زمان مطالعه: 4 دقیقه
چرا پکیج ها جای آبگرمکن ها را میگیرند؟

چرا پکیج ها جای آبگرمکن ها را میگیرند؟

با آمدن گاز شهری و پیشرفت تکنولوژی امکان استفاده از موتورخانه، آبگرمکن و بخاری گازی برای مردم فراهم شد. با روی کار آمدن پکیج و مزایای عدیده اش، خیلی سریع محبوب

در سال‌های نه چندان دور مردم ایران برای گرمایش منزل و آب گرم خود از کرسی، بخاری و آبگرمکن نفتی استفاده می‌کردند. با آمدن گاز شهری و پیشرفت تکنولوژی امکان استفاده از موتورخانه، آبگرمکن و بخاری گازی برای مردم فراهم شد. با روی کار آمدن پکیج و مزایای عدیده اش، خیلی سریع محبوب وسایل گرمایشی شدند و هر روزه با وسایل گرمایشی قدیمی‌تر جایگزین می‌شود. اگر شما نیز به تازگی وارد آپارتمان نوساخته‌ای شده‌اید و یا در فکر نوسازی منزل و تعویض تجهیزات گرمایشی هستید؛ در ادامه با ما همراه شوید تا از مزایای پکیج نسبت به سایر تجهیزات گرمایشی و جایگزینی آن بجای آبگرمکن ها مطلع شوید.

فضایی به اندازه یک کابینت برای نصب پکیج‌ها کافیست

یکی از مهم‌ترین مزایای پکیج‌ها نسبت به موتورخانه و آبگرمکن‌، اشغال کردن فضای بسیار کم است. سایز پکیج‌ها نسبت به موتورخانه و آبگرمکن‌ها کوچک‌تر است و فضایی در حد یک کابینت برای نصب آن کافیست. همچنین امکان نصب پکیج‌ها در آشپزخانه و بالکن وجود دارد و نیازی به ساختن فضایی مجزا مثل موتورخانه‌ها نیست. این موضوع با توجه به محدودیت فضای آپارتمان‌ها بسیار مهم است و این فضا می‌تواند به عنوان انباری یا پارکینگ استفاده شود. به این علت در بین معماران ساختمانی در آپارتمان‌های نوساز، نصب پکیج در بین سایر تجهیزات گرمایشی اولویت پیدا می‌کند.

با استفاده از پکیج ها دمای منزل ها همیشه مطلوب است

مزیت دیگر پکیج‌ها نسبت به آبگرمکن و موتورخانه امکان تنظیم دمای آب گرم و فضای داخلی است. در سال‌های دور که استفاده از موتورخانه‌ها مرسوم بود. معمولا بعد از سرویس سالانه تعمیرکار موتورخانه را روی یک دمای ثابت تنظیم می‌کرد و این دما برای کلیه واحدهای ساختمان یکسان بود. در فصل پاییز و زمستان دمای موتورخانه همیشه یکی بود و امکان تنظیم دما برای واحدهای مختلف وجود نداشت. همیشه همسایه‌ها سر دمای شوفاژ بحث داشته و اگر دما برای واحدی کم بود مجبور به استفاده از بخاری برقی بودند. ولی پکیج‌ها این مشکل را برطرف کرده و برای هر واحد ساختمان به صورت مجزا نصب می‌شوند و هر واحد می‌تواند دمای مطلوب خود را روی دستگاه تنظیم کند و از آن لذت ببرد.

چرا پکیج ها جای آبگرمکن ها را میگیرند؟
چرا پکیج ها جای آبگرمکن ها را میگیرند؟

مقرون به صرفه بودن پکیج ها

هزینه‌ی راه اندازی و سرویس و نگهداری پکیج ها نیز نسبت به سایر تجهیزات گرمایشی پایین‌تر است. مثلا در موتور خانه علاوه از در نظر گرفتن فضای جدا برای آن، باید موتورخانه عایق بندی شده و برای همه واحد‌ها لوله کشی رادیاتورها جدا انجام شود. یا در آبگرمکن‌ها علاوه بر هزینه های مربوط به آبگرمکن باید هزینه های مربوط به بخاری نیز پرداخت شود. ولی پکیج‌ها در فضای کوچکی مانند کابینت آشپزخانه قابل نصب است و فقط باید از پکیج تا رادیاتورها لوله کشی انجام شود.

