زمان مطالعه: 1 دقیقه
زغال سیاه ، طرز تهیه و خواص  زغال سیاه ، ماده ای شگفت انگیز!

زغال سیاه ، طرز تهیه و خواص زغال سیاه ، ماده ای شگفت انگیز!

حتما در دستور تهیه ماسک های خانگی یا روی بسته خمیردندان های زغالی عبارت "زغال فعال" به چشمتان خورده است. اما زغال فعال چیست؟ با زغال عادی تفاوتی هم دارد

نمیدانید غیر از عطاری از کجا باید زغال فعال تهیه کنید؟ اصلا شاید نمیدانید حتی زغال فعال چیست!

در این مطلب در آسمونی پاسخ شما را میدهیم.

زغال عادی از سوختن و پختن چوب و پوست نارگیل و زغال‌سنگ و یا چیزهای دیگر ساخته میشود. ولی زغال فعال از  زغال عادی ساخته میشود. به این معنا که زغال عادی را چندوقت پس از درست شدن دوباره میسوزانیم و زغال میکنیم. این امر باعث بروز تغییرات شیمیایی ای میشود که منجر به به وجود آمدن سوراخ ها و روزنه هایی در ساختار زغال شده و در نتیجه جذب این ماده را بالا میبرد و به این ماده که حالا تبدیل به زغال فعال شده قدرت مکیدن هرنوع ماده شیمیایی دیگر را خواهد داد. (انگار که یک سیاهچاله شیمیایی کوچک درست کرده باشید!)

سیاهچاله
سیاهچاله

حالا میتوانید حدس بزنید چرا در مایع ظرفشویی، خمیردندان، شامپو و یا ماسک صورت زغال فعال استفاده میشود؟

خمیردندان زغالی
خمیردندان زغالی
ماسک سیاه
ماسک سیاه
ماسک زغال
ماسک زغال

یا اصلا متوجه شدید که بستنی زغالی هم مقادیری زغال فعال دارد؟

بستنی زغالی
بستنی زغالی

میدانید که زغال عادی قابل خوردن نیست! اما شما زغال فعال را میتوانید حتی بخورید - صد در صد هم به خاطر خواص زیادی که این ماده دارد. (البته به مقادیر کم و به منظور درمان)

رفع نفخ و باد شکم، کاهش کلسترول بالا، رفع هنگ‌اور، بهبود عملکرد کلیه و دستگاه گوارش و وضعیت مزاجی، و کاهش باد بدن در دوران بارداری (البته با مشورت پزشک) و ... از خواص متنوع زغال فعال است.

زغال فعال
زغال فعال

زغال فعال و روغن اسطخدوس ترکیبی جادویی برای درمان زخم و خراشیدگی های سطح پوست است و همچنین از عفونت زخم ها نیز جلوگیری میکند، چرا؟ چون زغال فعال نوعی جذب کننده ترکیبات شیمیایی و روغن اسطخدوس نوعی ضدعفونی کننده است. (در نتیجه با ترکیب زغال فعال، روغن اسطخدوس و در صورت تمایل چند قطره لیمو نیز میتوانید ماسک صورت درست کنید!)

در طب سنتی نیز معتقد هستند مصرف خوراکی زغال فعال در صورت مسمومیت غذایی تا 2 ساعت پس از مسمومیت ممکن است موثر باشد. اما مصرف بیش از حد این ماده ممکن است باعث خشک شدن بافت های بدن، عفونت روده و یا اذیت شدن دستگاه تنفسی شود.

 

نظر خود را درباره «زغال سیاه ، طرز تهیه و خواص زغال سیاه ، ماده ای شگفت انگیز!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زغال سیاه ، طرز تهیه و خواص زغال سیاه ، ماده ای شگفت انگیز! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.