زمان مطالعه: 8 دقیقه
طراحی تیزر تبلیغاتی

طراحی تیزر تبلیغاتی

امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت ها شناخته می شوند.

امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت ها شناخته می شوند. تبلیغات مناسب و صحیح و بکارگیری رسانه مناسب جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان بازار هدف می تواند مرحله معرفی یا رشد از چرخه عمر محصول را با سرعت بالایی طی نماید. در میان انواع تبلیغات ( رسانه ای، محیطی، چاپی و … ) کماکان تیزرهای تلویزیونی که زیر مجموعه تبلیغات رسانه ای می باشند بیشترین و بهترین تاثیر گذاری را روی مخاطبین البته بسته به نوع محصول ( مصرفی و صنعتی) می گذارند.

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی

تیزر یک تکنیک برای ارائه آگهی اعم از تلویزیونی، رادیویی یا رسانه‌ محیطی‌ و چاپی می باشد یا اصطلاحا به رفتاری گفته می‌شود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی، در فرد مقابل ایجاد حس کنجکاوی می‌کند. به‌عنوان مثال، در تصویری که پخش می شود نمی‌دانید با چه برند یا چه شرکت یا چه چیزی روبه ‌رو هستید. پیامی در حال انتقال است اما نمی‌دانید هدف چیست. آیا قرار است محصولی فروخته شود؟ آیا قرار است فیلمی معرفی شود؟ تبلیغ‌کننده کیست؟ و سوال‌های دیگر؛ در این قسمت شما وارد مرحله‌ای به نام Teasing شده‌اید و حس کنجکاوی در شما شکل گرفته و پر از سوال هستید که این آگهی مربوط به چیست.

مراحل طراحی تیزر تبلیغاتی

طراحی تیزر تبلیغاتی
طراحی تیزر تبلیغاتی

از آنجایی که در تهیه و تولید تیزرهای تبلیغاتی سرمایه و وقت زیادی هزینه می شود ،لذا باید با بهره گیری از تکنیکها و روشهای مختلف تیزرهایی طراحی و تولید کرد که از بالاترین سطح اثربخشی برخوردار باشند. ساخت تیزر تبلیغاتی شامل سه مرحله اصلی پیش از تولید، تولید و پس از تولید است. تهیه سناریو یا فیلم نامه، انتخاب بازیگران، فیلمبرداری، صداگذاری، تدوین و … از جمله اقداماتی است که در تولید یک تیزر انجام می شوند.استراتژی، نوآوری و اجرا سه فاکتور اساسی در موفقیت یک تیزر به شمار می آیند. تیزرهای موفق از نظر اتخاذ استراتژی بی نقص‌اند. دارای مفهومی خلاق هستند و از اجرای مناسبی نیز برخوردارند.

انتخاب قالب آگهی همچون انتخاب لحن و سبک آگهی، بخشی از استراتژی خلاق است. قالب های مختلفی وجود دارند که در تیزرها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از تیزرها یک قالب مشخص و برخی نیز چند قالب را مورد استفاده قرار می دهند. آنچه مهم است باید قالبی را انتخاب کرد که بتواند به درستی پیام آگهی را انتقال داده و با بیننده ارتباطی نزدیک برقرار کند. انتخاب یک قالب به این موضوع بستگی دارد که چگونه و با چه هدفی می خواهیم از آن استفاده ‌کنیم. قالبهای تبلیغاتی زیادی وجود دارند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از قالب داستانی، نمایشی، تائیدی، طنز و فکاهی و …

آنچه مهم است انتخاب قالب درست برای آگهی تبلیغاتی و نمایش خلاقانه پیام است. یک تبلیغ دهنده موفق، هدف و مخاطبان خود را به دقت انتخاب کرده، پیام مناسب را در قالب مناسب تزئین کرده و با استفاده از تکنولوژی های مناسب نسبت به تهیه تیزر اقدام می کند. پس از آنکه تیزر تبلیغاتی تولید شد مورد آزمایش و تست قرار می گیرد. در این مرحله میزان اثربخشی تیزر تولید شده بر نمونه‌ای کوچک از مخاطبان مورد ارزیابی قرار می گیرد. بعد از رفع نواقص و تائید نهایی تیزر می بایست نسبت به انتخاب شبکه تلویزیونی و زمان پخش مناسب اقدام نمود. نهایتاً پس از خرید فضای نمایشی در شبکه تلویزیونی تیزر تولید شده به نمایش درخواهد آمد.

