زمان مطالعه: 3 دقیقه
غذاهای معروف آبادان

غذاهای معروف آبادان

استان خوزستان با تنوع غذایی بسیار بالا می تواند نماینده گردشگری غذایی در کشور باشد. به ویژه آبادان، به...

استان خوزستان با تنوع غذایی بسیار بالا می تواند نماینده گردشگری غذایی در کشور باشد. به ویژه آبادان، به واسطهآب و هوایی که دارد غذاهای زیادی را به کشور معرفی کرده و البته مکان هایی مخصوص عرضه چنین مواد غذایی را هم در خود جای داده است. آسمونی در این بخش غذاهای معروف آبادان به همراه طرز تهیه آن ها را برای شما عزیزان منتشر می کند.

غذاهای معروف آبادان
غذاهای معروف آبادان
فلافل

فلافل نوعی غذای خشک است که مربوط به کشور لبنان بوده اما در ایران به نام آبادان شناخته شده است. عمده ماده اولیه این خوراک از نخود خیس خورده یا نیم پخته چرخ کرده است که خمیر باگت، پیاز و ساندویچ عرضه می شود.

abadan-foods
abadan-foods
سمبوسه

سیب زمینی، جعفری و تره است که این سه ماده را به همراه ادویه های مخصوص با هم مخلوط می کنند و در غلافی از نان می پیچانند و سرخ می کنند. سمبوسه از دیگر غذاهای ساده و خوشمزه این خطه است که ترکیباتی از نان، سیب زمینی، سبزی و ادویه جات است.

غذاهای معروف آبادان
غذاهای معروف آبادان
قلیه ماهی آبادان

قلیه ماهی یکی از غذاهای اصلی مردم خوزستان، بوشهر و هرمزگان است. قلیه ماهی آبادان غذای خورشتی است که از ماهی، سبزی، مخصوص سیر، پیاز و ادویه جات مخصوص تشکیل می شود. این غذا را به شیوه ای شبیه قرمه سبزی طبخ می کنند. ماهی را به اندازه تکه های 4 در 4 سانتیمتر خرد کرده و می شویند. ماهی که برای قلیه ماهی استفاده می کنند باید بدون استخوان باشد. به همین دلیل ماهی های شوریده، سنگسر، هامور، حلوا و سیاه برای تهیه این غذا مناسب هستند.

abadan-foods
abadan-foods
کبه عربی (غذای سنتی خوزستان)

یکی از غذاهای سنتی که در بین مردم عرب زبان خوزستان متداول است، کبه نام دارد. برای تهیه این غذا ابتدا برنج ها را با مقداری آب روی حرارت ملایم می پزند تا حدی که برنج ها مثل برنج شیر برنج شود. از طرف دیگر سیب زمینی را با رنده ریز رنده کرده و با برنج مخلوط می کنند. اگر بخواهند کبه یک دست تری داشته باشند این مواد را با هم چرخ می کنند. سپس یک تخم مرغ و کمی نمک و زردچوبه را به مواد اضافه کرده و ورز می دهند.

غذاهای معروف آبادان
غذاهای معروف آبادان
امگشت

یکی دیگر از غذاهای محلی مردم خوزستان امگشت است. امگشت غذایی است که عرب های خوزستان با ماهی کباب (قباد) نمک سود شده درست می کنند.

abadan-foods
abadan-foods
پاکوره


پاکوره نیز غذای وارد شده از کشور هند است که از قدیم الایام در آبادان درست می شده. مواد اولیه و اصلی خوراک پاکوره شامل سیب زمینی، پیاز، جعفری و ادویه جات است. این غذا به دلیل استفاده از ادویه های مختلف مثل ادویه مرغ و ادویه خورشتی دارای طعم های متفاوتی است. پاکوره خوراکی لقمه ای مانند است که با خمیرمایه ای بسیار آسان طبخ می شود. این غذا با به کارگیری ادویه جات مخصوص این منطقه توانسته جایی را در ذائقه مردم آبادان برای خود پیدا کند.

غذاهای معروف آبادان
غذاهای معروف آبادان
خورش بامیه


خورش بامیه یک غذای عربی است که در فرهنگ غذایی آبادان جایگاه خاصی دارد. برای تهیه آن، دمباله بامیه را طوری قطع می کنند که مایع لزج بامیه خارج نشود. به غیر از بامیه مابقی مواد تشکیل دهنده شبیه خورشت بادمجان است که بایستی مهیا شود، سپس بامیه را که پیش تر در ماهی تابه سرخ شده را با مقداری سیر درسته به خورشت اضافه می کنند و با آتش ملایم می پزند.

abadan-foods
abadan-foods
رنگینک


رنگینک یک شیرینی خانگی است که آن را با رطب مرغوب یا خرما تهیه می کنند و این شیرینی در فروشگاه ها و قنادی های تهران عرضه نمی شود. بنابراین بهتر است به آبادان سفر کنید تا طعم واقعی آن را بچشید. آرد سفید تفت داده شده در روغن، دارچین، خاک قند و رطب مواد تشکیل دهنده رنگینک هستند. این شیرینی بسیار لذیذ و معروف است.

غذاهای معروف آبادان
غذاهای معروف آبادان
ماهی صبور


صبور از جمله ماهی های بسیار چرب و دارای تیغ ریز فراوان است که باید آن را حتما در تنور یا فر پخت. برای تهیه مواد درون شکم ماهی از کمی سبزی گشنیز و شنبلیله، سیر، پیاز، تمرهندی و فلفل قرمز که پیش تر با هم مخلوط می کنند، استفاده می شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «غذاهای معروف آبادان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره غذاهای معروف آبادان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.