زمان مطالعه: 2 دقیقه
رشته مدیریت تبلیغات

رشته مدیریت تبلیغات

یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات می‌باشد. موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمانها و...
 مدیریت تبلیغات
مدیریت تبلیغات


یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات می‌باشد. موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمانها و شرکتها در گرو فعالیتهای تبلیغاتی آنهاست. لذا بدلیل اهمیت و نقش مهم این امر، هرساله شاهد بالا رفتن بودجه تبلیغاتی در سازمانها و شرکتها می‌باشیم. این موضوع نیاز به آگاهی از اصول تبلیغات و مدیریت تبلیغات دارد. آسمونی در این بخش در مورد مدیریت تبلیغات بیشتر صحبت می کند.

رشته مدیریت تبلیغات

تعاریف بسیار زیادی از مدیریت ارایه شده است، یکی از جامع ترین این تعاریف در ذیل آمده است. مدیریت عبارت است از علم و هنر برنامه ریزی (پیش بینی)، سازماندهی (تقسیم کار و تفکیک وظایف)، هدایت و رهبری (راهنمایی کردن زیردستان و توانایی نفوذ کردن در دل ایشان)، نظارت و کنترل (ناظر بودن بر اعمال ایشان و اصلاح اشتباهاتشان) و نهایتا ایجاد هماهنگی (برقراری نگرش سیستمی بین کارکنان) برای رسیدن به هدف یا اهداف از پیش تعیین شده است. البته تمام مباحث فوق روی منابع سازمانی صورت می گیرد که مهم ترین و ارزنده ترین دارایی هر سازمان منابع انسانی (کارکنان) هستند و سپس منابع دیگر نظیر دارایی های فیزیکی، مادی و حتی اطلاعات قرار می گیرند.

 مدیریت تبلیغات
مدیریت تبلیغات


تمام مطالب فوق صحیح است اما اگر بخواهیم خیلی ساده مدیریت را تعریف کنیم باید بگوییم «مدیریت یعنی تصمیم گیری«

وظایف نیروها عبارت است از تصمیم سازی (با ارایهء پیشنهادات) و اجرای تصمیم پس از اتخاذ از سوی مدیریت، وظایف مدیران عبارت است از تصمیم گیری و نظارت بر اجرای تصمیمات.

سرجیوزیمن معاون سابق بازاریابی کوکاکولا و نویسندهء کتاب ارزشمند پایان عصر بازاریابی سنتی پنج سطح برای تصمیم گیری قایل است.

سطوح تصمیم گیری در رشته مدیریت تبلیغات

سطح یک در رشته مدیریت تبلیغات: تصمیم من (مدیر ارشد) بدون کمک شما (منظور کارکنان است)

این سطح مربوط به امور سیاستگذاری است.

سطح دو در رشته مدیریت تبلیغات: تصمیم من با کمک شما.

مسوولیت تصمیم گیری با مدیر است اما از نظرات و پیشنهادات کارکنان مطلع می شود.

سطح سه در رشته مدیریت تبلیغات: تصمیم ما.

سرجیو زیمن می گوید من از این سطح متنفرم. چون مسوول تصمیم گیری مشخص نیست. حتی در قوی ترین مردم سالاری ها یک نفر باید رهبری را بر عهده بگیرد.

سطح چهار در رشته مدیریت تبلیغات: تصمیم شما با کمک من.

از سخت ترین تصمیم های مدیران است. چون باید قدرت خود را فراموش کنند و اجازه دهند فرد دیگری تصمیم بگیرد.

رشته مدیریت تبلیغات
رشته مدیریت تبلیغات


سطح پنج در رشته مدیریت تبلیغات: تصمیم شما بدون کمک من.

یعنی اعتماد مدیر به توانایی ها. دانش و بصیرت نیرو به حدی می رسد که مسوولیت را به صورت کامل تفویض می کند.

سرجیوزیمن می گوید: اساسا سطح پنج به مخاطب می گوید: «گوش کن، دلیل این که شما این جا هستید، دلیل این که من شما را استخدام کرده ام، دلیل این که به شما اجازه داده ایم که تحت لوای علایم تجاری این شرکت کار کنید، این است که شما را باور داریم. بروید و کارتان را انجام دهید.»

ایشان می گوید در تمام موارد فوق تصمیم گیرنده باید مشخص باشد تا در مقابل تصمیم خویش مسوولیت داشته باشد. مدیران ما هم باید بدانند که یکی از نقش های ارزندهء ایشان اتخاذ تصمیمات صحیح و به موقع و بر مبنای اخذ اطلاعات از زیر دستان است و همچنین تفویض اختیار برای تصمیم گیری کارکنان در جای خود شایسته و لازم است.

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «رشته مدیریت تبلیغات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره رشته مدیریت تبلیغات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.