ترفند حرفه ای برای طراحی تیزر تبلیغاتی

طراحی تیزر تبلیغاتی
طراحی تیزر تبلیغاتی

تصمیم گیری در رابطه با فیلم برداری

نسبت به نحوه فیلم برداری کلیپ تصمیم گیری نمایید، حتی می توان این کلیپ ها را در گوشی تلفن همراه تهیه نموده یا از مونوپاد ارزان قیمتی استفاده نموده تا گوشی را در فاصله ای از بدن خود تنظیم نمایید، یکی از امکانات این مونوپادها افزودن دکمه شروع-توقف بوده که تهیه ویدئو را آسان تر می نماید، یکی از مشتریان صرفا با گوشی تلفن همراه خود به تهیه چندین کلیپ طی هفته پرداخته و تصاویر سلفی خود را به آن ها ضمیمه نموده، در صورتی که قادر به تهیه فیلم با دوربین تلفن همراه خود باشید از شر چندین مرحله دیگر خلاص می شوید.

تجهیزات (دوربین، نورپردازی)

در صورتی که در پی تولید تعداد زیادی از ویدئوها بوده و کیفیت برایتان حائز اهمیت می باشد، یک دوربین فیلم برداری مناسب تهیه نمایید، در کنار آن یک میکروفون یقه ای نیز تهیه نموده که از سیم 25 فوتی و سه پایه برخوردار باشد. همچنین تهیه فریم نورپردازی سه گانه نیز ضروری بوده، این سیستم ها که در قیمت های مختلفی در دسترس بوده تحت عنوان جعبه نرم نام گذاری شده و با پوششی همراه بوده که سرپوشی برای پروژکتور ها به شمار رفته، این امر منجر به بهبود میدان دید گردیده و تنظیم شدت درخشش مورد نیاز از سیستم نورپردازی را تسهیل می نماید.

آموزش های آنلاین مناسبی نسبت به نحوه تنظیم نور و پس زمینه وجود داشته، برخی از شناخته شده ترین ویدئوها در یوتیوب را مرور نموده و با روش های مختلف نورپردازی و نحوه تنظیم لنز دوربین آشنا شوید (نحوه حرکت دوربین، در بیشتر حالت ها ثابت باقی مانده)، پس از تعیین مکان بهینه تجهیزات نورپردازی ، نتیجه گیری خود را روی کاغذ مکتوب نموده تا در مراحل بعدی از حجم تکرارها کاسته شود. در صورتی که از کیت نورپردازی استفاده نمی نمایید، تصویربرداری را در روز و نزدیک یک پنجره انجام دهید.

محل فیلمبرداری

راجع به محل فیلم برداری تصمیم گیری نمایید، داخل، خارج ، در استودیوی رسمی یا اجاره ای؟ در کنار محل های نمادین؟ پس زمینه قابل مشاهده توسط مخاطبان را مورد توجه قرار دهید؟ آیا این تصاویر از جذابیت و عدم اختلال کافی برخوردار بوده؟ بهتر است مستقیما به دیوار تکیه نداده یا اشیای انعکاس دهنده نور را کنار خود قرار ندهید (برای مثال آثار هنری)، هرچند این درخشندگی توسط شما قابل دریافت نبوده اما بی شک در دوربین ثبت گردیده خصوصا در حالت استفاده از نورپردازی مصنوعی، تصویر برداری در خارج از ساختمان با زوزه های سگ، صدای هواپیماها، خودروها، آژیرها ، کودکان و مکالمات پس زمینه ای افراد دشوار بوده چرا که منجر به حواس پرتی شده ، مگر در حالتی که اشاره به محیط خارج یکی از ویژگی های برندتان باشد ، فیلم برداری در داخل ساختمان با کنترل کافی بر عوامل محیطی قابل ترجیح می باشد.

چه بپوشیم ؟

راجع به تاثیرگذاری مد نظر گمانه زنی نمایید، قانون کلی این است که هرگز لباس های راه راه یا چهارخانه ریز نپوشید چرا که آن ها به شکل مبهم تصویر برداری شده ، همچنین از لباس های قرمز یا نارنجی (چرا که با افزودن افکت ها بیش از حد جلوه گر شده) یا نور بیش از حد در چشم یا روی لب ها اجتناب ورزید.لباس انتخابی پیام فوری را انتقال داده، افراد با رنگ پوست روشن می بایست لباس های تیره بر تن نموده ، خصوصا در نواحی پیرامون صورت و در هنگام تصویر برداری در پس زمینه ای روشن، آبی همواره رنگی مناسب تلقی گردیده، افزودن رنگ های روشن مناسب بوده  ، همچون یک سیاست مدار با کراوات قرمز، افراد با پوست تیره تر باید از گریم برای برجسته سازی و جذب توجه استفاده نمایند، رنگ ها در سیستم های رایانه ای ، لپ تاب ها، گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها به حالت های مختلفی نمایش داده می شوند.

