زمان مطالعه: 5 دقیقه
در لیگ قهرمانان آسیا (2019) چه گذشت؟

در لیگ قهرمانان آسیا (2019) چه گذشت؟

در لیگ قهرمانان آسیا (2019) چه گذشت-afc champions league 2019سومین ستاره برای الهلالاختصاصی آسمونی / مهدی...

سومین ستاره برای الهلال

اختصاصی آسمونی / مهدی زارعی

رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019 در حالی به پایان رسید که سرانجام تیم فوتبال الهلال عربستان موفق شد در پانزدهمین حضور خود در این مسابقات، یک بار دیگر قهرمان این جام شود. الهلال که پیش از این دو بار در ورژن قدیم جام باشگاههای آسیا قهرمانی قاره کهن را جشن گرفته بود، دو فصل پیش با برتری(6-2) در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل پرسپولیس ایران به فینال مسابقات رسید اما مطابق عادت همیشگی خود در فینال رقابتها طعم شکست را چشید. اما شرایط امسال این تیم متفاوت از گذشته بود...

در لیگ قهرمانان آسیا (2019) چه گذشت؟
در لیگ قهرمانان آسیا (2019) چه گذشت؟

ماموریت غیر ممکن برای نمایندگان ایران رقابت های 2019 لیگ قهرمانان آسیا همچون همیشه پس از برگزاری مسابقات پلی آف با حضور 32 تیم برگزیده در 8 گروه آغاز شد. رقابت های پلی آف از 5 فوریه آغاز شد و پس از آن که این مرحله در روز 19 فوریه خاتمه یافت، یکی از نمایندگان کشورمان( سایپا) از رسیدن به دور گروهی بازماند تا کار باشگاه های ایران با سه تیم در این مسابقات آغاز شود. با توجه به نتایج تیمهای ایرانی در سال 2018 لیگ قهرمانان که به صعود پرسپولیس به فینال، رسیدن استقلال به یک چهارم نهایی و صعود ذوب آهن به دور دوم مسابقات منتهی شده بود، از ابتدا به نظر می رسید که کاری بسیار دشوار پیش روی نمایندگان ایران است تا نتایج فصل قبل خود را تکرار کنند.

afc-champions-league-2019
afc-champions-league-2019

ذوب آهن فراتر از حد انتظارات در گروه اول مسابقات ذوب آهن اصفهان برخلاف نتایج نابسامان خود در لیگ کشور، در لیگ قهرمانان بهتر از دو نماینده دیگر ایران عمل کرد. یک برد(3-2) در برابر النصر عربستان و تساوی(0-0) مقابل این تیم، دو تساوی(0-0) و (2-2) مقابل الزورا عراق با دو برد (2-0) و (3-1) در برابر الوصل امارات همراه شد و ذوب آهن با 3 برد و 3 تساوی صدرنشین گروه خود شد. النصر(10 امتیاز)، الزورا (8) و الوصل( 3 امتیاز) در رده های بعدی قرار گرفتند. صدرنشینی الهلال پیش روی استقلال با بردی که الریان قطر برابر سایپا کسب کرده بود، گروه چهارم بدون حضور نماینده ایران برگزار شد و در پایان الوحده امارات( 13 امتیاز)، الاتحاد عربستان(11 امتیاز)، لوکوموتیو تاشکند( 7) و الریان (3) اول تا چهارم شدند. در گروه سوم استقلال در برابر العین امارات صاحب یک برد(2-1) و یک تساوی(1-1) شد. این تیم در برابر الهلال عربستان هم یک برد(2-1) و یک باخت(1-0) کسب کرد اما رقابت این تیم برای دومی گروه با الدحیل قطر بود که هرگز نشانی که از تیم قدرتمند فصل قبل نداشت. اما تساوی(1-1) در استادیوم آزادی برابر الدحیل و باخت(3-0) مقابل نماینده قطر، کار استقلال 8 امتیازی را به پایان رساند. الدحیل 9 امتیازی شد و جواز صعود به دور دوم را کسب کرد و العین نیز تنها با 2 امتیاز به کار خود خاتمه داد. این در حالی بود که الهلال به جز بازی با استقلال، در برابر الدحیل یک برد(3-1) و یک تساوی(2-2) کسب کرد و العین را هم (2-0) و (1-0) شکست داد و صدرنشین شد.

در لیگ قهرمانان آسیا (2019) چه گذشت؟
در لیگ قهرمانان آسیا (2019) چه گذشت؟

سه شکست در انتظار پرسپولیس تیم پرسپولیس نایب قهرمان سال 2018 لیگ قهرمانان، این بار به هیچ تیمی در گروه خود نه نگفت و در خارج از خانه مقابل السد قطر(1-0)، الاهلی عربستان(2-1) و پاختاکور ازبکستان(1-0) شکست خورد تا دو برد (2-0) در برابر السد و الاهلی و تساوی(1-1) با پاختاکور این تیم را صاحب 7 امتیاز کرده و در قعر جدول جای دهد. در این گروه السد(10)، الاهلی(9) و پاختاکور(8) بالاتر از نماینده ایران قرار گرفتند.

