تصاویر ماندگار لیگ قهرمانان آسیا ( بخش اول )

سیدمهدی سید صالحی در راه صعود سپاهان به مسابقات 2007 پنج بار دروازه رقبا را باز کرد . او تنها بازیکن ایرانی بود که شانس آقای گلی این مسابقات را به دست آورد . اما در دو بازی پایانی گلی نزد تا عنوان آقای گلی آن سال به موتا بازیکن برزیلی سئونگنام کره جنوبی برسد .

 

afc-memorable-photos
afc-memorable-photos
  • آخرین یادگاری از اولین و آخرین حضور سپاهان در فینال لیگ قهرمانان آسیا . کسب عنوان نایب قهرمانی . این فینال سبب شد که سپاهان تنها تیم ایرانی باشد که شانس حضور در جام جهانی باشگاهها را به دست می آورد . اما در این مسابقات هم نماینده ایران پس از برد مقابل حریف نیوزیلندی ، یک بار دیگر اسیر اوراواردز شد و از مسابقات کنار رفت .
تصاویر ماندگار لیگ قهرمانان آسیا ( بخش اول )

دونگ- گوک لی بازیکن کره ای ایلهوآ چونما در طول ادوار مختلف حضور در لیگ قهرمانان موفق شده 27 گل به ثمر برساند. او بهترین گلزن تاریخ این رقابت ها محسوب می شود .

اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «تصاویر ماندگار لیگ قهرمانان آسیا (بخش اول)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تصاویر ماندگار لیگ قهرمانان آسیا (بخش اول) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.