زمان مطالعه: 3 دقیقه
درباره غذا خوردن در ونزوئلا

درباره غذا خوردن در ونزوئلا

رژیم غذایی مردم ونزوئلا اغلب شامل غذاهای گرم، غذاهای گوشتی، انواع پاستاها، انواع غذاهای آب‌پز شده،...

رژیم غذایی مردم ونزوئلا اغلب شامل غذاهای گرم، غذاهای گوشتی، انواع پاستاها، انواع غذاهای آب‌پز شده، کاسرول (همان طاس قهوه از نوشیدنی‌های رایج و مورد علاقه مردم ونزوئلا می‌باشد.

درباره غذا خوردن در ونزوئلا
درباره غذا خوردن در ونزوئلا


آداب غذا خوردن در ونزوئلا

کشور ونزوئلا با توجه به شرایط جغرافیایی خاص خود، دارای منابع صنعتی متنوع و هم‌چنین تنوع فرهنگی می‌باشد؛
فرهنگ مردم این کشور از اجداد اروپایی خود (ایتالیایی‌ها، اسپانیایی، پرتغالی و فرانسوی) نشأت گرفته و از اینرو دارای تنوع فرهنگی بوده و در نتیجه دارای تنوع غذایی بوده و نوع غذاها از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت می‌باشد. از اینرو غذاهای مردم این کشور اعم از غذاهای مدرن و امروزی و یا غذاهای سنتی ارتباط تنگاتنگی با غذاهای اجداد اروپایی خود دارد؛ رایج‌ترین غذاهای مردم ونزوئلا برحسب مناطق این کشور متفاوت بوده و عبارتند از:

  • مناطق شرقی و جنوب غربی کشور ونزوئلا : خوراک مردم این قسمت از کشور ونزوئلا بیشتر شامل انواع سیب‌زمینی هندی، سیب‌زمینی شیرین، برنج، ذرت و پاستا (بعد از ایتالیایی‌ها، مردم ونزوئلا دومین کشور جهان از نظر مصرف پاستاها می‌باشد!)، گوشت، انواع سبزیجات تازه و میوه (کاهو، گوجه فرنگی و....).
  • مناطق غربی کشور ونزوئلا : در این مناطق خوردن گوشت بُز (معمولاً با گوجه فرنگی تهیه و پخته می‌شود) و خرگوش معمول می‌باشد. استفاده فراوان از انواع پنیرها و هم‌چنین نوعی میوه به‌نام Plantain که شبیه موز نارس بوده و دارای پوست سبز می‌باشد رایج است. نوع خوراک‌های این منطقه بیشتر تحت تأثیر غذاهای محلی مردم می‌باشد و غذاهای کلمبیایی در این منطقه رایج است.
  • منطقه مرکزی : غذاهای مردم این منطقه اساساً عبارتند از: ماکیان، ماهی، گوشت گاو و خوک، انواع پاستا (به مقدار فراوان)، برنج و انواع سالادها. غذاهای این منطقه از کشور ونزوئلا اغلب تأثیر گرفته از اروپا (به‌ویژه ایتالیا) می‌باشد.
  • منطقه (Lianos) : غذاهای مردم این منطقه شامل گوشت گاو و هم‌چنین گوشت حیوانات و پرنده‌های وحشی که از طریق شکار به‌دست می‌آید مانند گوزن،‌آهو و .... می‌باشد و به روش گریل شده یا تقت داده شده می‌خورند؛ ذرت و چندین نوع پنیر و سایر محصولات لبنی از مواد غذایی پرمصرف مردم این منطقه می‌باشد.
  • منطقه (Andean) : افراد این منطقه از ونزوئلا بیشتر از مواد غذایی مانند انواع سیب‌زمینی، گندم، گوشت گاو، و برنج استفاده می‌کنند؛ مصرف ماهی در این منطقه کم می‌باشد زیرا این منطقه دارای خطوط آبی (رودخانه، دریا) نمی‌باشد و بیشتر از ماهی پرورشی قزل‌آلا استفاده می‌کنند. نوع غذاها بیشتر اروپایی و غذاهای محلی این منطقه می‌باشد.
    مصرف سایر مواد غذایی از قبیل انواع سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان، کاهو، کدو تنبل و کدو سبز در کشور ونزوئلا رایج می‌باشد.
    about-eating-in-venezuela
    about-eating-in-venezuela

از آن‌جایی که در کشور ونزوئلا مهاجرانی از کشورهای مختلف زندگی می‌کنند غذاهای چینی، اسپانیایی، ایتالیایی و هم‌چنین خاورمیانه‌ای در میان انواع غذاهای این کشور به چشم می‌خورد. انواع میوه‌های مخصوص مناطق حاره‌ای و استوایی مانند : آناناس، موزه، خربزه درختی در این کشور مصرف فراوانی دارد.