afc-champions-league-2019
afc-champions-league-2019

باشگاههای چین و کره جنوبی در گروه پنجم شاندونگ چین( 11 امتیاز)، کاشیما انتلرز ژاپن(10)، گی یه اونگام کره جنوبی( 8) و جوهور دارول مالزی( 4) امتیاز اول تا چهارم شدند و نماینده مالزی با برد(1-0) مقابل قهرمان دوره قبل مسابقات، تنها سبب شد که این تیم پایین تر از نماینده چین، عنوان دوم گروه را از آن خود سازد. در گروه ششم هم صعودکنندگان نمایندگان ژاپن و چین بودند. در این گروه سانفرس هیروشیما( 15 امتیاز) و گوانگژو اورگرانده(10) امتیاز کسب کردند و بالاتر از دائه گو نماینده 9 امتیازی کره جنوبی و ملبورن ویکتوری استرالیا( یک امتیاز) قرار گرفتند. صدرنشین گروه هفتم اما جئونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی بود با 13 امتیاز. اوراوا ردز ژاپن(10)، بیجینگ چین( 7) و بوریرام یونایتد تایلند( 4) در رده های بعدی قرار گرفتند. دیگر نماینده کره جنوبی( اولسان هیوندای) هم با 11 امتیاز صدرنشین گروه هشتم شد و به دنبال این تیم شانگهای چین با 9 امتیاز راهی مرحله بعد شد و کاوازاکی فرونتاله ژاپن( 8) و سیدنی اف سی استرالیا ( 3 امتیاز) نیز از رسیدن به دور بعد بازماندند. در انحصار تیمهای سعودی با صعود هر چهار نماینده عربستان به دور دوم، کار برای ذوب آهن تنها نماینده ایران در دور حذفی مسابقات سخت تر از همیشه شد. ذوب آهن که در مرحله گروهی نیز طعم دو بازی خارج از خانه مقابل نماینده عربستان را چشیده بود این بار به مصاف الاتحاد عربستان رفت و در دو بازی (2-1) و (4-3) مغلوب شد. ذوبی ها اگر برنده هم می شدند باید دوباره دو بازی در خارج از خانه انجام می دادند. زیرا در سوی دیگر جدول الهلال با یک برد(4-2) مقابل الاهلی و یک شکست(1-0) برابر این تیم، به یک چهارم نهایی رسید. السد قطر هم با برد(3-1) و تساوی(1-1) در برابر الدحیل مقابل النصر عربستان ایستاد که مقابل الوحده امارات یک برد (3-2) و یک تساوی(1-1) به دست آورده بود. سایر نتایج این مرحله چنین بود: شانگهای چین(2-2) چئونبوک کره( در ضربات پنالتی 5 بر 3 به سود نماینده چین) اوراوا ردز(4-2) اولسای هیوندای گوانگژو(4-4) شاندونگ( گوانگژو در ضربات پنالتی 6 بر 5 پیروز شد) کاشیما(3-3) سانفرس ( کاشیما به دلیل گل زده در خانه حریف صعود کرد)

در لیگ قهرمانان آسیا (2019) چه گذشت؟
در لیگ قهرمانان آسیا (2019) چه گذشت؟

تکرار فینال دو سال قبل در یک چهارم نهایی الهلال با یک برد (3-1) و تساوی(0-0) در برابر الاتحاد حریف السد قطر شد. السد در مجموع(4-3) النصر را شکست داده بود. در سوی دیگر جدول اوراوا و شاندونگ(3-3) مساوی کردند و اوراوا به دلیل گل زده در خانه حریف، مقابل گوانگژویی ایستاد که با کاشیما (1-1) کرده بود اما تک گل خود را در خانه حریف به ثمر رسانده بود. در نیمه نهایی الهلال با برد(4-1) در خانه السد کار حریف را یکسره کرد تا برد(4-2) السد در بازی برگشت نیز سودی به حال این تیم نداشته باشد. در سوی دیگر اوراوا با دو برد(2-0) و (1-0) مقابل گوانگژو ثابت کرد که فابیو کاناوارو هرچند مدافعی درخشان بوده اما هرگز یک مربی بزرگ نیست. ستاره فرانسوی دیدار رفت فینال در استادیوم دانشگاه ملک سعود برگزار شد؛ ورزشگاهی که حالا میزبان بازیهای دوستانه آرژانتین و برزیل می شود. الهلال در حضور 22549 تماشاگر با یک گل مقابل اوراوا ردز به برتری دست یافت. دیدار برگشت در حضور 58109 نفر در استادیوم سایتاما 2002 برگزار شد و وقتی نماینده ژاپن در گلزنی ناکام ماند، نوبت به الدوساری رسید که با گل دقیقه 74 خود، کار حریف را یکسره سازد. آخرین گل جام در وقتهای تلف شده به ثمر رسید؛ توسط بفِتیمبی گومیس ستاره فرانسوی الهلال، بهترین بازیکن تورنمنت و آقای گل تورنمنت با 11 گل زده. حالا الهلال یک بار دیگر آقای فوتبال آسیا است.

نظر خود را درباره «در لیگ قهرمانان آسیا (2019) چه گذشت؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره در لیگ قهرمانان آسیا (2019) چه گذشت؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.