مهدی زارعی- تنها یک تساوی مقابل ساسولو در هفته پایانی لیگ فوتبال ایتالیا کفایت می کند تا میلان برای اولین بار پس از سال 2011 قهرمان لیگ فوتبال ایتالیا شود.

آخرین بار که میلان قهرمان ایتالیا شد، زمانی بود که یوونتوس به تازگی از دسته دوم به سری آ بازگشته بود و هنوز در جمع قدرتهای فوتبال ایتالیا جایی نداشت و به عنوانی بهتر از هفتمی دست نیافت. اما میلان با 82 امتیاز بالاتر از اینتر 76 امتیازی قهرمانی لیگ را از آن خود کرد تا ماسیمیلیانو آلگری آخرین مربی میلان باشد که قهرمانی را برای این تیم به ارمغان می آورد.

بیشتر از یک دهه از آن روزها گذشته و حالا استفانو پیولی مربی میلان است؛ مردی که از سال 2019 مربی روسونری شده است. پائولو اسکارونی هم که از سال 2018 رئیس باشگاه شده، سرانجام در 75 سالگی می تواند قهرمانی ایتالیا را تجربه کند.

اما میلانی ها در طول تاریخ خود، فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده اند. آنها اولین بار در سال 1901 قهرمان ایتالیا شدند. زمانی که با برتری مقابل تیمهای مِدیولانوم(2-0)، یوونتوس(3-2) و جنوآ( 3-0 در وقت های اضافی) نخستین قهرمانی در ایتالیا را جشن گرفتند. با این حال وقتی این تیم در سال 1907 برای سومین بار قهرمان ایتالیا شد، برای کسب چهارمین عنوان خود تا سال 1951 انتظار کشید! در آن سال هم میلان 60 امتیازی با یک امتیاز برتری نسبت به اینتر، قهرمان سری آ شد.

کسب تنها سه قهرمانی از 1968 تا 1988 هم از دیگر دوران نزول میلان بود. اما سرانجام دوران درخشش این تیم در ایتالیا و اروپا در دهه 90 فرا رسید تا اکنون میلان صاحب 18 قهرمانی شده باشد و تنها یک قدم با نوزدهمین قهرمانی فاصله داشته باشد. 5 قهرمانی در کوپا ایتالیا و 7 فتح لیگ قهرمانان اروپا از دیگر عناوین درخشان تاریخ این باشگاه به شمار می آیند.

 

راه راه مشکی و قرمز و صلیب سنت جورج: برای این که یک لوگو تبدیل به علامتی شناخته شده در سطح جهان شود ، لازم نیست که دارای پیچیدگی زیادی باشد . اگر آن علامت مدت زیادی روی لباس یک تیم باقی بماند ، به مرور تبدیل به یک برند می شود. علامتی که روی پیراهن تیم میلان ایتالیا دیده می شود، چنین شرایطی دارد . باشگاه میلان در سال 1899 تأسیس شد و از همان ابتدا با پیراهن راه راه در مسابقات شرکت کرد . طرح راه راه پیراهن میلان، گرفته شده از طرح لباس های انگلیسی بود . در قرن نوزدهم ، بیشتر تیمهای فوتبال انگلیسی لباس های راه راه داشتند و خیلی از انگلیسی هایی که در کشورهای دیگر ، تیمهای فوتبال تأسیس کردند، از پیراهن هایی شبیه باشگاه های کشور خود استفاده کردند .

ac-milan-logo-during-time
ac-milan-logo-during-time

تیم میلان ایتالیا هم از پیراهن راه راه قرمز و مشکی استفاده کرد و حتی یک دهه بعد که باشگاه اینترناسیوناله از این تیم منشعب شد ، تیم جدید هم از پیراهن راه راه استفاده کرد و تنها به جای رنگ قرمز ، رنگ آبی را جایگزین کرد . روی پیراهن اولین نسل باشگاه میلان می توان پرچمی سفید با صلیب قرمز را مشاهده کرد . نمادی که حتی امروز روی لوگوی باشگاه بارسلونای اسپانیا هم دیده می شود و دقیقا مثل پرچم انگلستان است . آسمونی ، این شباهت اتفاقی نیست ، بلکه میلانی ها هم پیراهن خود را با صلیب سنت جورج مزین کردند ، دقیقاً مشابه انگلیسی ها و تیم بارسلونا .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ میلان ، مشکی و قرمز و صلیب سنت جورج
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ میلان ، مشکی و قرمز و صلیب سنت جورج

بعدها و با گذشت زمان ، تغییراتی در لوگوی میلان ایجاد شد . راه راه سیاه و قرمز ، به لوگوی تیم اضافه شد و در کنار صلیب سنت جورج قرار گرفت . بخش های بعدی نماد ، اسم تیم بود و سال تأسیس تیم که 1899 بود . آسمونی ، این علامتها برای مدتها بدون تغییر روی پیراهن تیم باقی ماند و تنها تغییر مهم ، اضافه شدن یک ستاره بالای نماد بود . ستاره ای که نشانه 10 قهرمانی میلان در سری آ بود . این علامت تا سال 2013 بدون تغییرات اساسی روی پیراهن میلان پابرجا ماند . در آن سال میلانی بدون لوگو در مسابقات خود ، شرکت کردند و این امر به دستور اسپانسر تیم بود .

ac-milan-logo-during-time
ac-milan-logo-during-time

با این حال صلیب سنت جورج همچون گذشته روی پیراهن تیم باقی ماند تا نماد باشگاه ، به یک قرن پیش بازگردد . یک فصل بعد ، لوگوی باشگاه به حالت قبل بازگشت و نماد باشگاه ، همان نمادی شد که تا قبل از 2013 روی پیراهن روسونری استفاده می شد . 

حتی وقتی میلان فاصله زیادی با روزهای اوج خود داشت، علامت بیضی شکل روی لباس روسونری، مثل همیشه پابرجا و بدون تغییر ماند. درست مثل پیراهن راه راه قرمز و مشکی این تیم که به زودی مزین به دومین ستاره خود خواهد شد. شاید یک سال بعد!

 اختصاصی ورزشی آسمونی 

نظر خود را درباره «همه چیز درباره باشگاه میلان: مشکی، قرمز، صلیب سنت جورج و قهرمانی نوزدهم سری آ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره همه چیز درباره باشگاه میلان: مشکی، قرمز، صلیب سنت جورج و قهرمانی نوزدهم سری آ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.