زمان مطالعه: 2 دقیقه
نصیحت های امه‌ژاکه برای قهرمانی در جام جهانی

نصیحت های امه‌ژاکه برای قهرمانی در جام جهانی

نصیحت های امه‌ژاكه برای قهرمانی در جام جهانی/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی   به...
نصیحت های امه‌ژاکه برای قهرمانی در جام جهانی
نصیحت های امه‌ژاکه برای قهرمانی در جام جهانی

نصیحت های امه‌ژاکه برای قهرمانی در جام جهانی/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

 

به گزارش ورزشی آسمونی  ، تیم ملی فرانسه یک بار در بیست سال قبل قهرمانی جام جهانی را از آن خود کرد؛ آن هم با مقتدرانه ترین نتیجه فینالهای تاریخ جام جهانی( به صورت مشترک با فینالهای 1958 و 1970). اما ببینیم سرمربی آبی‌ها در جام 1998 برای رسیدن به عنوان قهرمانی چه برنامه هایی داشت و چه نصیحت هایی به دیگران می کند. با هم صحبت های امه ژاکه را می خوانیم.

advice-by-aime-jacquet-for-the-world-cup
advice-by-aime-jacquet-for-the-world-cup

پلان B فراموش نشود

کلید پیروزی در جام‌جهانی، داشتن سیستمی است که در هر لحظه بتواند تغییر کند. زین‌الدین زیدان، لورن بلان و مارسل دزایی بازیکنانی بودند که در تمامی مسابقات این جام، امکان بازی را پیدا نکردند اما من این شرایط را قبلاً پیش‌بینی کرده بودم و ترکیب آبی‌ها را در غیاب این ستارگان نیز به بهترین شکل آماده کرده بودم. این شانس بزرگی برای من بود که تیمی یکدست داشتم. زیرا طی جام‌جهانی با بدشانسی‌های فراوانی روبه‌رو شدیم. هنگامی که فاتح جام‌جهانی 1998 شدیم، گروهی 22 نفره ـ و نه 11 نفره ـ داشتیم که همگی در روزهای اوج خود بودند.

 

با بازیکنان رابطه صمیمانه‌ای داشته باشید

به گزارش آسمونی ، مهمترین مسأله در روابط مربی و شاگرد، این نیست که بازیکنان مربی خود را دوست داشته باشند. بلکه مسأله مهم این است که مربی باید بازیکنان خود را دوست داشته و برای آنها ارزش قائل شود. رابطه او با بازیکنان باید کاملاً حرفه‌ای باشد و در عین حال رابطه‌ای کاملا انسانی با شاگردان خود برقرار کند به گونه‌ای که آنان سهم خود را در موفقیت‌ها و پیروزی‌ها با تمام وجود احساس کنند. نخستین ویژگی مهم یک مربی این است که بداند چگونه به صحبت‌ها و نظریات بازیکنان خود گوش فرا دهد. ضمن آن که باید بتواند دستورات و پیغام‌های خود را به صورت کاملاً مختصر به دیگران انتقال دهد. آن هم به صورتی که برای تمامی بازیکنان قابل فهم باشد. رابطه با تک‌تک بازیکنان بسیار مهم است اما مهمتر از آن، تثبیت و تعمیم این روابط در قالب یک تیم خواهد بود.

نصیحت های امه‌ژاکه برای قهرمانی در جام جهانی
نصیحت های امه‌ژاکه برای قهرمانی در جام جهانی


ژاکه خود به بهترین شکل ممکن، این نصایح را به کار بست. در روز فینال، مسابقه بدون گل پیش می رفت اما روی کرنر امانوئل پتی و ضربه سر زیدان فرانسه به گل رسید. کمی بعد با کرنر یوری ژورکائف و ضربه سر دیگری از زیدان فرانسه گلزنی کرد. در انتهای مسابقه هم پاس پاتریک وی یرا و ضربه تمام کننده امانوئل پتی نتیجه را (3-0) کرد.

در  این شرایط کسی به کریتسین کارمبئو توجهی نداشت. اما تنها کسی که در انتهای دیدار از او تشکر کرد، امه ژاکه بود. به گزارش آسمونی ، ژاکه تنها کسی بود که به خاطر داشت پرس شدید کارمبئو سبب اشتباه روبرتو کارلوس شد و این مدافع برزیلی یک کرنر به فرانسه هدیه داد. کرنری که اولین گل فرانسه از آن به دست آمد.


منبع: اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نصیحت های امه‌ژاکه برای قهرمانی در جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نصیحت های امه‌ژاکه برای قهرمانی در جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.