زمان مطالعه: 2 دقیقه
اینترنت ADSL چیست؟

اینترنت ADSL چیست؟

ADSL مخفف عبارت خط اشتراک دیجیتال نامتقارن است که بنا به تعریف، فن آوری ارتباطی پیشرفته ای با پهنای باند وسیع...

اینترنت ADSLچیست؟

ADSL مخفف عبارت خط اشتراک دیجیتال نامتقارن است که بنا به تعریف، فن آوری ارتباطی پیشرفته ای با پهنای باند وسیع می باشد که برای استفاده در تلفنهای معمولی ساخته شده است. این فناوری قادر است اطلاعات را در طول خطوط معمولی تلفن، با سرعتی معادل 140 برابر سریعترین مودم آنالوگ موجود در بازار انتقال دهد. برای آشنایی بیشتر با اینترنت ADSL این بخش آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید.

تفاوت مودم adsl با آنالوگ

اینترنت ADSL چیست؟
اینترنت ADSL چیست؟

در کنار سرعت بسیار بالای آن، مودمهای ADSL مزیتهای بسیاری نسبت به مودمهای آنالوگ دارند. برخلاف مودمهای آنالوگ که نیازمند شماره گیری (اتصالات dial-up) می باشند؛ ارتباطات ADSL همیشه برقرار است. این بدین معناست که دیگر نه به شماره گیری و قطع و وصل شدن نیازی هست؛ و نه به انتظار کشیدن برای اتصال به اینترنت؛ در واقع، ارتباط شما دائمی است. مزیت دیگر آن قابلیت استفاده از تلفن، حتی در لحظه کار با اینترنت می باشد. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست که شما از بین این دو، یکی را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از سرویس ADSL

1- دسترسی به اینترنت پرسرعت تا 40 برابر خطوط معمولی
2- اتصال دائم به اینترنت
3- امکان استفاده همزمان از اینترنت و تلفن و یا فاکس
4- عدم اشغالی تلفن در زمان اتصال به اینترنت
5- عدم پرداخت هزینه قبض تلفن
6- حق اشتراک ثابت ماهیانه
7- نصب سریع و آسان

معایب خطوط ADSL

1- عدم امکان استفاده مشترک یک اشتراک در مکان‌های مختلف
2- عدم امکان تغییر خط تلفن مورد استفاده به دلیل نصب تجیهزات در مخابرات.
3- گرانی تجهیزات اولیه به نسبت خطوط عادی
4- سرعت متغیر با افت و خیز با توجه به تعداد کاربران شبکه
5- وجود حفره‌های امنیتی
6- سرعت معمولی در ارسال فایل‌ها

1- سرعت آن چقدر است؟
سرعت اینگونه ارتباط بستگی به سطح خدماتی دارد که ISP شما فراهم می آورد. یک مودم ADSL می تواند اطلاعات را با سرعتی بین 256 کیلوبیت در ثانیه تا 8 مگابیت در ثانیه پایین گذاری کند. نمونه استانداردی از این مودم بنام G.lite با سرعت پایین گذاری 1.5Mbps بزودی وارد بازار خواهد شد. این سرعت بیش از 25 برابر سرعت یک مودم 56.6Kbps می باشد.

2- چگونه با وجود استفاده همزمان تلفن و اینترنت از خط تلفن، سرعت آن بالاتر است؟
مودمهای آنالوگ علائم خود را از طریق شبکه تلفن عمومی ارسال می کنند، درست همانگونه که تلفنهای معمولی علائم خود را می فرستند. اما مودمهای ADSL علائم خود را همچون یک کوله پشتی بر دوش علائم صوتی قرار می دهند. در هنگام ورود به مرکز مخابرات، این خط تلفن به دو قسمت تقسیم می شود. تماسهای صوتی به شبکه تلفن عمومی و علائم اطلاعاتی به سوی اینترنت فرستاده می شوند.

3- آیا واقعا سرعت آن 56K است یا مانند مودمهای معمولی ظاهرا 56K می باشد؟
هنگام کار کردن با ADSL، محدودیتهای سرعت بیشتر بعلت عملکرد خادم اینترنتی که شما می خواهید با آن ارتباط برقرار سازید و میزان عبور و مرور بر روی این شاهراه بوجود می آید. اینترنت شبکه ای متشکل از مجموعه ای از رایانه ها می باشد که هریک اطلاعات خود را با روشی متفاوت و از طریق رایانه هایی با سرعتهای متفاوت رد و بدل می کنند. بنابراین، سرعتی که شما بوسیله یک مودم ADSL اطلاعات را دریافت می کنید؛ تحت این عوامل تغییر می کند.

 

نظر خود را درباره «اینترنت ADSL چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اینترنت ADSL چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.