در نظر داشته باشید اگر از پکیج استفاده می‌کنید فرقی ندارد که پکیج دیواری شما از چه برندی است، حجم آن چقدر است و برای چه مکانی از آن استفاده می‌کنید. پکیج دستگاه پرمصرفی است و تقریبا در تمام فصول سال از آن استفاده می‌شود. در ماه‌های گرم سال برای تولید آب گرم مصرفی و در فصول سرد برای گرمایش رادیاتور و شوفاژ و گرم کردن محیط از پکیج استفاده می‌شود. این استفاده مداوم باعث می‌شود که به مرور عمر پکیج دیواری کوتاه‌تر شود و بیشتر به سرویس و تعمیر پکیج نیاز داشته باشد. همچنین وجود رسوبات و مواد معدنی محلول در آب باعث ایجاد رسوبات در سیستم لوله کشی پکیج می‌شود و کم کم دستگاه را از کار خواهد انداخت. برای نگهداری صحیح و طولانی مدت از این دستگاه باید به صورت دوره‌ای پکیج را سرویس کنید.

 پکیج ها در مصرف گاز صرفه جوتر هستند

پکیج‌ها به دلایل زیادی می‌توانند در کاهش مصرف انرژی خانواده‌ها موثر باشند. مهم‌ترین دلایل کاهش مصرف گاز پکیج‌ها به شرح زیر است:

  • نداشتن مخزن برای نگهداری آب داغ

در موتورخانه‌ها منبعی برای ذخیره سازی آب گرم وجود دارد که با توجه به ظرفیت آن، آب گرم برای مصرف تولید و ذخیره می‌شود. در آبگرمکن و پکیج این فضا وجود نداشته و هر زمان نیاز به آب گرم باشد با باز کردن شیر آب، در همان لحظه و با توجه به نیاز، آب گرم می‌شود.

  • تنظیم دمای رادیاتور ها در زمان خالی بودن منزل

موتورخانه‌ها همیشه روشن بوده و در حال گرم کردن فضای داخل و آب گرم هستند. حتی اگر کسی در منزل نباشد آنها به کار خود ادامه داده و فضا را گرم می‌کنند. ولی پکیج و بخاری این امکان را دارد که در زمان بالا رفتن دما یا خالی بودن منزل درجه کمتر یا خاموش شود و استفاده از گاز کمتر شود.

  • انتخاب پکیج مناسب با متراژ داخلی

پکیج‌ها را با توجه به متراژ  فضا خریداری و نصب می‌شوند. بهتر است برای محیط‌های کوچک از پکیج‌های با ظرفیت کم و دارای برچسب انرژی با گرید بالاتر استفاده می‌شود. همین موضوع در کاهش مصرف گاز بسیار موثر است.

کلیه موارد اعلام شده در بالا باعث می‌شود تا مصرف گاز پکیج‌ نسبت به آبگرمکن و موتورخانه حدود 50 درصد کمتر باشد.

a4baz-com
a4baz-com

نگهداری از پکیج نسبت به سایر لوازم گرمایشی ساده تر است

اگر یک تاسیسات موتورخانه ای را از نزدیک دیده باشید کاملا متوجه مفهوم سادگی پکیج به نسبت این مدل لوازم گرمایشی ها خواهید شد. یک تاسیسات موتورخانه ای پیچیدگی های زیادی  دارد و سرویس آن به سادگی پکیج نیست. درحالیکه در پکیج ها با یک سرویس دوره  ای ساده، میتوان کارایی آن را بهبود داد و از سریع خراب شدن آن جلوگیری کرد. اگر خودتان اهل فن باشید و از تاسیسات و پکیج سر درآورید میتوانید خودتان انجام دهید، در غیر اینصورت با کمک یک تعمیرکار  اقدام به سرویس و نگهداری پکیج کنید.

نظر خود را درباره «چرا پکیج ها جای آبگرمکن ها را میگیرند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چرا پکیج ها جای آبگرمکن ها را میگیرند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.