نوشیدنی‌های رایج در ونزوئلا عبارتند از:

  • Merengadas- مخلوطی از شیر و میوه (میلک شیک)
  • Chicha- مخلوطی از شیر و خامه و میوه
  • Papelon Limon- مخلوطی از آب نیشکر و لیموترش

آداب مهمانی رفتن

اگر به یک مهمانی در کشور ونزوئلا دعوت شده‌اید:

  • 15 الی 30 دقیقه دیرتر از ساعتی که اعلام کرده‌اند وارد مهمانی شوید (سر ساعت به مهمانی نروید!)
  • در نزد ونزوئلائی‌ها به‌موقع و یا زودتر از ساعت موعد به مهمانی رفتن، اصلاً خوشایند نمی‌باشد!
  • مراقب لباس پوشیدن خود باشید! سعی کنید لباس سنتی یا رسمی و در عین حال شیک و برازنده بپوشید.
  • اگر پیشنهاد قهوه به شما داده می‌شود هرگز آن را رد نکنید، زیرا پیشنهاد قهوه در مهمانی‌ها نوعی مهمان‌نوازی و از آداب پذیرائی از مهمان محسوب می‌شود.

آداب غذا خوردن :

  • زمانی که به منزل میزبان وارد می‌شوید، اجازه دهید تا میزبان جایی را برای نشستن به شما پیشنهاد دهد.
  • همیشه هنگام غذا خوردن چنگال را در دست چپ خود و چاقو را در دست راست خود بگیرید.
  • برای شروع به غذا خوردن منتظر باشید تا میزان شما را با گفتن جمله «بفرمایید» buen provecho به خوردن غذا دعوت نماید.
  • تا زمانی که تمام میهمانان بر سر میز غذا قرار نگرفته‌اند، شروع به خوردن نکنید مگر اینکه میزبان شما را دعوت به خوردن کرده باشد.
  • زمانی که در حال خوردن غذا می‌باشید، به گونه‌ای بر روی صندلی بنشینید که دستان شما کاملاً قابل مشاهده باشد و هرگز آرنج‌های خود را بر روی میز غذا قرار ندهید.

در خانواده‌های ونزوئلائی، برای رعایت ادب و احترام گذاشتن به بزرگ‌ترها، معمولاً صندلی‌های دو سر میز غذاخوری به پدر و مادر خانواده اختصاص داده می‌شود.

در کشور ونزوئلا، غذا خوردن در کوچه و خیابان زمانی که در حال راه رفتن می‌باشند (مثلاً ساندویچ خوردن) به‌ویژه برای افراد بزرگسال اصلاً خوشایند نمی‌باشد!

درباره غذا خوردن در ونزوئلا
درباره غذا خوردن در ونزوئلا

آداب غذا خوردن

  • همیشه برای خوردن غذا از کارد و چنگال و یا قاشق استفاده کرده و هرگز با دست چیزی نخورید حتی برای خوردن میوه نیز از کارد و چنگال استفاده کنید.
  • زمانی که بر روی صندلی و پشت میز غذا نشسته‌اید برای غذا خوردن حتماً دستمال سفره را بر روی پاهای خود بیاندازید.
  • زمانی که قصد استفاده از کارد و چنگال خود را ندارید، آنها را طوری قرار دهید که لبه آن بر روی بشقاب غذای شما و دسته‌آن بر روی میز باشد.
  • پاک کردن کامل غذا در بشقاب بی‌نزاکتی محسوب می‌شود. بنابر این سعی کنید مقداری از غذا در بشقاب بماند!
  • انعام دادن : اگر در رستوران غذا می‌خورید می‌توانید بنا به میل خود انعامی هم بر روی میز بگذارید، اگرچه در تمام رستوران‌ها 10% به‌عنوان حق سرویس به صورتحساب اضافه می‌شود.




نظر خود را درباره «درباره غذا خوردن در ونزوئلا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره درباره غذا خوردن در ونزوئلا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.