زمان مطالعه: 2 دقیقه
مزایا و معایب موتور شویی خودرو

مزایا و معایب موتور شویی خودرو

موتورشویی خودرو برای عملکرد بهینه آن، لازم و حیاتی هست. یک موتور خودرو تمیز باعث می شود که یک خودروی کارکرده نوتر و زیباتر بنظر برسد.

موتور شویی ماشین

موتورشویی خودرو برای عملکرد بهینه آن، لازم و حیاتی هست. یک موتور خودرو تمیز باعث می شود که یک خودروی کارکرده نوتر و زیباتر بنظر برسد. بعضی مراکز سرویس خودرو یا کارواش ها که خدمات موتورشویی نیز ارائه می دهند ادعا می کنند که تمیز کردن موتور خودرو حتی باعث عملکرد بهتر آن خواهد شد و باعث می شود موتور خنک تر کار کند. زیرا حذف و از بین بردن جرم ناشی از خاک، روغن و گریس باعث اجازه دادن به جریان هوای بهتر و خنک تر کار کردن خودور خواهد شد.

مزایای موتورشویی خودرو

1- هرچند زمانی که جرم و چربی بر روی موتور جمع می شود می تواند باعث شود که گرما در اطراف خودرو به آسانی حرکت نداشته باشد و همین امر می‌تواند به موتور صدمه وارد نموده و باعث داغ‌تر شدن آن شود. پس از نظر مکانیکی تنها دلیلی که میتوان گفت موتور تمیز بهتر از موتور جرمی و کثیف کار می کند همین موضوع است. اما غیر از کارکرد بهتر موتورشویی خودرو برخی مزایای دیگر دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.
2- طول عمر بیشتر موتور خودرو اگر موتور خودرو بخوبی نگه‌داری و تمیز شود در برابر زنگ زدگی و مسدودشدن مقومت بیشتری خواهد داشت. این موضوع می تواند بر سلامت و طول عمر بیشتر موتور تاثیر مثبت داشته باشد.
3- کشف نشتی‌های احتمالی همانطور که بیان شد تمیز کردن موتور خودرو مزایای خاصی را ارائه می دهد. اولین مزیت این است که اینکار به تشخیص نشتی های موجود کمک می کند یعنی بعد از اینکه بدنه موتور خودرو و اتصالات آن تمیز شد در صورتی که از جایی نشتی کم وجود داشته باشد بخوبی مشخص خواهد شد و میتوان قبل از اینکه این نشتی جزئی بزرگ و مشکل ساز شود و علاوه بر خطرات ایمنی هزینه تعمیر آن بالاتر و بیشتر شود جلوی آن را گرفت.
4- انجام تمیزتر کارهای فنی جزئی مورد دوم برای افرادی هستید که علاقه دارند تعمیرات و مراقبت های جزئی خودرو مثل چک کردن سطح روغن یا تسمه‌ها را خودشان شخصا انجام دهند . این افراد معمولا از کثیف شدن دست و لباس خود در زمان معاینات فنی ناراحت هستند . اما با شستشوی موتور خودرو و تمیز بودن آن این مشکل بسیار کمتر خواهد بود.
5- فروش بهتر خودروی کارکرده اما شاید مهمترین دلیل شستشوی موتور خودرو بخاطر زیباتر نشان دادن آن است . اغلب خودروهای کارکرده قبل از فروش توسط صاحب آن بطور کامل تمیز و نظافت می شود. بطوری که اغلب خریداران در هنگام بازدید یک ماشین برای خرید تمایل دارند یک موتور مرتب و تمیز را مشاهده نمایند. مشاهده یک موتور خودروی کثیف میتواند نظر خریدار را در مورد آن تغییر دهد.

معایب موتورشویی خودرو

1- در کنار مزایای بیان شده موتورشویی خودرو گاهی ممکن است مشکلاتی نیز بوجود آورد . اجزاء الکتریکی موتور همگی حساس به آب و رطوبت هستند و در صورتی که بعد از شستشو بخوبی تمیز نشوند ممکن است آسیب ببیند.
2- کویل های احتراق، کابل ها و شاخه های جرقه زنی نیز حساس به رطوبت هستند در صورت آسیب دیدن این اجزاء طول عمر موتور کاهش پیدا کرده و ممکن است آسیب های جدی ببیند.
3- به دلایل ذکر شده لازم است شستشوی موتور با دقت و وسواس زیادی انجام شود و ملاحظات ایمنی در نظر گرفته شود.

توصیه هایی برای موتورشویی خودرو

برای شستشوی جزییات موتور خودرو معمولا از دستگاه های پاک کننده که مجهز به ابزاری مانند شلنگ تزریق باد یا هوای فشرده به همراه برس های کوچک برای رسیدن به نقاطی که دسترسی مشکلی دارند هستند.
برای شستشوی موتور باید دقت کافی وجود داشته باشد. زیرا آب و رطوبت می توانند به اتصالات برق و برخی قطعات آسیب برسانند. همچنین فشار و دمای بالای آب ممکن است قطعات ریز پلاستیکی را با مشکل مواجه نماید.

نظر خود را درباره «مزایا و معایب موتور شویی خودرو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مزایا و معایب موتور شویی خودرو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.