زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی گیولا ژنگلر

بیوگرافی گیولا ژنگلر

یکی از این رکوردها متعلق به « گیولا ژِنگلِر» مهاجم اسطوره ای فوتبال مجارستان است. هرچند تعداد گلهای او در زندگی حرفه ای اش حتی به عدد 500 هم نرسید ...
نام و نام خانوادگی گیولا ژِنگلِر (Gyula Zsengellér)
تاریخ تولد 27 دسامبر 1915
محل تولد مجارستان
تاریخ فوت 29 مارس 1999
محل فوت ؟
حرفه بازیکن فوتبال
پست مهاجم

اطلاعات جدول از ویکی‌پدیا

درباره گیولا ژنگلر

در سال‌های اخیر، رسیدن لیونل مسی به عدد 644 گل با پیراهن بارسلونا و عبور او از پله، که سال‌ها قبل به آمار 643 گل برای سانتوس برزیل رسیده بود، یکی از مهم‌ترین رکوردشکنی‌های صورت گرفته بود. با این حال، وقتی به تعداد بازی‌های بازیکنان امروزی برای تیم‌های‌شان دقت می‌کنیم، به این باور می‌رسیم که بعضی رکوردها هرگز شکسته نمی‌شوند.

یکی از این رکوردها متعلق به گیولا ژِنگلِر یا گیولا زنگلر مهاجم اسطوره‌ای فوتبال مجارستان است. هر چند تعداد گل‌های او در زندگی حرفه‌ای‌اش حتی به عدد 500 هم نرسید، ولی آمارهای او برای تمامی نسل‌های بعدی، دست نیافتنی باقی ماند.

شروع و ادامه فعالیت گیولا ژنگلر

گیولا ژنگلر در 27 دسامبر 1915 متولد شد و بیست ساله بود که اولین بازی‌های خود را در لیگ مجارستان انجام داد؛ سن و سالی که برای بازیکنای امروزی، خیلی دیر به نظر می‌رسد. اما با 19 گلی که در 24 بازی برای تیم سالگوتاریانی به ثمر رساند، به اصطلاح، سری داخل سرها درآورد و مورد توجه تیم مطرح اوژپشت قرار گرفت.

ژنگلر
گیولا ژنگلر

آمارهای عجیب گیولا ژنگلر

او در فصل 37-36 پیراهن اوژپشت را پوشید و در همان دوران و در روز 2 دسامبر 1936، اولین بازی ملی خود را نیز انجام داد. هر چند آن مسابقه با شکست (2-6) مجارها مقابل انگلیس به پایان رسید. در سال‌های بعدی، گیولا ژنگلر آمارها را یکی بعد از دیگری جابه جا کرد. اوج کار او در فصل 39-39 بود، دورانی که در هر 26 بازی تیم خود در لیگ به میدان رفت و 56 گل زد. یعنی میانگین بیش از 2 گل در هر بازی!

به لطف گل‌های او بود که تیمش در 26 بازی آمار عجیب 107 گل زده را به جا گذاشت و در حالی قهرمان شد که رقیب آن‌ها فرنس واروش، آماری عجیب‌تر داشت و 126 گل به ثمر رسانده بود!

ژنگلر 11 سال در اوژپشت حضور داشت و وقتی سال 1947 این تیم را ترک کرد، در 301 بازی، 368 گل وارد دروازه رقبا کرده بود.

در تیم ملی مجارستان هم، او به همین شکل درخشید و در جام جهانی 1938 نیز در 4 بازی تیم خود، 5 گل به ثمر رساند تا مجارها نایب قهرمان جهان شوند. سرانجام وقتی فوتبال را در سال 1953 کنار گذاشت، به عدد عجیب 434 گل رسیده بود؛ آماری در 426 مسابقه.

اگر دوران اوج گیولا ژنگلر با جنگ جهانی دوم نبود و بعد از جام جهانی 1938 همزمان نمی‌شد و این مسابقات وقفه ای 12 ساله نمی‌داشت، قطعاً آمار این مهاجم، عجیب‌تر هم می‌شد. با این حال، هنوز هم از لحاظ میانگین گل زده در هر بازی، کمتر کسی دیده شد که بتواند با گیولا ژنگلر، رقابت کند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی گیولا ژنگلر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی گیولا ژنگلر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.