نحوه تولید محتوا

آیا شما یک سخنران بالقوه بوده که پس از مشاهده نکات یا رئوس مطالب بی اختیار به ارائه مطالب می پردازید؟ یا نیازمند پیش نویس و سیستم پشتیبان می باشید؟ مولف در گروه نخست قرار گرفته ، لذا رئوس مهم ترین مطالب را روی وایت برد بزرگی نوشته و کمی بالاتر از سه پایه دوربین قرار داده، تصویر بردار نیز خواهان قرار گیری چشم شما روی این نقطه بوده، همچنین می توان از نمودارها با پس زمینه های ثابت و افزودن نکات سخنرانی به دیوار پشت دوربین استفاده نمود. می توانید یک سیستم پشتیبان را اجاره نموده (هزینه بالا) یا لپ تاب یا آی پد خود را بدین منظور مورد استفاده قرار دهید، برنامه ها و نرم افزارهای زیادی برای تحقق این ویژگی وجود داشته، فارغ از اهمیت جزئیات بکار رفته در این نکات، صفحات فلیپ چارتی ، وایت برد، در هنگام خواندن متون چشم خود را چندان حرکت ندهید.

شمارش معکوس برای فیلم برداری

قبل از شروع فیلم برداری داخل آینه نگاه نموده، فرض کنید در پی شرکت در مهم ترین ملاقات کاری طول عمر خود می باشید، آیا از وضعیت خود بدون تعارف راضی هستید؟ اندکی گریم مشکلات ظاهری ، سستی شما را بر طرف نموده، آیا چشمان شما سرحال به نظر رسیده؟ نفسی عمیق کشیده و خنده بی حد و حصر را تمرین نمایید.

تنظیمات دوربین

میکروفون را وصل نموده، روی دگمه ثبت کلیک نمایید، در محل تصویر برداری قرار گرفته، محل قرارگیری روی زمین علامت گذاری شده ، چند لحظه را فیلم برداری کرده سپس آن را بازپخش نموده و از تنظیمات بهینه پس زمینه و نحوه بیان مطلب اطمینان حاصل نمایید، ویدئوی آزمایشی ذخیره شده را حذف نموده تا فضای حافظه را آزاد نمایید.

آماده شدن برای ثبت فیلم

مجددا میکروفون را روشن کرده و در مکان مناسب قرار گرفته، حداقل یک نفس عمیق کشیده، لبخندی زده و به آرامی تا 5 شمارش نموده ، دقیقا به دوربین یا اندکی بالای آن نگاه کرده، شروع به صحبت نموده، در صورتی که فراموش نموده اید ، مجددا به آن نقطه برگشته و مکالمه را تکرار نمایید، به یاد داشته باشید که قبل از تکرار شمارش معکوس داشته و لبخند بزنید، در این حالت ادیت کردن ویدئو بسیار آسان تر خواهد بود.

اشاره به امکانات – ویژگی ها

به یاد داشته باشید که در پایان ویدئو به برخی ویژگی های خدمات- محصولات خود اشاره نمایید، ممکن است جمله “به وبسایت ما بروید تا نکات بیشتری را مشاهده نمایید یا نسخه رایگان کتاب را با کلیک در این قسمت دریافت نمایید یا اطلاعات بیشتر از طریق تماس با شماره زیر” مورد استفاده قرار گیرد.

بهینه سازی شرایط و بهره برداری از ویدئو

حال می توانید ویدئو را به رایانه یا دیسک سخت منتقل نمایید، پس از این مرحله می توانید ویدئو را در نرم افزارهای مختلف ادیت نمایید، برنامه بکار رفته در این مقاله ، برنامه ساده ای بنام WONDERSHARE بوده ، فراگیری و استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده، در صورتی که نگران بوده و از تجربه کافی برای ویراستاری برخوردار نمی باشید ، به سایت هایی همچون FIVERR ، UPWORK یا CRAIGLIST رجوع نمایید. نمونه کارها را چک کرده، پس از انتخاب طرف معامله فایل را به وی ارسال نموده و نسخه ادیت شده را بدون نیاز به هرگونه اقدام اضافی تحویل بگیرید. همواره فایل اصلی را نزد خود نگه دارید.

حال فایل را روی یک سرور عمومی آپلود کرده تا افراد به آن دسترسی داشته باشند، VIMEO سرور آپلود ویدئو بوده ، همچنین می توان لینک داخلی را در یوتیوب آپلود نمود. ابزارهای مد نظر شامل یک وب سایت وردپرسی یا صفحات پیش رو ثبت وبسایت بوده که خود به نحوه دسترسی مشتریان به محتوی بستگی خواهد داشت. بدین ترتیب می توان براحتی به تولید محتوی ویدئویی پرداخت، حال می توان ویدئوهای تولیدی را با هدف مد نظر هماهنگ نمود.

نظر خود را درباره «طراحی تیزر تبلیغاتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طراحی تیزر تبلیغاتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.